szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajor gyártó hivatalosan is megerősítette, hogy a négyféle hajtáslánccal érkező 7-es sorozat legerősebb kivitelében már nem lesz belsőégésű motor.

A BMW aktuális 7-es limuzinjának legerősebb változata a nemrégiben általunk is alaposan kipróbált M760 Li xDrive. Ebben az 55,6 millió forintos alapárú über-BMW-ben egy 6,6 literes lökettérfogatú V12-es benzinmotor található, mely két turbóval megfújva 585 lóerős teljesítményt, illetve 850 Nm-es nyomatékot ad le.

©

Nyílt titok, hogy a 2022-ben érkező új 7-esbe már nem fognak V12-es motort szerelni, vagyis véget ér egy 1987 óta tartó hagyomány, melynek keretein belül az elmúlt évtizedekben több, mint 80 000 V12-es példány hagyta el a bajor cég gyártósorait.

Oliver Zipse, a BMW igazgatótanácsának elnöke elárulta, hogy az újgenerációs 7-es csúcsmodelljében villanymotor váltja a V12 biturbó benzinmotort, vagyis a legerősebb 7-es hamarosan már egy tisztán elektromos hajtásláncú autó lesz. Az ötödik generációs villanyhajtást jelenleg az iNextben tesztelik, mely 0-ról 100-ra kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsuló típus 110 kWh-s akkumulátora 750 kilométeres hatótávval kecsegtet.

Zipse ezenkívül arról is beszélt, hogy az új 7-es a tisztán elektromoson kívül, plugin hibrid, benzines és dízel változatban is készül majd.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!