A Nürburgingen nyüstölte 800 lóerős, zöld rendszámos hibridjét a Mercedes
A Mercedes-AMG GT 73e nem a némán és takarékosan suhanó autók táborát gyarapítja majd.
hvg.hu
A Mercedes sportrészlegénél bevezetett hibrid és elektromos hajtásokat kínáló "E Performance" stratégia részeként érkezik hamarosan az AMG GT 73e jelű modell, amely a történelem legerősebb sorozatgyártású AMG-modellje lesz. A járműben az alapvetően 4.0 literes, biturbó, V8-as benzinmotor 612 lóerős teljesítményét fejelik meg egy 204 lóerős villanymotorral. Összességében így jön ki egy 800 lóerő feletti teljesítményű, és 1000 Nm-es nyomatékú hajtási rendszer.
A hibrid hiperszedán bemutatkozása már nincs messze és az újdonság elektromos hatótávolsága révén - amely 50 kilométer magasságában alakulhat -, elvileg nincs akadálya annak, hogy Magyarországon megkapja a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot. Azért, azt meg kell vallani, hogy a GT 73e léte igen kevéssé szól a takarékosságról, főleg olyan környezetben, mint a Nürburgring, ahol a legutóbb levideózták.
A modell egyébként esélyes megdönteni itt a leggyorsabb négyajtós limuzinok rekordját is, amelyet most éppen a Jaguar XE Project 8 tart 7:18.3-as idővel.
Megvan a fővárosi költségvetés az év végéig, a kormány pedig kedvezményes lakáshitelt és az állami cégeknél folytatódó spórolást jelentett be. Eközben a nemzetközi színtéren arra készülnek, mi lesz, amikor hamarosan lejár a vámháború három hónapos tűzszünete.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.