Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Messze kevesebb mint egymillió új autó kapott rendszámot.
Az idén januárban a valaha regisztrált legalacsonyabb számban helyeztek forgalomba új személygépkocsit az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA szerdán publikált tanulmánya alapján.
Januárban 726,5 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 24,0 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 956,4 ezernél, ami egyúttal a legalacsonyabb januári adat is a nyilvántartások vezetése óta. (Annyit érdemes megjegyezni, hogy ebben az adatban először nincs benne az Egyesült Királyság, ami önmagában egy 90 ezer autós piac volt januárban - a szerk.)
A 27 uniós tagállamnak szinte mindegyikében két számjegyű volt a csökkenés. A nagyobb piacok közül a legnagyobb éves visszaesés Spanyolországban következett be, 51,5 százalékos, a második legnagyobb pedig Németországban, 31,1 százalékos. Olaszországban 14,0 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban az egy évvel korábbihoz képest.
Magyarországon 8867 új autót helyeztek forgalomba az idén januárban, 12,3 százalékkal kevesebbet a 2020. januári 10 114-nél.
Itt a lista a magyarországi új autók átlagáraival
A Kia Riótól a Suzuki Vitarán és a Ford Mondeón át a Mercedes S-osztályig nézték meg tizenhat kategóriában, mennyiért kínálják Magyarországon az új autókat.
Az EU-ban a legtöbb autót a Volkswagen-csoport márkáiból helyezték forgalomba januárban, 186,8 ezret, 26,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 255,3 ezernél. A második legtöbbet a Stellantis (Fiat Chrysler – PSA) márkáiból, 164,5 ezret, ami 26,1 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 222,8 ezertől. A legnagyobb mértékben a Mitsubishi forgalomba helyezései csökkentek, 63,0 százalékkal 3472-re. Honda márkából pedig 50,0 százalékkal kevesebbet, 2460-at helyeztek forgalomba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.