szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mercedes-AMG GT 73e nem a némán és takarékosan suhanó autók táborát gyarapítja majd.

A Mercedes sportrészlegénél bevezetett hibrid és elektromos hajtásokat kínáló "E Performance" stratégia részeként érkezik hamarosan az AMG GT 73e jelű modell, amely a történelem legerősebb sorozatgyártású AMG-modellje lesz. A járműben az alapvetően 4.0 literes, biturbó, V8-as benzinmotor 612 lóerős teljesítményét fejelik meg egy 204 lóerős villanymotorral. Összességében így jön ki egy 800 lóerő feletti teljesítményű, és 1000 Nm-es nyomatékú hajtási rendszer.

A hibrid hiperszedán bemutatkozása már nincs messze és az újdonság elektromos hatótávolsága révén - amely 50 kilométer magasságában alakulhat -, elvileg nincs akadálya annak, hogy Magyarországon megkapja a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot. Azért, azt meg kell vallani, hogy a GT 73e léte igen kevéssé szól a takarékosságról, főleg olyan környezetben, mint a Nürburgring, ahol a legutóbb levideózták.

A modell egyébként esélyes megdönteni itt a leggyorsabb négyajtós limuzinok rekordját is, amelyet most éppen a Jaguar XE Project 8 tart 7:18.3-as idővel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!