Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"85c34b4a-a8a0-49d2-a300-ccf40e399024","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A független hazai újságírókat felvonultató szakmai zsűrin kívül a közönség is leadhatta a voksait – jövünk a győztesekkel.","shortLead":"A független hazai újságírókat felvonultató szakmai zsűrin kívül a közönség is leadhatta a voksait – jövünk...","id":"20250331_ev-magyar-autoja-2025-esztergomi-suzuki-dacia-duster-727-loeros-bmw-a-dijazottak-kozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85c34b4a-a8a0-49d2-a300-ccf40e399024.jpg","index":0,"item":"d141b8b6-71b7-4282-88df-ffd5accd1696","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_ev-magyar-autoja-2025-esztergomi-suzuki-dacia-duster-727-loeros-bmw-a-dijazottak-kozott","timestamp":"2025. március. 31. 07:59","title":"Év Magyar Autója 2025: esztergomi Suzuki, olcsó Dacia és 727 lóerős BMW a díjazottak között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c99f8ed8-27d4-4eda-9d8d-eff02aba57a0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Volvo 240R látványosan mossa el a 70-es évek és 2025 közötti éles határmezsgyét.","shortLead":"A Volvo 240R látványosan mossa el a 70-es évek és 2025 közötti éles határmezsgyét.","id":"20250331_nagyon-meno-szogletesen-retro-uj-volvo-tunt-fel-a-szinen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c99f8ed8-27d4-4eda-9d8d-eff02aba57a0.jpg","index":0,"item":"810182c6-ff76-4199-865c-bcbcc3e0fd19","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_nagyon-meno-szogletesen-retro-uj-volvo-tunt-fel-a-szinen","timestamp":"2025. március. 31. 07:21","title":"Nagyon menő szögletesen retró új Volvo tűnt fel a színen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"821b2505-7eb1-4e03-9925-c6fa014cc5d4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Törölnie kellett a NASA-nak a júniusra ütemezett küldetést, mely élelmiszert és fogyóeszközöket is vitt volna a Nemzetközi Űrállomásra. Az asztronauták azonban nem maradnak ellátmány nélkül.","shortLead":"Törölnie kellett a NASA-nak a júniusra ütemezett küldetést, mely élelmiszert és fogyóeszközöket is vitt volna...","id":"20250330_northrop-grumman-cygnus-teherurhajo-serules-iss-teherszallitmany-torles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/821b2505-7eb1-4e03-9925-c6fa014cc5d4.jpg","index":0,"item":"4b395e96-c19a-4e8c-98cc-3b2f1b99aeb4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250330_northrop-grumman-cygnus-teherurhajo-serules-iss-teherszallitmany-torles","timestamp":"2025. március. 30. 14:20","title":"Már a Földön megsérült az űrhajó, nem indul el az élelmiszer a Nemzetközi Űrállomásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ezúttal senki sem lett milliomos.","shortLead":"Ezúttal senki sem lett milliomos.","id":"20250330_hatos-lotto-sorsolas-nyeroszamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40.jpg","index":0,"item":"2d1d461a-bd6f-4db0-9376-2849d94e66e4","keywords":null,"link":"/itthon/20250330_hatos-lotto-sorsolas-nyeroszamok","timestamp":"2025. március. 30. 17:07","title":"Kihúzták a hatos lottó nyerőszámait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f2a0441-254d-4e7e-a7d3-9419dd94f8d6","c_author":"HVG","category":"360","description":"Ez a Brody nem az a Brody, de mindkettőnek vannak magyar gyökerei.","shortLead":"Ez a Brody nem az a Brody, de mindkettőnek vannak magyar gyökerei.","id":"20250330_Bauhaus-Hosszulepes-Sarolta-utca-villa-Alexander-Brody","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f2a0441-254d-4e7e-a7d3-9419dd94f8d6.jpg","index":0,"item":"f1599884-d296-4740-93f8-3b1aea37c299","keywords":null,"link":"/360/20250330_Bauhaus-Hosszulepes-Sarolta-utca-villa-Alexander-Brody","timestamp":"2025. március. 30. 13:45","title":"A brutalista világát megtalálni Budapesten, Brody is szerepel benne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0800ad9a-694e-46ca-a93c-9c69f47e2232","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Az RB Leipzig azonnali hatállyal menesztette Marco Rosét.","shortLead":"Az RB Leipzig azonnali hatállyal menesztette Marco Rosét.","id":"20250330_rb-leipzig-marco-rose-kirugas-gulacsi-peter-willi-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0800ad9a-694e-46ca-a93c-9c69f47e2232.jpg","index":0,"item":"9daeb785-c23e-466a-bffe-b24d8cfa4726","keywords":null,"link":"/sport/20250330_rb-leipzig-marco-rose-kirugas-gulacsi-peter-willi-orban","timestamp":"2025. március. 