szerző:
MTI / hvg.hu

A Mol Limo Budapesten 200 benzines és 100 elektromos járművel kezdi meg a szolgáltatást.

A Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére – a belváros mellett a forgalmasabb külső kerületekre – terjed ki, az autók parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük – mondta a szolgáltatást bemutató sajtótájékoztatón Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős igazgatója.

Hozzátette, hogy a 300 automata váltós járművel induló flotta 2020-ra a duplájára nő, és a főváros egész területére igénybe lehet venni, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret már jövőre elérheti.

Néhány éven belül kivezetik a benzines autókat is a flottából, amely attól kezdve kizárólag elektromos kocsikból áll majd. Azokat a Mol állomásain gyorsan és kényelmesen föl lehet majd tölteni.

©

A vállalat az egész régióban fejleszti a hálózatot, három éven belül a Fekete-tengerig és az Adriáig 252 új töltőállomással biztosítja az átjárhatóságot az elektromos járművek számára. Az MTI rákérdezett, hogy mekkora befektetést jelent a szolgáltatás indítása és fejlesztése a cégnek, és milyen megtérülést terveznek, erre azonban üzleti titokra hivatkozva nem válaszoltak.

MOL Limo 1x1
  • tölteni nem kell a használónak a kocsit, nincs is bennük a töltőkábel
  • 10% alá nem nagyon szabad vinni a töltést, ha teljesen lemerül annak díja van
  • 20 perc alatt oda kell érni a kocsihoz, ha foglaltuk, különben szabaddá válik
  • a zöldrendszámosok ingyen parkolnak, a „normál” rendszámosok is,  ott a MOL indítja a parkolást, benne van a szolgáltatási díjban
  • nem közterületen a parkolás – plázákban, egyéb bevásárlókban – csak a MOL Limo külön parkolóhelyein ingyenes, egyébként nem
  • az elektromos autó kb. 90 km-t megy, a benzines 400-at egy teli tankkal
  • cascósak is a kocsik / 10 százalék önrésszel
  • kivihetjük a zónából, de vissza kell vinni
  • a kocsikat hetente mossák, de folyamatosan takarítják, 35 fős személyzet dolgozik a háttérben
  • ezek a járművek sem használhatják a buszsávot (!)

Ratatics arról is beszélt, hogy az autómegosztás (car sharing) kipróbált és bevált megoldás, Európában csaknem 5,8 millió felhasználó 68 ezer ilyen autót használ, ami a világ összes megosztott járművének körülbelül a fele.

66 Ft percenként, de van
  • 5900 forintos egyszeri regisztrációs-díj
  • 990 forintos havidíj
  • percenként 15 forintos várakozási díj, ha valaki foglalni akarja magának a kocsit
  • regisztráció nélkül egyébként percenként 77 forintért is lehet használni

(Most az egész rendszert február 25-ig, 33 forint/percért lehet használni, 0 Ft regiszrációs-díj és 0 Ft havidíj mellett.)

A tapasztalatok szerint minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy meg a városok lakóinak és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A Kossuth téri tüntetés miatt kivonult a pécsi ellenzék a közgyűlésről

A Kossuth téri tüntetés miatt kivonult a pécsi ellenzék a közgyűlésről

"Azért csináljuk, mert a gyerekünk majd megkérdi, kiálltunk-e magunkért és másokért"

"Azért csináljuk, mert a gyerekünk majd megkérdi, kiálltunk-e magunkért és másokért"

Soha ilyen közel nem repült még szonda a Naphoz, és most még fotót is csinált róla

Soha ilyen közel nem repült még szonda a Naphoz, és most még fotót is csinált róla

Engedély nélkül rakták le az olajiszapot, amelyből rákkeltő anyag szivárgott a XVIII. kerületi kutakba

Engedély nélkül rakták le az olajiszapot, amelyből rákkeltő anyag szivárgott a XVIII. kerületi kutakba

Újabb autóipari cégnek ad 3,9 milliárd forintot a kormány

Újabb autóipari cégnek ad 3,9 milliárd forintot a kormány

Bencés szerzetesek rockzenei válogatással várják a karácsonyt

Bencés szerzetesek rockzenei válogatással várják a karácsonyt