szerző:
hvg.hu

Szokatlanul bátor húzásnak tűnt pár éve, amikor a Jaguarnál eldöntötték, hogy teljesen elektromos autót akarnak piacra dobni. Mára mi sem tűnik természetesebbnek.

A hathengeres Jaguarok kora hanyatlóban, az elektromos autóké meg igencsak felszálló ágban van. Ideje volt célpontot váltania a Jaguarnak is.

Sokat nem is kerteltek a Jaguarnál, a levadászandó ellenfél mostantól a Tesla Model X. Az I-Pace hivatalos hatótávja 480 kilométer, pont mint a Tesláé, a gyorsulása 4.8 másodperc nulláról százra, és hogy mennyire ki vannak erre az összevetésre hegyezve, itt a direkt bizonyíték:

Megérkezett hát hozzánk is a 4,68 méteres jármű, amelynek gyártását egyébként kiszervezte a Jaguar, a tőlünk nem is olyan távoli Grazba, a Magna Steyerhez. A magyarországi első, statikus, körbejárós-beülős bemutatóra egy Photon Red fantázianevű, piros fényezésű First Edition nevű kivitel érkezett.

Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©

Érdekes koncepcióváltás figyelhető meg az elektromos autók kapcsán, kicsit szokatlan is forma, hogy nagyon rövid az orr- és hátsórésze az autóknak.

Ugyanakkor mindez, hogy nem kell sok hely a hajtásnak, nem csak az utastérnek, de csomagoknak is rengeteg szabad helyet jelent. Az I-Pace csomagtere úgy 665 literes alapból, hogy a malomkerék méretű mankókeréknek is jutott hely. Ez külön mutatvány egy 22 colos abroncs esetében.

Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©

Az, hogy az elektromos autóknál is megvan a teljesítményhajszolás, eddig sem volt kérdés. Mi sem mutatja ezt itt jobban, mint hogy a Jaguarban lévő két elektromotor összesen 700 Nm konstans nyomatékot és 400 lóerőt állít elő, amivel az I-Pace legyorsul szinte bármit ma a közutakon.

A 90 kWh-s akkucsomaggal pedig elvileg akár 500 kilométert is megtehet a jármű, amely nem éppen pehelysúlyú a 2,2 tonnás önsúlyával.

Az I-Pace töltésnél már a 100 kW-os villámtöltő is szóba jöhet, sajnos leginkább majd akkor, ha lesznek mifelénk és úgy általában is ilyen teljesítményű oszlopok. Ezekkel viszont, alig 40 perc 80 százalékra tankolni az I-Pace-t. Az otthoni tankolás bizony hosszú menet, ha csak 10 Ampert tudunk áldozni, akkor akár 45 óra, a házi gyorstöltő (wallbox) a minimum hozzá - 32A, 7 kW – amellyel már megvan 12 óra alatt a teljes feltöltés.

Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©
Jaguar I-Pace
©

Várni viszont nem csak lassú töltés esetén, de rendelés után is rengeteget kell még erre a kocsira itthon. 2019 tavaszán jönnek az első példányok, mert ahogy a hírekben látni, alaposan lekötötték az olyan nagy megrendelők a kapacitásokat, mint a Google, amely a saját taxihálózata, a Waymo részére nem kevesebb, mint 20 ezer darab I-Pace-t rendelt.

Az érdeklődés persze nálunk is jelentős, a konkrét érdeklődők száma is jócskán száz feletti. Pedig átlagosan itt egy 30 milliós autóról fogunk beszélni, amelynél az alapár is eléri a 25 millió forintot. Mivel a Teslák beszerzése még kevésbé gördülékeny nálunk – és akkor a szervizükről, szolgáltatásokról még nem is beszéltünk – van keresnivalója, még ilyen hosszú várakozási időkkel is a konkurenciának.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Először kapta észak-írországi szerző a Man Booker-díjat

Először kapta észak-írországi szerző a Man Booker-díjat

Módosult a határidő: 2 pénztárnál ma lehet utoljára leadni lakástakarék-szerződést

Módosult a határidő: 2 pénztárnál ma lehet utoljára leadni lakástakarék-szerződést

Gyapottal számolná fel az éhezést egy texasi kutatócsoport

Gyapottal számolná fel az éhezést egy texasi kutatócsoport

Frissítsen, ha még nem tette: veszélyben lehetnek a WhatsAppot használók

Frissítsen, ha még nem tette: veszélyben lehetnek a WhatsAppot használók

Kormányinfó: Ungár Péter lapja bejutott, a Magyar Hang nem

Kormányinfó: Ungár Péter lapja bejutott, a Magyar Hang nem

Éjjel akarta elbontani a pécsi önkormányzat a Kétfarkú által épített buszmegállót

Éjjel akarta elbontani a pécsi önkormányzat a Kétfarkú által épített buszmegállót