szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új 911-es kicsit szélesebb, 30 lóerővel erősebb és sokkal okosabb lett, mint az elődje.

A Porsche legutóbb 2012-ben jött ki teljesen új fejlesztésű 911-essel, ez volt az egészen a mai napig aktuális 991-es típusjelzésű sorozat. Most pedig megérkezett az alapoktól kezdve teljesen újragondolt nyolcadik generációs modell, a 992-es széria. Ami konkrétan ilyen lett:
©

Első blikkre nehéz megkülönböztetni a Los Angeles-i Autószalonon debütált új 911-est az elődjétől, ebben talán a hátsó légbeömlő függőleges lamelláiba szerelt hosszanti kialakítású féklámpa nyújtja a legtöbb segítséget. Az újdonság elöl 4,5 centiméterrel szélesebb lett, hátul pedig a Carrera S és Carrera 4S modellek már olyan szélesen terpeszkednek, mint az előző 911 GTS.

©

A teljesen új belteret és 10,9 colos központi kijelzőt (előd: 7 col) kapott Porsche 911 elöl 20, hátul 21 colos kerekeken gördül. Motorból egyelőre csak egyetlen egy érhető el a kínálatban: a Carrera S és Carrera 4S 3 literes 6 hangeres turbós benzinmotorja 450 lóerős teljesítményt ad le, vagyis 30 lóerővel többet, mint korábban.

©

A hátsókerék-hajtású változat 3,7 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-as tempóra, a négykerék-hajtású kivitelnek pedig 3,5 másodperc kell ugyanehhez a produkcióhoz (Sport Chrono csomaggal: 3,6-3,4 másodperc). A végsebesség rendre 308, illetve 306 km/h magasságában alakul. Alapáron jár a nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó, a várhatóan hétfokozatú kéziváltó pedig csak a későbbiekben válik majd elérhetővé.

©

A többek közt új esős üzemmóddal, fékasszisztenssel, éjjellátó kamerával, 360 fokos parkolási segéddel, illetve stop-and-go funkciós adaptív tempomattal szerelt új 911-es máris előrendelhető, a kiszállítás a jövő év közepén kezdődik meg. A típus új fejlesztéseivel hamarosan részletes cikkben foglalkozunk majd, miután december elején üléspróbát veszünk a kocsiban.

©

A Carrera S németországi alapára 120 125 euró (39 millió forint), a Carrera 4S pedig minimum 127 979 euró (41,5 millió forint) ellenében vezethető haza. A későbbiekben érkező Carrera alapmodell várhatóan 105 000 euróba (34 millió forint) fog kerülni, és persze jönnek majd az olyan közkedvelt verziók is, mint például a Carbio, a Turbo és a GT3.

©

 

©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Már a műholdképeken is látni a London méretű jéghegyet, ami leszakadt az Antarktiszról

Már a műholdképeken is látni a London méretű jéghegyet, ami leszakadt az Antarktiszról

Frissítsen, remek új funkciók érkeztek a Windows böngészőjébe

Frissítsen, remek új funkciók érkeztek a Windows böngészőjébe

El kell halasztani a szegedi tram-train nagysebességű futáspróbáit

El kell halasztani a szegedi tram-train nagysebességű futáspróbáit