szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hivatalosan is bemutatkozott a német gyártó legerősebb szívómotoros sportkocsija, az igencsak izgalmas 911 GT3 RS.

A Porsche jelenlegi kínálatának nem a legerősebb tagja, de mindenképp a legnagyobb vezetési élményt nyújtó delikvense a versenyautókkal igen szoros kapcsolatot ápoló közúti 911 GT3, ami tavaly márciusban jött ki. Ebben egy kereken 500 lóerős szívómotor teljesít szolgálatot, és most ezt az erőforrást hergelte egy picit még tovább a zuffenhauseni gyártó, és beszerelte azt a vadonatúj 911 GT3 RS-be.
Porsche

A nagyközönség által élőben először a márciusi Genfi Autószalonon megtekinthető 911 GT3 RS 4 literes hathengeres benzinmotorja turbó nélkül tud 520 lóerőt, mely teljesítmény egy speciálisan kalibrált hétsebességes PDK automataváltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre. A 9 000-ig pörgethető erőforrás segítségével alig 3,2 másodperc alatt megoldható a 0-100-as sprint (GT3: 3,4 másodperc), a végsebesség pedig 312 km/h.

Porsche

Az elöl 20, hátul 21 colos kerekeken gördülő sportkocsi új aerodinamikai elemeket kapott, finomhangolták a négykerék-kormányzását, és a tömegéből is sikerült lefaragni néhány kilogrammot. Amennyiben a 13 ezer eurós opcionális magnéziumfelnik virítanak a kocsin, akkor annak tömege mindössze 1 430 kilogramm. Érdekesség továbbá, hogy 200 km/h tempónál a GT3 RS kétszer akkora leszorítóerőt produkál, mint a GT3.

A már rendelhető státuszú Porsche 911 GT3 RS első példányait áprilisban veheti majd át a vásárlók, akiknek minimum 195 ezer eurót, vagyis átszámítva mintegy 60,7 millió forintot kell a kasszában hagyniuk.

Porsche

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!