szerző:
hvg.hu

Több országban bevált a rendszer, amelynél nem érdemes csak a kameránál lassítani, majd utána újra tövig lehet nyomni a gázt.

Alsó-Szászországban, Hannover közelében, Gleidingen és Rethen közötti 6-os főút egy szakaszán építették ki Németország első, "section controlos" szakaszát. Szerda óta éles a rendszer a 100 km/h-s sebességkorlátozású részen, ahol korábban rengeteg baleset történt.

A mért útszakasz hossza mindössze 2,2 kilométer, ahol a napi autóforgalom mértéke eléri a 15 ezer egységet.

A rendszer tesztelése 2020 júniusáig tart majd, amely időszakban jövő január közepéig csak mérnek és rögzítenek a rendszer révén, de nem bírságolnak, majd utána már ez is elindul – írja az autozeitung.de.

A kontrollállomások és az informatikai rendszer kiépítése, mint hírlik nem volt olcsó, elért a 200 ezer eurót, amely háromszorosa egy fixtraffipaxos rendszernek, de komoly eredményeket várnak az újdonságtól.

Az útszakaszra vonatkozó sebességellenőrzés – section controll – lényegében arról szól, hogy az ellenőrzés kezdő és végpontján egyaránt megtörténik a jármű azonosítása (hatósági jelzés és méret alapján), majd a két mérés között eltelt idő, valamint a megtett távolság ismeretében egy speciális szoftver kiszámítja a jármű átlagsebességét.

Amennyiben a jármű átlagsebessége meghaladja az adott útszakaszon érvényes megengedett legnagyobb sebességet, abban az esetben automatikusan eljárás veszi kezdetét, s a képanyagok a főbb adatokkal együtt a feldolgozó központba kerülnek továbbításra – írja a rendszerről egy korábbi cikkében a Baleset-megelőzés.eu oldal.

Mint a cikk írja a section control nem csak közlekedésbiztonsági, hanem környezetvédelmi célokat is szolgál, több autópályán a korábbi 100 km/h helyetti 80 km/h sebességkorlátozást támogatja. A gyorshajtások száma pedig ezeken a részeken, alig 0,5 %-ot ér el.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Közleményt adott ki Petruska, miután kizárták A Dalból

Közleményt adott ki Petruska, miután kizárták A Dalból

Szakad a brit Munkáspárt? Hét képviselő lépett ki belőle

Szakad a brit Munkáspárt? Hét képviselő lépett ki belőle

Nyolc éve kezdődött a Kadhafi-éra vége Líbiában

Nyolc éve kezdődött a Kadhafi-éra vége Líbiában

Megint egészségtelen a levegő

Megint egészségtelen a levegő

"Ha ma lennék 16, valószínűleg nagyon be lennék szarva"

"Ha ma lennék 16, valószínűleg nagyon be lennék szarva"

Az iszlámtól félti életmódját a britek harmada

Az iszlámtól félti életmódját a britek harmada