Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sikertelenül próbálta a Fidesz-KDNP megakadályozni a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, hogy Karácsony Gergely keresztülhúzza az arab befektetők és a kormány ingatlanbizniszét arra a területre, ahová a Mini-Dubajt tervezik. A közgyűlés minden más frakciója a főpolgármester mellé állt, így a főváros élhet az elővásárlási jogával.","shortLead":"Sikertelenül próbálta a Fidesz-KDNP megakadályozni a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, hogy Karácsony...","id":"20250129_A-Fideszen-kivul-mindenki-megszavazta-a-kozgyulesben-Karacsony-javaslatat-amellyel-a-fovaros-blokkolna-a-Mini-Dubaj-beruhazast-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d.jpg","index":0,"item":"698b0c6a-b344-4ca6-9542-f1c3f08b9f3a","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_A-Fideszen-kivul-mindenki-megszavazta-a-kozgyulesben-Karacsony-javaslatat-amellyel-a-fovaros-blokkolna-a-Mini-Dubaj-beruhazast-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 18:13","title":"A Fideszen kívül mindenki megszavazta a közgyűlésben Karácsony javaslatát, amellyel a főváros blokkolná a Mini-Dubaj beruházást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb376d7c-60e6-4ee9-9cb1-ca34b87a8317","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A hosszabb távú cél az, hogy felkerüljenek az UNESCO kulturális világörökség listájára. ","shortLead":"A hosszabb távú cél az, hogy felkerüljenek az UNESCO kulturális világörökség listájára. ","id":"20250130_cseh-sor-szellemi-orokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb376d7c-60e6-4ee9-9cb1-ca34b87a8317.jpg","index":0,"item":"835ae93a-3927-4111-9dd8-6a6d019af736","keywords":null,"link":"/elet/20250130_cseh-sor-szellemi-orokseg","timestamp":"2025. január. 30. 18:32","title":"A fejenként évente 140 liter sört ivó csehek felvették a szellemi örökség listájára a sörkultúrát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Senki sem akart még ki tudja mennyit fizetni 2 vagy 3 olyan csillagért, ami semmire sem jó. Fél éve adott a lehetőség a Magyar Honvédség közösségi finanszírozására, de eddig egy jelentkező sem akadt.","shortLead":"Senki sem akart még ki tudja mennyit fizetni 2 vagy 3 olyan csillagért, ami semmire sem jó. Fél éve adott a lehetőség...","id":"20250129_vasarolhato-fotiszti-rang-szalay-bobrovniczky-csekely-erdeklodes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13.jpg","index":0,"item":"1da58fcf-dcf6-436a-9e98-e4874732565c","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_vasarolhato-fotiszti-rang-szalay-bobrovniczky-csekely-erdeklodes-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 05:52","title":"Nem tolonganak az adományozók, hogy „vásárolható” főtiszti rangot kapjanak Szalay-Bobrovniczky minisztertől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5e24341-ac2c-4174-bb28-dbdc5cc648cd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az amerikaiak egyelőre nem erősítették meg az izraeli miniszterelnök irodája által közzétett hírt, ami viszont ha igaz, azt jelenti, hogy Netanjahu lehet az első külföldi vezető, aki meglátogatja az amerikai elnököt.","shortLead":"Az amerikaiak egyelőre nem erősítették meg az izraeli miniszterelnök irodája által közzétett hírt, ami viszont ha igaz...","id":"20250128_Donald-Trump-meghivta-Netanjahut-a-Feher-Hazba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5e24341-ac2c-4174-bb28-dbdc5cc648cd.jpg","index":0,"item":"f5964500-555b-4f00-a2b8-22df75975f8e","keywords":null,"link":"/vilag/20250128_Donald-Trump-meghivta-Netanjahut-a-Feher-Hazba","timestamp":"2025. január. 28. 22:14","title":"Donald Trump meghívta Netanjahut a Fehér Házba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e65f7988-a5c4-4aa0-8173-f094d79ff093","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az OpenAI o1 és az Anthropic Claude 3.5-ös nagy nyelvi modellek mellett mostantól a DeepSeek R1 használata is választható opció lett a Perplexity internetes keresőben.","shortLead":"Az OpenAI o1 és az Anthropic Claude 3.5-ös nagy nyelvi modellek mellett mostantól a DeepSeek R1 használata is...","id":"20250130_perplexity-ai-mesterseges-intelligencia-internetes-kereso-deepseek-r1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e65f7988-a5c4-4aa0-8173-f094d79ff093.jpg","index":0,"item":"aa372e99-67fe-463e-9a36-c0013d31aeb4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_perplexity-ai-mesterseges-intelligencia-internetes-kereso-deepseek-r1","timestamp":"2025. január. 30. 