Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4ed44070-1467-4d8f-bd08-8d30f2f26ea9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Zelenszkij barátjaként és Brüsszel katonájaként ábrázolják Magyar Pétert a félperces szösszenetben.","shortLead":"Zelenszkij barátjaként és Brüsszel katonájaként ábrázolják Magyar Pétert a félperces szösszenetben.","id":"20250312_Tamad-a-cica","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ed44070-1467-4d8f-bd08-8d30f2f26ea9.jpg","index":0,"item":"0c73a2fd-cddc-43db-b0ff-67f43b9a0061","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_Tamad-a-cica","timestamp":"2025. március. 12. 13:55","title":"„Támad a cica” – Lázár János is reagált a Tisza Párt himnuszára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e1a8b62-30c0-457e-86a8-9797c6c0cf34","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A javaslat többek között rögzíti, hogy „az ember férfi vagy nő”.","shortLead":"A javaslat többek között rögzíti, hogy „az ember férfi vagy nő”.","id":"20250312_alaptorveny-modositas-javaslat-fidesz-benyujtas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e1a8b62-30c0-457e-86a8-9797c6c0cf34.jpg","index":0,"item":"9ae49fa3-615b-4a2f-9d87-fbb82a80c2df","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_alaptorveny-modositas-javaslat-fidesz-benyujtas-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 05:22","title":"Benyújtotta az Alaptörvény 15. módosításáról szóló javaslatát a Fidesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2be40481-5399-4a2d-82f0-52103de43696","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után – derül ki a Medián friss felméréséből.","shortLead":"A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által...","id":"20250312_Median-Fidesz-Tisza-Orban-Magyar-Peter-afacsokkentes-inflacio-visszateres-elelmiszer-zoldseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2be40481-5399-4a2d-82f0-52103de43696.jpg","index":0,"item":"d952edf5-2713-495a-9e4e-8df9864595bf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_Median-Fidesz-Tisza-Orban-Magyar-Peter-afacsokkentes-inflacio-visszateres-elelmiszer-zoldseg-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 17:16","title":"Medián: A fideszesek többsége is Magyar Péter áfajavaslatát kérné, nem Orbán visszatérítéses ígéretét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0da316fc-8cd9-4a73-8aa1-e6f8b8c0abd9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kormánypárti publicista azt javasolta, hogy írják össze, mely bírók vettek részt a februári tüntetésen. A DK-s Vadai Ágnes Polt Péter legfőbb ügyész véleményét kérte ki az ügyben, aki a NAIH-hoz továbbította az ügyet.","shortLead":"A kormánypárti publicista azt javasolta, hogy írják össze, mely bírók vettek részt a februári tüntetésen. A DK-s Vadai...","id":"20250312_Az-adatvedelmi-hatosag-vizsgalja-Bayer-Zsolt-birolistazos-kezdemenyezeset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0da316fc-8cd9-4a73-8aa1-e6f8b8c0abd9.jpg","index":0,"item":"1edc9410-ffab-424f-b05a-eb09d31c877b","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_Az-adatvedelmi-hatosag-vizsgalja-Bayer-Zsolt-birolistazos-kezdemenyezeset","timestamp":"2025. március. 12. 11:16","title":"Már az adatvédelmi hatóság vizsgálja Bayer Zsolt bírólistázós kezdeményezését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b18fb3de-2933-4760-a40d-47552bc8b524","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A hét embert azzal vádolják, hogy a gondatlanságuk miatt hunyt el az argentin klasszis. Ha bűnösnek találják őket, 8 és 25 év közötti hosszúságú börtönbüntetésre számíthatnak.","shortLead":"A hét embert azzal vádolják, hogy a gondatlanságuk miatt hunyt el az argentin klasszis. Ha bűnösnek találják őket, 8 és...","id":"20250312_diego-maradona-halala-birosagi-targyalas-egeszsegugyi-csapat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b18fb3de-2933-4760-a40d-47552bc8b524.jpg","index":0,"item":"834216df-c752-4d08-99c3-c4fd5497ce84","keywords":null,"link":"/sport/20250312_diego-maradona-halala-birosagi-targyalas-egeszsegugyi-csapat","timestamp":"2025. március. 