szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gyártóknak kényszerű módon a drágább plugin hibrid hajtásláncokat kell előnyben részesíteniük.

A Mercedes a közelmúltban ejtette meg az E-osztály ráncfelvarrását, melynek során egy abszolút csúcstechnológiájú, alacsony fogyasztású és szerény károsanyag-kibocsátású új benzinmotort is kapott a típus. Az E 350 motorházteteje alatt lévő M 254-es típusjelű 2 literes 4 hengeres motort tavasszal jelentette be a német gyártó, de csak nagyon rövid ideig szerelték az E-osztályba.

©

A 20 lóerős, illetve 180 Nm-es rásegítést biztosító 48 V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített, 272 lóerős, illetve 400 Nm-es hajtáslánc azért nem rendelhető az E-osztályba, mert a gyártónak az Európai Unió szigorú CO2-szabályozása miatt a plugin hibrid hajtásláncokat kell előnyben részesítenie. Amennyiben egy autógyártó túllépi a flottaszinten és kilométerenként meghatározott 95 grammos határt, komoly pénzbírságot kell fizetnie.

A döntést követően a 258+14 lóerős E 300 a típus legerősebb 4 hengeres motorral szerelt változata, mely Magyarországon 19,8 millió forinttól indul. Az E 350 kiesésével az E 450 4Matic a következő lágyhibrid lépcsőfok, mely 367+22 lóerős 6 hengeres benzines modell itthon 23,3 millió forintos alapárral bír. Az M 254-es új motor a későbbiekben a leleplezés előtt álló új C-osztály C 350-es változatában térhet vissza.

©

A CO2-kvóta szempontjából ideális plugin hibrid E-osztály 4 hengeres benzines és dízel változatban is rendelhető. A 211+122 lóerős benzines E 300 e minimum 20,4 millió forintba kerül, a 194+122 lóerős dízel E 300 de alapára 21,3 millió forint. Ennek a két modellnek közös vonása a zöld rendszám, és a megfelelően gyakori töltés mellett akár nulla, vagy nagyon szerény üzemanyag-fogyasztás.

Az érvényben lévő EU-s szabályozás csak az első 100 kilométeren kibocsátott szén-dioxid mennyiségével foglakozik, és azzal nem, hogy az adott típusok mennyire szennyezőek a következő 100 kilométereken. Illetve akkor, ha a tulajdonos adott esetben nem foglalkozik azzal, hogy időről időre töltőre dugja az autóját.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az infektológus szerint a következő hetekben megugorhat a halottak száma Magyarországon

Az infektológus szerint a következő hetekben megugorhat a halottak száma Magyarországon

Bulgária is szigorít, megbetegedett a kormányfő

Bulgária is szigorít, megbetegedett a kormányfő

Szlávik: Nincs más választásunk, mint védekezni

Szlávik: Nincs más választásunk, mint védekezni