szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mazda eddig kitartott a szívó benzinmotorok mellett, most azonban itt a gyártó első új turbós erőforrása.

A Mazda a Los Angeles-i Autókiállításon lebbentette fel a fátylat népszerű szedánja, a 6-os modell friss kiadásáról. A Mazda 6 aktuális harmadik generációja 2012-ben mutatkozott be, aztán pedig 2015-ben és 2016-ban is felvarrták a ráncait. Nincs ez másképp most sem, vagyis a japánok lényegében évről évre csiszolnak egy kicsit a típuson.
Mazda

A külcsín tekintetében nincs sok változás, kicsit módosult a fényszóró, a hűtőrács és az autó fara, oldalról azonban maximum csak az új felnikről ismerhető fel a felfrissített 6-os. Belül változtattak a légbeömlőkön, megújult a kormány, nagyobb lett a kijelző és a korábbiaknál jobb kidolgozási minőséggel találkozhatunk.

Mazda

Az igazi változás a motorháztető alatt található, oda ugyanis megérkezett a CX-9-ből már ismerős 2,5 literes lökettérfogatú turbós benzinmotor. Az erőforrás 250 lóerős teljesítménnyel és 420 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy a módosított futóművű új Mazda 6 Európában kapható lesz-e ezzel az új turbómotorral.

Mazda

Az európai nagyközönség által először a márciusi Genfi Autószalonon megtekinthető új 6-os alapmotorja egy 145 lóerős kétliteres szívó benzinmotor, mely 165 lóerős változatban is készül. A 2,5 literes szívó benzinmotor 194 lóerős, és a fogyasztás csökkentése érdekében működés közben képes lekapcsolni egyes hengereit. A 2,2 literes turbódízel motor 150 és 184 lóerős változatban készül. A dízelmotor összkerékhajtással is párosítható, de csak kombi karosszéria esetén.

Mazda
Mazda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!