12. 13:09","title":"„Nézzék, hogyan halt meg Maradona!” – négy és fél év után állt bíróság elé futball-legenda egészségügyi csapata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2718588a-45ca-4820-b705-10dcbcf8dc32","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Termékenként ötmillió forintot kockáztat, aki megszegi az árrés új szabályait. Azt is rendeletbe írták, hogy tilos lesz elfogynia az árunak.","shortLead":"Termékenként ötmillió forintot kockáztat, aki megszegi az árrés új szabályait. Azt is rendeletbe írták, hogy tilos lesz...","id":"20250312_arres-magyar-kozlony-rendelet-szabaly-boltok-kereskedelem-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2718588a-45ca-4820-b705-10dcbcf8dc32.jpg","index":0,"item":"db4db3d4-4654-494a-ac4c-1bd874311b5f","keywords":null,"link":"/kkv/20250312_arres-magyar-kozlony-rendelet-szabaly-boltok-kereskedelem-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 08:36","title":"Megjelentek a Magyar Közlönyben az árrés szabályai, azt is megbüntetik, akinél elfogy az áru","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65b66c8c-43fb-476e-b4f7-c1aea189885e","c_author":"HVG","category":"360","description":"A TV2-n futó sorozat gyártási költségvetéséből „mindössze” 2 milliárd forint a nem állami forrás. ","shortLead":"A TV2-n futó sorozat gyártási költségvetéséből „mindössze” 2 milliárd forint a nem állami forrás. ","id":"20250313_hvg-Hunyadi-sorozat-allami-tamogatas-kozel-a-24-milliardhoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65b66c8c-43fb-476e-b4f7-c1aea189885e.jpg","index":0,"item":"324f7bdc-1683-41d3-bab3-490a0b006b83","keywords":null,"link":"/360/20250313_hvg-Hunyadi-sorozat-allami-tamogatas-kozel-a-24-milliardhoz","timestamp":"2025. március. 13. 10:42","title":"Hunyadi-sorozat: még annál is több állami támogatást kapott, mint amiről eddig tudtunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"kkv","description":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata, az európai elektromos autóipar egyik kulcsszereplője. Az energiaátmenet területén erősödő kínai dominancia határozhatja meg a globális gazdaság jövőjét.","shortLead":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata...","id":"20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad.jpg","index":0,"item":"db989c62-7d8e-48b6-8efd-48905d88402f","keywords":null,"link":"/kkv/20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 05:28","title":"Elvérzett Európa óriási akkugyártó reménysége, semmi sem állíthatja meg a kínai előretörést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A fülünket talán kicsit túlságosan kíméli, de a nyakizmainkat kegyetlen módon megdolgoztatja a legújabb, WTCC génekkel is rendelkező S60-as.
Közismert tény, hogy a Föld forgástengelye a Sarkcsillag felé mutat, emiatt a többi hasonló égitesttől eltérően ez a csillag a bolygónkról tekintve mozdulatlannak tűnik. A Sarkcsillag lényegében a Föld északi pólusa felett helyezkedik el, és ily módon remekül kijelöli számunkra az északi irányt.
Valahogy úgy, ahogy Svédország megmutatja a világ számára, hogyan kell amolyan északi módon, minden tekintetben egyedi autókat gyártani. Itt van ugyebár a Volvo, mely a komoly kínai tőkeinjekciót követően mostanság egymás után adja ki a jobbnál jobb autókat, és itt van a Polestar (Sarkcsillag), mely azok számára sportosít Volvókat, akik az átlagnál több adrenalinra vágynak a skandináv négykerekűektől.
László Ferenc
A göteborgi székhelyű Polestar 1996 óta a Volvo motorsport partnere, 2015-ben aztán a Polestar Performance teljesen bele is olvadt a Volvóba, a Polestar Racing pedig Cyan Racingre átkeresztelve képviselteti magát a WTCC-ben. Utóbbi sorozatban két kék Volvo S60 nehezíti meg a mi hondás Michelisz Norbink életét, az AMG Mercik és az M-es BMW-k eladási mutatóit pedig a WTCC modellre hajazó utcai Volvo S60 Polestar hivatott megzavarni egy keveset.
