szerző:
hvg.hu

Az Európai Bizottság ma fogadná el azt a javaslatot, amely nagy mértékben csökkentené az autók károsanyag-kibocsátását, a német EU-biztos azonban más utat járna.

Az elmúlt években egyre több ország tett igen komoly vállalást annak érdekében, hogy az autók károsanyag-kibocsátásából származó környezeti károkat csökkentsék. Norvégia elsőként vállalta, hogy 2025-től betiltja a benzin- és dízelüzemű autók árusítását, Hollandia (több amerikai állammal együtt) 2050-re tűzte ki ezt a célt, az Egyesült Királyságban pedig a tervek szerint 2040-től állnak le a dízeles és benzines autók eladásával. A németek szintén beszálltak a dologba, ők 2030-tól vállalták ugyanezt. Úgy tűnik azonban, hogy a német autógyártóknak más elképzelésük van a jövőt illetően.

Az Európai Bizottság ma terjesztené elő azt a javaslatot, amely szerint az unióban 2030-ra 30 százalékkal kellene csökkenteni a személyautók és a kisteherautók károsanyag-kibocsátását a 2021-es szinthez képest. A Politico azonban két bizottsági tagra hivatkozva azt írja, a németországi EU-biztos, Günther Oettinger az ügyet inkább vitára és szavazásra bocsátja, mintsem hogy továbbengedné a tervezetet. A beszámoló szerint a cél, hogy lazábbak legyenek a követelmények, a háttérben pedig a német autógyártók nyomásgyakorlása áll.

©

A javaslat szerint 2030-ra az autógyártók által készített autók 30 százalékának jóval kevésbé szennyezőnek kellene lenniük – ideális esetben elektromos autókat kellene ilyen arányban gyártaniuk. Egy ilyen lépésre mindeképp szükség volna ahhoz, hogy hatékonyan lehessen felvenni a harcot a globális felmelegedéssel, a lépés halogatásával azonban erre egyre kisebb lesz az esély.

Günther Oettinger neve egyébként már Magyarország kapcsán is ismerősen cseng. A német politikus még tavaly megsértette ugyanis az etikai szabályokat, amikor egy nem regisztrált lobbista (Klaus Mangold, aki Budapest és Moszkva között közvetít Paks-ügyben) magángépén utazott 2016 májusában egy budapesti rendezvényre, és ott Orbán Viktor miniszterelnökkel is találkozott. Tavaly novemberben a Strabag vendégeként ismét Budapesten járt a német EU-biztos.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Éremesővel zárták a magyar úszók a világkupát

Éremesővel zárták a magyar úszók a világkupát

A politikusok fizetését már felzárkóztatta Európához az Orbán-kormány

A politikusok fizetését már felzárkóztatta Európához az Orbán-kormány

Pattanásig feszült a helyzet az olasz partoknál veszteglő mentőhajón

Pattanásig feszült a helyzet az olasz partoknál veszteglő mentőhajón

Michael Madsen pár napra rács mögé kerül ittas vezetés miatt

Michael Madsen pár napra rács mögé kerül ittas vezetés miatt

Egy kutya brutális megölése miatt ítéltek börtönre egy magyar párt Angliában

Egy kutya brutális megölése miatt ítéltek börtönre egy magyar párt Angliában

Kígyómasszázs az új divat, csak bírja idegekkel

Kígyómasszázs az új divat, csak bírja idegekkel