szerző:
Tetszett a cikk?

Mogyoródon leplezték le Kiss Norbert teljesen új fejlesztésű MAN versenykamionját, mely 5,3 tonnás tömege ellenére úgy ugrik 60-ról 160-ra, mint egy sportosabb személyautó 0-ról 100-ra.

Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző szerda délután a Hungaroringen leplezte le vadonatúj autóját, a magyar csapat által készített és üzemeltetett MAN versenykamiont. A szombathelyi születésű 35 éves pilóta Mercedesről váltott az új technikára, mellyel reményei szerint kiváló eséllyel indul majd harcba az újabb bajnoki trófeáért.

László Ferenc

A Révész Truck Racing Team színeiben versenyző Kiss Norbert elmondta, hogy még sosem volt olyan jó versenykamionja, mint a mostani, melyet csapatával teljesen maguk fejlesztettek. Az MAN-nel eddig körülbelül 400 kilométert tettek meg, és 200 kilométer még hátravan a koronavírus miatt augusztus végére tolódott csehországi szezonnyitóig.

A versenyző nagyon elégedett a hátsókerék-hajtású autóval, de hozzátette, hogy egyelőre nem tudni, hogy a riválisok, és főleg az Iveco, mennyire versenyképes kamionnal áll rajthoz 2020-ban.

László Ferenc

3 éve egy gyors menetpróba erejéig volt szerencsénk beülni Norbi mellé az akkori Mercedesébe, melyhez képest jelentős előrelépést jelent az idei MAN. A teljesítmény 1000-ről körülbelül 1150 lóerőre nőtt, a nyomaték pedig az egykori 5000 helyett már 6000 Nm magasságában jár.

Ez pedig elegendő ahhoz, hogy 60-ról 160-ra alig 7 másodperc alatt lőjön ki a kamion, melynek végsebességét elektronika korlátozza 160 km/h-ra.

László Ferenc

A közúti kamionok 480-520 lóerős teljesítményéhez képest elsősorban a hatalmas turbó és a sorhatos dízelmotor versenytechnikás befecskendezőrendszere hozza a jelentős előrelépést. A motor egy gyári MAN-verseny-erőforrás, mely a Révész Truck Racing Team szerint nemcsak erő, hanem megbízhatóság terén is jeleskedik.

A nyolcfokozatú automata váltó felezővel is bír, vagyis összesen tizenhat fokozata van, de a versenyeken gördülő rajttal induló pilóták jó esetben csak egyet-egyet váltanak körönként, vagy akár egyet sem. 6000 Nm sok mindent megold magától.

Hatalmas turbó fújja meg a dízelmotort
László Ferenc

Az előírások szerint a versenykamion minimum tömege 5,3 tonna, amit a magyar csapat könnyen alul tudott múlni, így alul, középen extra súlyokat kellett elhelyezni. Versenykörülmények mellett 100 kilométeren 100 literes fogyasztással lehet számolni, ebben a szakágban nyoma sincs a hibrid technika irányába történő nyitásnak.

Norbi kamionja Révész Bálint cégtulajdonos után a Balu nevet kapta, a 40-es rajtszám pedig a logisztikai vállalat 40 éves múltjára utal.

ZF váltó.
László Ferenc

Az FIA ETRC Kamion Európa Bajnokság hat hétvégés idei versenyszezonjának negyedik fordulóját a magyar pályán, a Hungaroringen szervezik meg.

A rendezők bíznak abban, hogy a koronavírus-járvány nem akadályozza meg az október közepi mogyoródi futam nézők előtt történő megrendezését. Már csak azért is, mert ezen a hétvégén nemcsak versenykamionok, hanem a Michelisz Norbert nevével fémjelzett túraautó-bajnokság versenyautói is felsorakoznak majd a rajtrácson.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
Egyszerű a képlet: 100-on 100-at fogyaszt a kamion ebből a tartályból.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!