Azt persze látni kell, hogy a Polestar egy viszonylag kis manufaktúra, mely a jelen tesztünkben szereplő autó közvetlen elődjéből csak 750 darabot készített. A lelkesedés azonban töretlen, sőt, az új modellből már 1250-1500 példány legyártását vette tervbe, és ezek az északi harcosok a korábbi 13 helyett már 47 piacon vásárolhatók meg, így például hazánkban is.
A második generációs S60 már 2010 óta képviselteti magát a piacon, így túlzás nélkül állíthatjuk, hogy egy ilyen, mára enyhén megfáradt vonalvezetésű autótól ma már senki sem kap hirtelen a szívéhez. Nem úgy az S60 Polestar láttán, mely szinte kirobban a beszürkült budapesti utcaképből a maga rikító színével: rossz nyelvek szerint a tesztautó a kék BKV buszoktól nyúlta a színét, de persze a gyártó egyszerűen inkább csak úgy nevezi ezt a színt, hogy királykék. Ezen kívül fehér, fekete és ezüst színben készül még a sportos S60-as, melynek külcsínjét többek között az egyedi első lökhárító, a fényezetlen visszapillantó tükrök, a hátsó diffúzor, valamint az ízléses formájú és nem túl hatalmas hátsó szárny teszi egyedivé.
László Ferenc
No és persze a gigantikus, 20 colos könnyűfém felnik mellett sem mehetünk el szó nélkül. Téli zimankó ide, mínusz 20 Celsius fok oda, a tesztautón rendkívül peres téli gumik kaptak helyet, még pedig abból az egyszerű okból, hogy a méretes féktárcsák miatt 20 colosnál kisebb kerekek egyszerűen nem passzolnak a vasra.
Cserébe viszont olyan fékerőt és tapadást kapunk, amit még a német prémium márkák sportmodelljein szocializálódott emberkék is gyorsan megtanulnak tisztelni. A hatdugattyús, 370 milliméteres első Brembo fékek vizuális élménynek sem rosszak, és akkor arról még nem is tettünk említést, hogy a "lakossági sportmodell" R-Design kivitelnél 80 százalékkal keményebb rugók, az Öhlins lengéscsillapítók és a speciális keresztstabilizátorok milyen kiváló menettulajdonságokkal ruházzák fel a kocsit.
László Ferenc
A tesztautóval tiszta, de rendkívül hideg aszfalton, latyakban és havas körülmények mellett is feszegettük fizikai határait, és végül el kellett ismernünk, hogy a Polestar remek munkát végzett. Az persze már más kérdés, hogy ezt a spéci S60-ast csak hibátlan minőségű úton élvezet vezetni, ilyenből pedig hazánkban elég kevés található. A rendkívül feszes futómű és a peres gumik a legapróbb úthibákat is beleverik a gyomrunkba és az agyvelőnkbe, és ezért nagyon sajnáljuk, hogy adaptív futómű még felár ellenében sem rendelhető.
A 2014-2016 között gyártott S60 Polestarban egy remekbe szabott 3 literes 6 hengeres turbós benzinmotor pöffeszkedett, a hozzánk érkezett vadonatúj modellben viszont a downsizing jegyében már csak egy 2 literes 4 hengeres erőforrás szerénykedik. Hogy erőből ne legyen kevés, a turbó mellé még egy kompresszort is odabiggyesztettek a svédek, így aztán a teljesítmény 351-ről 367 lóerőre nőtt.
A maximális nyomaték 500-ról 470 Nm-re csökkent, de legalább már 3100-as fordulatszámtól rendelkezésünkre áll. A 0-100-as gyorsulás szintideje 4,9-ről 4,7 másodpercre olvadt (T6 AWD: 5,9 s), és nem csak a rajtelektronikás gyorsulás jelent hatalmas élményt, hanem az elképesztő rugalmasság is. Gyengébb nyakizomzattal és tele hassal egyértelműen kerülendő a tempós közlekedés az S60 Polestarral. Mi szóltunk.
