szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német gyártó azt állítja, hogy eddig még egyik Cayenne divatterepjáró sem állt olyan közel a 911-es sportkocsihoz, mint a mostani.

A Porsche 2002-ben mutatta be az első Cayenne-t, mely nagyméretű divatterepjáróból 2010-ben készült el a második generációs változat. Ezutóbbi immár 7 esztendős, így éppen itt volt az ideje az újabb generációváltásnak. A nagyközönség által élőben elsőként a szeptemberi Frankfurti Autószalonon megtekinthető vadonatúj Cayenne így néz ki:

©

A frontrészt új LED-lámpák és a korábbiaknál nagyobb légbeömlők uralják, a tetővonal alacsonyabban fut, hátul pedig a Panamera Sport Turismóéhoz nagyon hasonló lámpákra lehetünk figyelmesek. A háromágú sportkormány mögött egy analóg sebességmérő és két darab 7 colos kijelző található, a középkonzolon pedig egy 12,3 colos képátlójú érintőkijelző landolt.

©

Vezetéstámogató rendszerekből nincs hiány, így például kapunk többek közt éjjellátó kamerát, sávtartó asszisztenst, sávváltó segédletet és adaptív tempomatot, szórakoztatásunkról pedig az internet kapcsolattal is rendelkező, Bose, illetve Burmester hifivel megfejelt infotainment rendszer gondoskodik.

©

A karosszéria jelentős része alumíniumból készül, melynek köszönhetően az új modell 55 kilogrammal könnyebb az elődjénél. A megnövelt fékteljesítményű új Cayenne csomagtartója egyáltalán nem kicsi: a hátsó ülések mögött egész pontosan 770 liternyi pakkot helyezhetünk el. Ez 100 literes növekedést jelent az elődhöz képest.

©

A 3 literes V6-os turbómotor 340 lóerős teljesítményű, illetve 450 Nm nyomatékú. Ezzel a motorral, illetve az aktív négykerékhajtással és a nyolcsebességes automataváltóval 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra a Cayenne. Az eggyel sportosabb Cayenne S biturbó 2,9 literes V6-os erőforrása már 440 lóerős és 550 Nm-es, így nem csoda, hogy ez a 265 km/h végsebességű modell alig 4,9 másodperc alatt abszolválja a 0-100-as sprintet.

©

A négykerékkormányzású új Porsche Cayenne alapára 74 828 euró (22,8 millió forint), a Cayenne S-ért pedig minimum 91 964 eurót (28 millió forint) kell fizetni. Később érkezhet majd az 550 lovas Cayenne Turbo, illetve a 680 lóerős Cayenne Turbo S e-Hybrid.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hiába változtat a kormány, ezzel aligha oldja meg a háziorvoshiányt Magyarországon

Hiába változtat a kormány, ezzel aligha oldja meg a háziorvoshiányt Magyarországon

„Mikor kerülök már sorra?” – töltse ki a hvg.hu vakcinakérdőívét!

„Mikor kerülök már sorra?” – töltse ki a hvg.hu vakcinakérdőívét!

Orbán: A járvány legnehezebbb két hete következik

Orbán: A járvány legnehezebbb két hete következik