szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A komoly teljesítmény és az alacsony fogyasztás az ígéretek szerint ezúttal kéz a kézben jár.

A modellfrissített Mercedes E-osztályban debütál a német gyártó két új fejlesztésű négyhengeres turbómotorja, az M 254-es benzines egység, illetve az OM 654 M típusjelű dízel erőforrás.

Az új motorok 48 V-os lágyhibrid technológiával és integrált indítógenerátorral mutatkoznak be, automata start/stop rendszerük minden korábbinál finomabb motorindítást/leállítást tesz lehetővé. A második generációs ISG-t (Integrated Starter-Generator) a kilencfokozatú automataváltóba szereli a gyártó.

Mercedes

Az M 274 utódjának tekinthető M 254 benzinmotor maximális teljesítménye 272 lóerő, a csúcsnyomaték kereken 400 Nm. A lágyhibrid technika 20 lóerővel és 180 Nm-rel száll be a hajtásba, az Overboost-funkció pedig 30 másodpercig 41 további lóerőt csalogat elő a hajtásláncból.

Az OM 654 M esetében a lökettérfogatot 1950-ről 1993 köbcentiméterre emelték, a befecskendezési nyomás pedig 2500-ról 2700 barra nőtt. A több katalizátorral és részecskeszűrővel tisztává tett motor legnagyobb teljesítménye 265 lóerő, ami mellé 550 Nm-es nyomaték társul. Az EQ Boost villanymotor 20 lóerővel és 180 Nm-rel segít be a hajtásba.

Mercedes

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!