László Ferenc
A jobb menetteljesítmények egyik záloga, hogy a régi hatsebességes váltó helyét egy vadonatúj nyolcsebességes Geartronic példány vette át. Ez automata módban is jól teljesít, azonban az S60 Polestarban a kormány mögötti váltófüleket sem feltétlenül érdemes hagyni porosodni. A váltások csak a pillanat töredékéig szakítják meg az erőátvitelt, és nem szabad megfeledkezni arról, hogy az új modell Haldex helyett már Borg-Warner négykerékhajtással szabadítja rá az erőt az útra.
Apróságnak tűnhet, de sok kicsi sokra megy alapon fontos lehet, hogy az új motornak köszönhetően több mint 20 kilogrammal csökkent a kocsi alaptömege. Bár sportkocsiknál nem mérvadó, azonban mindenképpen jó hír, hogy a fogyasztás csökkent az elődhöz képest: nekünk 12 literes átlagfogyasztást sikerült produkálnunk, ami a téli hideg és a feszített tempó ismeretében igen korrekt értéknek mondható. Az üzemanyagtartály 68 literes, tehát mintegy 500-600 kilométeres hatótávolságra számíthatunk, de persze nem akkor, ha tartósan a 250 km/h-s maximális sebesség közelében autózunk.
László Ferenc
Eddig szinte csak jót tudtunk írni az új erőforrásról, most azonban jöhet az a bizonyos feketeleves. Igen, a hangról szeretnénk néhány mondat erejéig értekezni, mert emiatt bizony vissza kell sírnunk a régi motort. A jellegzetes hathengeres hang értelemszerűen a múlté, odaveszett a kellemesen hátborzongató gurgulázás és a zabolázatlan ordibálás, a megmaradt hang szinte csak és kizárólag hátulról, a kipufogó felől érkezik.
Az elődhöz képest ez tehát mindenképpen visszalépést jelent a benzingőz szerelmeseinek, ettől függetlenül persze az új modell sem nevezhető halknak. A sportkipufogó már a motor életre keltésekor bizonyít, haladás közben pedig akkor kezd egyfajta "rally-light" előadásba, ha a váltókart magunk felé húzva sport módra kapcsolunk.
A beltérben igen visszafogott a sportosság, nekünk legjobban talán az ülések kék cérnával készült varrása jött be, és mint megtudtuk, a középkonzol felületén nem kamu, hanem valódi karbon díszeleg. Belül egyértelműen érződik, hogy az S60 már erősen közelíti a nyugdjíkorhatárt, így például ma már enyhén megmosolyogtató a mélyen ülő, kisméretű és nem érintésérzékeny középső kijelző vagy például a modern okostelefonos támogatás hiánya.
Az utastér mérete átlagon aluli és főleg a hátul utazóknak lehet okuk a panaszra. A csomagtér 380 literes, ami ugyancsak nem túl nagy, de legalább jól pakolhatók a pakkjaink. A sportülések remek oldaltartást biztosítanak, az ülésfűtés szélvészgyorsan teszi a dolgát, a kormányfűtést is nagyon megszerettük a zimankós téli teszt során. Az első fényszórók még nem LED-, hanem bi-xenonalapúak, de már kitakarják a szembejövőket, ezen kívül pedig említést érdemel még az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, a parkolóasszisztens és a remek 12 hangszórós Harman-Kardon hi-fi.
László Ferenc
+ : hamisítatlan svéd életérzés, kiváló menetteljesítmények, új sebességváltó, csökkentett fogyasztás.
–: az előd durvábban szólt, nincs adaptív futómű, elavult fedélzeti számítógép, nem túl tágas utastér.
Talán még nem járt nálunk olyan tesztautó, melyben mindössze 160 ezer forintnyi extra volt, a Volvo S60 Polestar viszont ilyen, vagyis már alaphelyzetben szinte minden benne van. A királykék fényezés 85 ezer forintba, a fűthető szélvédő 65 ezerbe, a kerékkulcs és az emelő pedig 10 ezerbe kerül - a végösszeg 16,5 millió forint.
A közelinek mondható riválisok közül a 381 lóerős Mercedes CLA45 AMG 16 millió forintba kerül extrák nélkül, a 431 lovas BMW M3 pedig minimum 23,3 millió forintot kóstál, igaz, ezek a német versenyzők már 0,5 másodpercet vernek a 0-100-as sprinten a svédek legdurvább S60-asára.