szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Életciklusa végéhez közelít a bajor márka népszerű divatterepjárója, mely a generációváltás előtt gyorsan átesett még egy erősítő kúrán.

A BMW 2013-ban dobta piacra első SUV-modelljének, az 1999-ben debütált X5-ösnek a harmadik generációs kiadását. A német gyártónál úgy döntöttek, hogy a szokásos ráncfelvarrás helyett kapásból piacra dobják a teljesen megújult generációt, melynek hivatalos bejelentésére várhatóan az idei esztendő második felében kerül majd sor.

Az aktuális BMW X5 tehát lassan búcsúzik, most azonban kijött még belőle egy alaposan felbőszített változat, íme:

Hamann

A mellékelt fotókon a Hamann által feltuningolt BMW X5-ös látható. A német manufaktúra korrekt munkát végzett, hiszen az X5-ös dizájnja nem lett túlbonyolítva mindenféle komplikált aerodinamikai elemekkel. A lökhárítókat persze lecserélték, ezenkívül pedig a szokásos szélesítések és a hatalmas felnik sem hiányoznak az új tuningjárgányról.

Hamann

A természetesen sportkipufogóval ékesített és az alapmodellnél 12 centiméterrel jobban terpeszkedő divatterepjáró többféle motorral is rendelhető. Az xDrive35i benzinmotorjának teljesítményét 306-ról 360 lóerőre emelték a Hamannál, az M50d-féle gázolajos erőforrás pedig az eddigi 381 helyett immár 462 lóerőt szabadít rá a kerekekre. A csúcsot az xDrive50i jelenti, mely a Hamann kezelését követően már 490 lóerős és 707 Nm-es produkciót ad elő.

A kereken 600 lóerős vadonatúj gyári X5 M érkezéséig valahogy csak elleszünk majd ezekkel.

Hamann

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!