A Nürburgingen nyüstölte 800 lóerős, zöld rendszámos hibridjét a Mercedes
A Mercedes-AMG GT 73e nem a némán és takarékosan suhanó autók táborát gyarapítja majd.
hvg.hu
A Mercedes sportrészlegénél bevezetett hibrid és elektromos hajtásokat kínáló "E Performance" stratégia részeként érkezik hamarosan az AMG GT 73e jelű modell, amely a történelem legerősebb sorozatgyártású AMG-modellje lesz. A járműben az alapvetően 4.0 literes, biturbó, V8-as benzinmotor 612 lóerős teljesítményét fejelik meg egy 204 lóerős villanymotorral. Összességében így jön ki egy 800 lóerő feletti teljesítményű, és 1000 Nm-es nyomatékú hajtási rendszer.
A hibrid hiperszedán bemutatkozása már nincs messze és az újdonság elektromos hatótávolsága révén - amely 50 kilométer magasságában alakulhat -, elvileg nincs akadálya annak, hogy Magyarországon megkapja a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot. Azért, azt meg kell vallani, hogy a GT 73e léte igen kevéssé szól a takarékosságról, főleg olyan környezetben, mint a Nürburgring, ahol a legutóbb levideózták.
A modell egyébként esélyes megdönteni itt a leggyorsabb négyajtós limuzinok rekordját is, amelyet most éppen a Jaguar XE Project 8 tart 7:18.3-as idővel.
Sűrű ősszel számol az a politikai agenda, amely Magyar Péter szerint a Karmelitából jutott el hozzá, és bár Kocsis Máté és a kormány is cáfolta, van benne valós dátum. Bár az október 23-i Békemenetről Csizmadia László főszervező nem tud, a HVG-nek nem is zárta ki, hogy lesz. A szeptember 21-i Harcosok Klubja-összejövetel lehet igaz, de a helyszín, a Budapest Aréna nem adhat felvilágosítást.