szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új generációs Suprát először Svájcban tárja az európai közönség elé a japán gyártó, és rögtön egy még keményebb sportváltozat is érkezett belőle.

A mostani Genfi Autószalonon tartja világpremierjét az új Toyota GR Supra GT4 tanulmányautó, amelyet úgy terveztek és fejlesztettek, hogy megfeleljen a nemzetközi GT4 versenyszabályoknak.

László Ferenc

A közúti Toyota GR Supra remek kiindulási alapot jelentett a GT4-es verzió kifejlesztéséhez. A kétüléses sportkocsi ideális tömegelosztással, alacsony súlyponttal, könnyű és merev karosszériával, illetve hátsókerék-hajtással rendelkezik.

László Ferenc

A Toyota Gazoo Racing által kifejlesztett GT4 autó az országúti változatnál hosszabb és alacsonyabb lett. Speciális kialakítású első diffúzor és hátsó légterelő szárny simítja ki a GR Supra GT4 körül a légáramlatokat, csökkentve a légellenállást és növelve a leszorítóerőt. Mindkét elem természetes kender- és lenalapú kompozitból készül, mert ez környezettudatosabb megoldás a hagyományos karbonszálas szerkezetéknél.

László Ferenc

A Supra eredeti könnyűfém keréktárcsáit 18 colos OZ versenyfelnikre cserélték a tervezők. A McPherson első rugóstagot és a multilink hátsó futóművet megtartották, de mindezt versenyhangolású rugókkal, lengéscsillapítókkal és kanyarstabilizátorokkal egészítették ki.

László Ferenc

A nagy teljesítményű Brembo fékekkel szerelt GR Supra GT4 tanulmányautóban továbbra is az eredeti 3 literes, soros hathengeres, kettős megfúvású turbótöltővel erősített motor található, amelyhez automata sebességváltó kapcsolódik. A blokk teljesítményét egyedi motorsport vezérlőegység növeli.

László Ferenc

A gépészeti változások közt fontos még megemlíteni a motorsport-specifikációjú kihajtást, és a részlegesen önzáró differenciálművet is. A lecsupaszított utastérbe szilárd bukókeretet, FIA-szabványú tűzoltókészüléket és OMP versenyüléseket szereltek. A tanulmányautót motorsport-specifikus üzemanyagtartály és gyorstankoló rendszer egészíti ki.

László Ferenc

A GT4 a világ egyik leggyorsabban növekvő motorsport-kategóriája, amely egyre több nemzeti és regionális futammal bővül Európában, Észak-Amerikában, Ázsiában és Óceániában. A 2006-ban alapított és a FIA által felügyelt futamsorozatot arra találták ki, hogy a profik és az amatőrök számára egyaránt megfizethető versenyzési lehetőségeket biztosítson, és lépcsőként szolgáljon a GT3 kategóriába való továbblépéshez.

A gyártó kiértékeli majd a Supra GT4 tanulmányautó potenciális vásárlóinak reakcióit és érdeklődését, mielőtt döntés születne az autó további fejlesztéséről.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!