szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Felfrissített külcsínnel és modernizált technikával támad a német gyártó bestseller modellje.

A Volkswagen 1973-ban dobta piacra az első Passatot, mely egészen 1980-ig volt gyártásban. A jelenleg az utakon futó aktuális generáció 2014-ben látta meg a napvilágot, és most megérkezett belőle a ráncfelvarrt verzió. Íme:

©

Külcsín tekintetében az új lökhárítók, a módosított hűtőrács, az immár alapáron LED-es lámpák, illetve az új menetfény és az átvariált ködlámpa jelenti a legfontosabb változást. Ezenkívül a típus hátsó Passat felirata is modernebb megjelenésű lett.

©

A legjobban felszerelt Passatok mostantól 44 darab apró LED-del ellátott mátrix fényszórót vonultatnak fel, az új féklámpa fényét pedig a gyártó szerint a korábbiaknál jobban lehet látni. A műszerfal közepén lévő érintőkijelző kiviteltől függően 6,5, 8, illetve 9,2 colos lehet, és természetesen a kormány mögül sem hiányozhat a nagy felbontású digitális műszeregység. Utóbbi viszont további is feláras extra.

©

Az új Passat az első Volkswagen, mely MIB 3 (Modularer Infotainment Baukasten 3) fedélzeti rendszerrel van felvértezve, valamint fixen telepített SIM-kártyával és folyamatos online kapcsolattal rendelkezik. Az új infotainment rendszer a hamarosan érkező teljesen új 8-as Golfban is elérhető lesz.

©

A forgalmazás kezdetekor három benzines és négy dízelmotor érhető el a kínálatban, az összes erőforrás részecskeszűrős, és megfelel a szigorú Euro 6d-TEMP szabványnak. A benzinmotorok 150, 190, illetve 272 lóerős változatokban készülnek, dízel fronton pedig egy 120, egy 150, egy 190, illetve egy 240 lóerős egységgel rendelhető a modell.

©

A 218 lóerős összteljesítményű plugin hibrid Passat GTE elektromos WLTP-hatótávja 50-ről 55 kilométerre növekedett. És hazánkban továbbra is megkaphatja a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot.

©

A nagyközönség által élőben először a márciusi Genfi Autószalonon megtekinthető új Passat német alapára várhatóan 32 000 euró (10,2 millió forint) magasságában fog alakulni, a kombi pedig 1 000 euróval lesz drágább a szedánnál. A májustól rendelhető újdonság első példányait várhatóan augusztus végén, szeptember elején lehet majd átvenni.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A Digi szerint ellehetetlenítik indulásukat az új frekvenciapályázaton

A Digi szerint ellehetetlenítik indulásukat az új frekvenciapályázaton

Dzsudzsák a magyar másodosztályban folytathatja

Dzsudzsák a magyar másodosztályban folytathatja

Már éveket késett a gyár indulása, pedig milliárdokba kerül az adófizetőknek

Már éveket késett a gyár indulása, pedig milliárdokba kerül az adófizetőknek