30. 12:02","title":"Kirúgta vezetőedzőjét Gulácsi csapata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"483537dd-c813-4fc2-840e-6e4b2d36e2ea","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Tisza Párt elnöke szerint Gáspár Győző egy éve még velük akart egy színpadra állni.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint Gáspár Győző egy éve még velük akart egy színpadra állni.","id":"20250331_magyar-peter-gyozike-zebra-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/483537dd-c813-4fc2-840e-6e4b2d36e2ea.jpg","index":0,"item":"2712c5d6-6429-4f72-848b-071ad38937e5","keywords":null,"link":"/elet/20250331_magyar-peter-gyozike-zebra-ebx","timestamp":"2025. március. 31. 20:33","title":"Magyar Péter: Győzike tavaly még hozzánk jelentkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e1e81cea-bfb2-40b4-a54a-60adf2316c81","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"A turizmus tavaly elérte a válság előtti szintet Magyarországon is. Az idei év még jobbnak ígérkezik. A szállodaüzemeltetés azonban a megemelkedett költségek miatt egyre kevésbé jövedelmező. A marketingen van mit javítani.","shortLead":"A turizmus tavaly elérte a válság előtti szintet Magyarországon is. Az idei év még jobbnak ígérkezik...","id":"20250330_hvg-szallodak-turizmus-kulfoldiek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e1e81cea-bfb2-40b4-a54a-60adf2316c81.jpg","index":0,"item":"8c234263-7546-4507-aa53-c9faff5ba876","keywords":null,"link":"/360/20250330_hvg-szallodak-turizmus-kulfoldiek","timestamp":"2025. március. 30. 08:30","title":"Ugyanannyit gugliznak Budapestre, mégis jóval több turista megy Bécsbe és Prágába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogy milyen testközelből az a kívül fehér, belül burgundivörös kompakt Mazda 3 és Mazda 6 sportkombi, amelyekkel a japán gyártó a fennállásának 100. évfordulóját ünnepli? Megnéztük és meghajtottuk őket.
A Mazda története 1920 januárjában kezdődött Japánban, amikor megalapították az eleinte parafatermékek, majd pedig különböző szerszámok gyártásával foglalkozó Toyo Cork Koygót.
11 évvel később a hirosimai gyár kijött első közlekedési eszközével, ami egy háromkerekű motorizált riksa, a Mazda-Go volt.
1940-ben elkészült a cég első személyautó-prototípusa, és bár a hirosimai atomtámadást követően a motoros riksa gyártása gyorsan újraindult, csak 20 évvel később tűnt a színen az első sorozatgyártású polgári autó, a R360.
A Mazda nevet formálisan 1984-től viselő cég a közelmúltban ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját, amelyre a 60 éves R360 által ihletett limitált szériás modellekkel rukkolt elő. Az alig 3 méter hosszú és 380 kilogramm tömegű mikroautó szellemiségében fogant sorozatból mi most az azóta hosszabbra és súlyosabbra nőtt 3-as és 6-os modelleket mutatjuk be.
4 személyes, elvileg
Mazda
Mindegyik modellből készül Edition-100 verzió
Mazda
Mazda 3 Skyactiv-X Edition-100
A kompakt kategóriában először 1977-ben alkotott igazán maradandót a Mazda, ekkor dobta piacra az első 323-ast, ezen a néven 2003-ig jöttek ki az újabb generációk, onnantól pedig már Mazda 3 a típus neve.
A Mazda 3 aktuális szériája 2019 óta van velünk és azóta áldhatjuk Cucsida Jaszutuke nevét a formaterv miatt. A hozzánk érkezett 5 ajtós modell Edition-100 felszereltségi szintjére kívülről a fehér gyöngyház fényezés, a vele éles kontrasztot mutató, egyedi kupakos fekete könnyűfémfelnik, illetve az első kerék mögötti jubileumi embléma utalnak.
Szigorú tekintet
László Ferenc
A kipufogókból kevés hang jön
László Ferenc
A „100 Years 1920-2020” felirat a kulcs felületén, a burgundivörös bőrülések fejtámláján és a szőnyegeken is tetten érhető. A szolidan visszafogott jubileumi hangulat az autó egészét átjárja, és könnyen kikövetkeztethető, hogy a Mazda 3 Edition-100 egy extrákkal telepakolt kivitel.
