Az Opel 1986-ban a Rekord E utódjaként dobta piacra és 1993-ig gyártotta az Opel Omega A-t. A típus legerősebb szériaváltozata a 3000 24V volt, melynek 3 literes 6 hengeres benzinmotorja elsősorban 204 lóerős teljesítményéről, illetve 270 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg. Mindez 7,6 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 240 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Ennél már csak egy sportosabb Omega létezett (a 230 lovas Evolution 500-on kívül), amit a Lotus készített alig 950 példányban. És most ebből az ikonikus Lotus Omegából került eladósorba egy kiváló állapotnak örvendő példány, íme:


A mellékelt fotókon látható, 644-es sorozatszámú sportszedán 1993 elején lett forgalomba helyezve. A 91 ezer kilométeres futásteljesítményű Lotus Omega az Artcurial mai árverésén kerül kalapács alá, az értéke mintegy 30-50 ezer euró (10,8-18 millió forint).
A kocsi eredeti ára a 90-es években 125 000 német márka volt.



A gyártásakor a világ leggyorsabb sorozatgyártású szedánjaként jegyzett, BMW-ket és Mercedeseket verő Lotus Omega motorházteteje alatt egy 3,6 literes 6 hengeres biturbó benzinmotor található, ami mintegy 382 lóerős teljesítményt, illetve 568 Nm-es nyomatékot ad le.
Az erő egy hatfokozatú kéziváltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.



A 0-100-at 5,2, 0-200-at pedig 17,3 másodperc alatt lehet letudni az alig 1,6 tonnás kocsival, melynek végsebessége 285 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.