Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A komoly teljesítmény és az alacsony fogyasztás az ígéretek szerint ezúttal kéz a kézben jár.
A modellfrissített Mercedes E-osztályban debütál a német gyártó két új fejlesztésű négyhengeres turbómotorja, az M 254-es benzines egység, illetve az OM 654 M típusjelű dízel erőforrás.
Az új motorok 48 V-os lágyhibrid technológiával és integrált indítógenerátorral mutatkoznak be, automata start/stop rendszerük minden korábbinál finomabb motorindítást/leállítást tesz lehetővé. A második generációs ISG-t (Integrated Starter-Generator) a kilencfokozatú automataváltóba szereli a gyártó.
Az M 274 utódjának tekinthető M 254 benzinmotor maximális teljesítménye 272 lóerő, a csúcsnyomaték kereken 400 Nm. A lágyhibrid technika 20 lóerővel és 180 Nm-rel száll be a hajtásba, az Overboost-funkció pedig 30 másodpercig 41 további lóerőt csalogat elő a hajtásláncból.
Az OM 654 M esetében a lökettérfogatot 1950-ről 1993 köbcentiméterre emelték, a befecskendezési nyomás pedig 2500-ról 2700 barra nőtt. A több katalizátorral és részecskeszűrővel tisztává tett motor legnagyobb teljesítménye 265 lóerő, ami mellé 550 Nm-es nyomaték társul. Az EQ Boost villanymotor 20 lóerővel és 180 Nm-rel segít be a hajtásba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.