szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A bajor gyártó hivatalosan is megerősítette, hogy a négyféle hajtáslánccal érkező 7-es sorozat legerősebb kivitelében már nem lesz belsőégésű motor.

A BMW aktuális 7-es limuzinjának legerősebb változata a nemrégiben általunk is alaposan kipróbált M760 Li xDrive. Ebben az 55,6 millió forintos alapárú über-BMW-ben egy 6,6 literes lökettérfogatú V12-es benzinmotor található, mely két turbóval megfújva 585 lóerős teljesítményt, illetve 850 Nm-es nyomatékot ad le.

László Ferenc

Nyílt titok, hogy a 2022-ben érkező új 7-esbe már nem fognak V12-es motort szerelni, vagyis véget ér egy 1987 óta tartó hagyomány, melynek keretein belül az elmúlt évtizedekben több, mint 80 000 V12-es példány hagyta el a bajor cég gyártósorait.

Oliver Zipse, a BMW igazgatótanácsának elnöke elárulta, hogy az újgenerációs 7-es csúcsmodelljében villanymotor váltja a V12 biturbó benzinmotort, vagyis a legerősebb 7-es hamarosan már egy tisztán elektromos hajtásláncú autó lesz. Az ötödik generációs villanyhajtást jelenleg az iNextben tesztelik, mely 0-ról 100-ra kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsuló típus 110 kWh-s akkumulátora 750 kilométeres hatótávval kecsegtet.

Zipse ezenkívül arról is beszélt, hogy az új 7-es a tisztán elektromoson kívül, plugin hibrid, benzines és dízel változatban is készül majd.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!