10:03","title":"Megkapta a kínai mesterséges intelligenciát az internetes kereső, ami megdöntené a Google uralmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32e03445-13a2-4759-9058-58ada6bb60a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pár nap alatt felforgatta a mesterséges intelligencia piacát a DeepSeek, és egy friss jelentés szerint az új, olcsóbb kínai modell már most jobb, mint a Meta idén érkező legújabb fejlesztése. A cégnél nagyon szeretnék megérteni, hogyan.","shortLead":"Pár nap alatt felforgatta a mesterséges intelligencia piacát a DeepSeek, és egy friss jelentés szerint az új, olcsóbb...","id":"20250129_meta-deepseek-mesterseges-intelligencia-mernoki-csapatok-vizsgalat-koltsegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32e03445-13a2-4759-9058-58ada6bb60a5.jpg","index":0,"item":"37c4e370-3fda-4479-898f-860424395456","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_meta-deepseek-mesterseges-intelligencia-mernoki-csapatok-vizsgalat-koltsegek","timestamp":"2025. január. 29. 12:03","title":"Riadót fújt a Meta: négy csapattal próbálja megfejteni a DeepSeek titkát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e18d90e-20d2-4b35-909b-545e6036103b","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Már megindították a washingtoni repülőgép-katasztrófa vizsgálatát, ami 16 év után az első súlyos, kereskedelmi járatot érintő baleset az Egyesült Államokban. Szakértők szerint emberi hiba, valamint a reptér nehéz megközelíthetősége egyaránt szerepet játszhatott a tragédiában.","shortLead":"Már megindították a washingtoni repülőgép-katasztrófa vizsgálatát, ami 16 év után az első súlyos, kereskedelmi járatot...","id":"20250130_repulogep-baleset-washington-utasszallito-helikopter-utkozes-tragedia-okok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e18d90e-20d2-4b35-909b-545e6036103b.jpg","index":0,"item":"b392b89c-74af-4416-834a-6e7725c44234","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_repulogep-baleset-washington-utasszallito-helikopter-utkozes-tragedia-okok","timestamp":"2025. január. 30. 13:46","title":"Mégis hogyan ütközhet össze egy utasszállító repülő egy katonai helikopterrel? Sok a kérdés a washingtoni baleset körül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f50a3cba-4cf8-4775-ab13-081d48120c02","c_author":"HVG","category":"360","description":"Profizmus a legjavából – alighanem ez a legtalálóbb meghatározás a magát francia filmszínészből franciás eleganciájú rendezővé átképző Emmanuel Courcol új munkájára, amely egy karmesterről szól.","shortLead":"Profizmus a legjavából – alighanem ez a legtalálóbb meghatározás a magát francia filmszínészből franciás eleganciájú...","id":"20250130_hvg-Emmanuel-Courcol-rendezo-Varatlan-dallamok-film","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f50a3cba-4cf8-4775-ab13-081d48120c02.jpg","index":0,"item":"94be607c-fdf0-4a9a-804a-9b659a1f1d9a","keywords":null,"link":"/360/20250130_hvg-Emmanuel-Courcol-rendezo-Varatlan-dallamok-film","timestamp":"2025. január. 30. 16:06","title":"„A zene összeköt” – elkerüli az ilyen közhelyeket ez a vígjáték, amely egy halálos betegséggel küzdő karmesterről szól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A németek is elkezdik az átlagsebesség-mérést az autópályán
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Több országban bevált a rendszer, amelynél nem érdemes csak a kameránál lassítani, majd utána újra tövig lehet nyomni a gázt.
Alsó-Szászországban, Hannover közelében, Gleidingen és Rethen közötti 6-os főút egy szakaszán építették ki Németország első, "section controlos" szakaszát. Szerda óta éles a rendszer a 100 km/h-s sebességkorlátozású részen, ahol korábban rengeteg baleset történt.
A mért útszakasz hossza mindössze 2,2 kilométer, ahol a napi autóforgalom mértéke eléri a 15 ezer egységet.
A rendszer tesztelése 2020 júniusáig tart majd, amely időszakban jövő január közepéig csak mérnek és rögzítenek a rendszer révén, de nem bírságolnak, majd utána már ez is elindul – írja az autozeitung.de.
A kontrollállomások és az informatikai rendszer kiépítése, mint hírlik nem volt olcsó, elért a 200 ezer eurót, amely háromszorosa egy fixtraffipaxos rendszernek, de komoly eredményeket várnak az újdonságtól.
Az útszakaszra vonatkozó sebességellenőrzés – section controll – lényegében arról szól, hogy az ellenőrzés kezdő és végpontján egyaránt megtörténik a jármű azonosítása (hatósági jelzés és méret alapján), majd a két mérés között eltelt idő, valamint a megtett távolság ismeretében egy speciális szoftver kiszámítja a jármű átlagsebességét.
Amennyiben a jármű átlagsebessége meghaladja az adott útszakaszon érvényes megengedett legnagyobb sebességet, abban az esetben automatikusan eljárás veszi kezdetét, s a képanyagok a főbb adatokkal együtt a feldolgozó központba kerülnek továbbításra – írja a rendszerről egy korábbi cikkében a Baleset-megelőzés.eu oldal.
Mint a cikk írja a section control nem csak közlekedésbiztonsági, hanem környezetvédelmi célokat is szolgál, több autópályán a korábbi 100 km/h helyetti 80 km/h sebességkorlátozást támogatja. A gyorshajtások száma pedig ezeken a részeken, alig 0,5 %-ot ér el.