szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kínai tulajdonban lévő svéd márka gyári tuningcége bemutatta 2018-as új fejlesztéseit.

Nemrégiben lehetőségünk nyílt alaposan letesztelni az AMG Mercik és az M-es BMW-k életének megnehezítésére hivatott Volvo S60 Polestart, melynek most bemutatkozott a 2018-as modellévre szánt új változata. Rögtön az elején nem árt tisztázni, hogy az S60-as, illetve a kombi V60-as új kiadása nem lett erősebb – a változások máshol keresendők.

Volvo

A 2 literes 4 hengeres turbómotor továbbra is 367 lóerős és 470 Nm nyomatékú, viszont az autó a korábbiaknál jobban tapad az útra és nagy sebességnél stabilabb a futása. Mindezt szuperkönnyű karbonszálas aerodinamikai elemek alkalmazásával sikerült elérniük a svédeknek, akik azt állítják, hogy a WTCC-ből átvett ötleteknek köszönhetően az új Polestar modellek az eddigieknél 30 százalékkal nagyobb leszorítóerőt produkálnak.

Volvo

Az immár Bursting Blue Metallic fantázianevű fényezéssel is rendelhető új S60/V60 Polestarhoz egy új magasfényű fekete könnyűfém felni is rendelhető, a visszapillantó tükrök pedig mostantól karbonszálas borítással rendelkeznek. Belül csak annyi a változás, hogy a sportülések új kárpitot, varrást és Polestar jelzést kaptak.

Volvo

A 0-ról 100-ra 4,7 másodperc, 0-ról 200-ra pedig 17,2 másodperc alatt gyorsuló S60 Polestar végsebessége 250 km/h. A megállásról 371 milliméteres hatnyerges Brembo fékek gondoskodnak, az állítható lengéscsillapítókat pedig az Öhlins szállítja. Az S60 alaptömege 1753 kilogramm, a V60 pedig kereken 1800 kilogrammot nyom a mérlegen.

Volvo

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!