szerző:
hvg.hu

A Telsa főnöke megint beütött egy szöget a hagyományos autózás és szervizelés koporsójába.

Egy Twitter-bejegyzésében egyszerűen közölte, hogy a Teslák fékbetétjeit egyáltalán nem kell cserélni az autó élettartama során. Mindezt egy felhasználó számára tette egyértelművé, aki csodálkozott, hogy nem kell cserélni ezeket.

A Musk leírta, hogy az autóik a lassítások legnagyobb hányadát meg tudják oldani az elektromotoron keresztül, vagyis ezt az energiát fel tudják használni az akkumulátor töltésére. Magyarán a hagyományos üzemi – hidraulikus – fékek nem is használódnak, nem kopnak. (Vélhetően erre vannak már kellő szerviztapasztalataik, hogy kijelentsen ilyet.)

Egyébként, mint a Tesla felhasználói könyvében szerepel, ha mégis elkopna, a fékbetéteken van elhasználódásjelző, amely, ha eléri a féknyerget, olyan hangot ad, amit nem lehet nem észrevenni.

A Jalopnik ennek kapcsán egy Jaguar-szervizt is megkeresett, amelynek szintén van már elektromos autója az I-Pace néven. Ők azt mondták, kell cserélni időközönként a fékbetéteket. Természetesen mindez leginkább "láb kérdése", vagyis, ha valaki nagyon gyötri az autóját, akkor cserélni kell a fékbetéteket.

Egy-két érdekessége, azért van az elektromos autóknál a fékezésnél keletkező energia felhasználásának. Lényeges, például, hogy az akku 80 százalék alatt kell legyen feltöltöttségben, hogy teljes egészében hasznosulhasson a fékezés közben nyerhető energia. (Az elektromos autók aksijainak jellemző tulajdonsága, hogy 80 százalékig lehet őket gyorsan tölteni, utána már lassú töltés jön a cellák védelmében, nehogy túlterhelődjenek.)

Egy elektromos autó számára persze az ideális helyzet az, ha a lehető legtöbb energiát hasznosítja újra egy fékezési manőverből, amely egyben, mint látható, akár életre szólóan is megspórolja a fékbetétcserét.

Annyit azért hozzá lehet tenni, hogy Musk nyilván leegyszerűsítette a kérdést a fékezésből eredő kopásra. De a 10-20 éves élettartam alatt nyilván nem csak fékhatás, hanem korrózió, jegesedés vagy más olyan nem kívánt hatás is éri a fékbetéteket, ami üzemszerűnek tekinthető, és emiatt szintén igényelheti az elhasználódás miatti cserét.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig
45 millió forinttal segítették munkánkat.
Ha neked is fontos a minőségi újságírás, csatlakozz!
Az ukrán elnök szerint a plüssmalacos dobálózók a választást akarják meghiúsítani

Az ukrán elnök szerint a plüssmalacos dobálózók a választást akarják meghiúsítani

Véletlenül oldódott meg a kórházi rejtély, mi fertőzött meg 10 brit férfit

Véletlenül oldódott meg a kórházi rejtély, mi fertőzött meg 10 brit férfit

Ókori falut találtak egy lebontott parasztház helyén Burgenlandban

Ókori falut találtak egy lebontott parasztház helyén Burgenlandban

Meglepheti, bár logikus: azért beszélünk ma máshogy, mert az őseink elkezdtek mást enni

Meglepheti, bár logikus: azért beszélünk ma máshogy, mert az őseink elkezdtek mást enni

Kigyulladt a híres párizsi templom

Kigyulladt a híres párizsi templom

Lehet, hogy a ferihegyi repülőtér fölé is kellene egy "Vaskupola"?

Lehet, hogy a ferihegyi repülőtér fölé is kellene egy "Vaskupola"?