szerző:
hvg.hu

A bajor gyártó legkisebb modelljéből ez a most debütált az utolsó olyan, ami hátul hajt, illetve amelynek motorja 6 hengeres.

A BMW 2004 tavaszán leplezte le az első 1-es modelljét, az E87-et, melyet aztán 2011 őszén követett az F20 típusjelzésű második generációs kiadás. Az aktuális széria idén immár nyolcesztendős lesz, vagyis éppen itt az ideje annak, hogy a BMW előrukkoljon a teljesen új harmadik generációval.

Előtte most azonban még kijött egy búcsúzó széria az aktuális modellből. A keresztségben M140i Finale Edition nevet kapott típus az utolsó olyan 1-es BMW, mely hátsókerék-hajtással, illetve 6 hengeres erőforrásal rendelkezik.

©

A normál M140i-nél mintegy 600 ezer forinttal drágább Finale Edition fekete hűtőrácsot, sötét-króm kipufogóvégeket és egyedi 18 colos könnyűfém felniket kapott. A LED-es fényszóróval, napfénytetővel, adaptív M-futóművel, kulcsnélküli indítással és M Sport fékekkel szerelt limitált szériás modell motorházteteje alatt egy 3 literes 6 hengeres turbós benzinmotor található.

©

A 340 lóerős, illetve 500 Nm-es erőforrás révén 4,6 másodperc alatt letudható a 0-100-as sprint, az elektronika által limitált végsebesség 250 km/h. Hazánkban a hátsókerék-hajtású M140i jelenleg 14 millió forintos alapárral bír, az öszekerekes M140i pedig minimum 14,7 millió forint ellenében vezethető haza. A Finale Edition első körben Ausztráliában kapható, a hazai forgalmazásról egyelőre nincs információnk.

©
©

A néhány hónapon belül piacra kerülő teljesen új 1-es BMW-nek tulajdonképpen csak egyetlen alkatrésze, a logója marad változatlan a kifutó sorozathoz képest. Az újdonság a vállalat UKL1-es elsőkerék-hajtású platformjára épül, vagyis arra, melyre más kisebb BMW-k, illetve a Minik. A hátsókerék-hajtás és a 6 hengeres motor elvesztése, illetve a vezetési élmény csökkenése miatt az utastér és a csomagtér nagyobb mérete kárpótol.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Benézték a tudósok, „nyugtalanítóan” kevesebb víz van a Földön, mint gondolták

Benézték a tudósok, „nyugtalanítóan” kevesebb víz van a Földön, mint gondolták

Didergés és nagy hatótáv vagy komfortos utazás: a villanyautósoknak választaniuk kell

Didergés és nagy hatótáv vagy komfortos utazás: a villanyautósoknak választaniuk kell

Nem akármivel “újít” a Fortnite, természeti katasztrófákat kell túlélniük a játékosoknak

Nem akármivel “újít” a Fortnite, természeti katasztrófákat kell túlélniük a játékosoknak

Az európai autóimport nem jelent nemzetbiztonsági veszélyt az USA-ra

Az európai autóimport nem jelent nemzetbiztonsági veszélyt az USA-ra

Pálinkás József csalódott az értelmiségben

Pálinkás József csalódott az értelmiségben

Küszöbön az Iszlám Állam teljes veresége

Küszöbön az Iszlám Állam teljes veresége