Soha nem került forgalomba olyan kevés új autó Európában, mint most januárban

Messze kevesebb mint egymillió új autó kapott rendszámot.

  • MTI MTI
Soha nem került forgalomba olyan kevés új autó Európában, mint most januárban

Az idén januárban a valaha regisztrált legalacsonyabb számban helyeztek forgalomba új személygépkocsit az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA szerdán publikált tanulmánya alapján.

Januárban 726,5 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 24,0 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 956,4 ezernél, ami egyúttal a legalacsonyabb januári adat is a nyilvántartások vezetése óta. (Annyit érdemes megjegyezni, hogy ebben az adatban először nincs benne az Egyesült Királyság, ami önmagában egy 90 ezer autós piac volt januárban - a szerk.)

A 27 uniós tagállamnak szinte mindegyikében két számjegyű volt a csökkenés. A nagyobb piacok közül a legnagyobb éves visszaesés Spanyolországban következett be, 51,5 százalékos, a második legnagyobb pedig Németországban, 31,1 százalékos. Olaszországban 14,0 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban az egy évvel korábbihoz képest.

Magyarországon 8867 új autót helyeztek forgalomba az idén januárban, 12,3 százalékkal kevesebbet a 2020. januári 10 114-nél.

Itt a lista a magyarországi új autók átlagáraival

A Kia Riótól a Suzuki Vitarán és a Ford Mondeón át a Mercedes S-osztályig nézték meg tizenhat kategóriában, mennyiért kínálják Magyarországon az új autókat.

Az EU-ban a legtöbb autót a Volkswagen-csoport márkáiból helyezték forgalomba januárban, 186,8 ezret, 26,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 255,3 ezernél. A második legtöbbet a Stellantis (Fiat Chrysler – PSA) márkáiból, 164,5 ezret, ami 26,1 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 222,8 ezertől. A legnagyobb mértékben a Mitsubishi forgalomba helyezései csökkentek, 63,0 százalékkal 3472-re. Honda márkából pedig 50,0 százalékkal kevesebbet, 2460-at helyeztek forgalomba.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.