szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jön a modellfrissítés, eltűnnek a szívómotorok, csak turbós változatok lesznek az esztergomi szabadidő-autóban. És úgy tűnik, a dízel változattól is elbúcsúzhatunk.

A 2019-es modellévtől kezdve – amely nem feltétlen esik egybe a naptári év elejével jellemzően a gyártók nyári leállása után, szeptembertől indul – már jönnek a frissített Vitarák. Csak finoman módosítottak a járművön, olyasmikre kell gondolni, minthogy műszerfal felső borítása puha tapintású lesz, és a műszercsoportot is újratervezték, mostantól színes multiinfo-kijelzőt kap a japán autó.

További váloztatások a két új karosszériaszín, az első lökhárító betétje és a LED-es hátsó lámpa lesznek.

Suzuki

A hajtását tekintve az európai specifikációjú Vitara az 1.0 literes turbófeltöltős, háromhengeres Boosterjet motorral érkezik alapváltozatban, amely 110 lóerős. Az AllGrip négykerék-meghajtás kérhető már ehhez is, akárcsak a nagyobb teljesítményű, 1.4 literes, 140 lóerős 220 Nm nyomatékú változathoz. Ezen kívül, könnyen lehet, hogy az SHVS mild-hibrid rendszert is megkapja a Vitara.

Ez a kishibrid rendszer az új Balenóban jelent meg, amelynél az elektromos rész egy felturbózott generátor-indítómotorként fogható fel. A szokásos 45 amperes ólomakkumulátor mellett, egy 3 amperórás lítium-ion akkumulátor van, ezek kapcsolódnak egy úgynevezett ISG-egységhez (integrált indítógenerátor), amely üzemállapotnak megfelelően segít be a hajtásba.

Jelentős teljesítményű elektromos egységről persze nem beszélhetünk, mivel 3 lóerőt, illetve 50 Nm-nyomatékot biztosít az elektromos rendszer a hajtásnak. Ilyenkor sem azt történik, hogy ez pluszteljesítményként jelenik meg, hanem a belsőégésű egység fogyasztása csökkenthető vele valamelyest.

Suzuki
Suzuki
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!