Az utastér egészen kiváló minőségű, a kormány mögötti műszeregység csak visszafogott mértékben digitális, a 8,8 colos központi kijelző pedig nem érintésérzékeny, de mivel elég messze van tőlünk, ez bocsánatos bűn. Hiába 4,46 méter hosszú a Mazda 3, hátul elég szerény a helykínálat, ezenkívül a 327 literes csomagtér sem nevezhető túl öblösnek. Ha ennél többre vágyunk, akkor a 444 literes puttonyú szedán felé érdemes kacsintgatnunk.
Ergonómikus műszerfal
László Ferenc
Emlékezzünk!
László Ferenc
A jubileumi modellt a legerősebb motorral, az általunk korábban már többször is részletezett Skyactiv-X egységgel szerelik, ami a benzines és gázolajos erőforrások előnyeit próbálja meg egyesíteni egymással. Az alacsony nyomású kompresszoros 2 literes 4 hengeres motor teljesítménye nemrégiben 180-ról 186 lóerőre, nyomatéka pedig 224-ről 240 Nm-re emelkedett, melynek köszönhetően a 0-100-as gyorsulás szintideje 0,4 másodperccel 8,2 másodpercre olvadt.
A turbós motorokhoz szokottak az alacsony fordulatszám tartományokban gyengének találhatják a Skyactiv-X-et, mindenesetre a hétköznapi használat során nem igazán van okunk panaszra. Főleg annak ismeretében, hogy az elsőkerék-hajtású kiviteltől abszolút nem idegenek a 6-7 literes fogyasztási értékek.
A borítás levétele után ez a látvány fogad
László Ferenc
Kiváló hatgangos manuál
László Ferenc
A tesztautóban lévő hatfokozatú kéziváltóról csak jókat tudunk mondani, leginkább az MX-5-öst juttatja eszünkbe, ráadásul mind a vételár, mind a fogyasztás tekintetében spórolhatunk vele.
Cikkünk írásakor 7,9 millió forint a Mazda 3 alapára, ezért egy 122 lovas autó vezethető haza. A 150 lóerős változat 8,8 millió forinton nyit, az X186-ért pedig minimum 9 millió forintot kell fizetni. Utóbbi Edition-100 változata 10,8 millió forintot kóstál, ami nem kis összeg, de értéktartásban várhatóan jól teljesít majd ez a jubileumi kiadás.
Apró, de fontos részlet
László Ferenc
Csúcsmotor a fullextrás 3-asban
László Ferenc
Mazda 6 Skyactiv-G Edition-100
Az 1978-ban debütáló 626-os sorozatot 2002-ben váltotta fel a Mazda 6, melynek aktuális generációja 2012 óta van velünk. Szinte hihetetlen, de a Tamatani Akira nevével fémjelzett modell dizájnja még 9 év elteltével is frissnek hat, de nem titok, hogy már közel a vég.
Olyannyira, hogy a típus utódja már nem egy hagyományos értelemben vett Mazda 6 lesz, hanem egy szabadidőautó kategóriás modell. A Mazda 6 Edition-100 tehát egy búcsúzó modell is, melyre a típus rajongóinak ajánlott időben lecsapniuk.
Tesztautónk sportkombi elnevezése már sejteti, hogy nem pont ez a legnagyobb csomagterű családi autó. Az Octavia kombi 640 literes értéke sokkolóan hat a Mazda 522 litere mellett, mindenesetre mi sikerrel teljesítettünk a japánnal egy 1500 kilométeres túrát 5 személlyel és rengeteg csomaggal. Igaz, ehhez már plafonig kellett pakolni a hátsó traktust, illetve megjegyzendő, hogy még a legdrágább kivitelhez sem jár elektromos csomagtérajtó mozgatás.
A faceliftek során alig változott a külső
László Ferenc
Nem tegnap rajzolták, mégis formás
László Ferenc
A horvát kánikulában jó szolgálatot tett a legutóbbi ráncfelvarrással megérkezett első ülésszellőztetés, hátra viszont csak ülésfűtés jutott. Az infotainment rendszeren érződik leginkább a Mazda 6 kora, a rendszer 2021-ben már elavultnak nevezhető, a tolatókamera pixeles képe pedig már-már tragikomikus.
A géptető alatt egy 2,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor található, vagyis drága turbócserétől ez esetben sem kell tartanunk. A 194 lóerős teljesítmény, illetve a 258 Nm-es nyomaték nem teszi szó szerint sportkombivá a 6-ost, de az előzések azért biztonsággal letudhatók vele. A magas kompressziójú motor az 1,5 ezer kilométeres teszt során 8,1 literes átlagfogyasztást produkált, ami remek érték, főleg annak ismeretében, hogy nem vasárnapi tempóban közlekedtünk a teljesen megpakolt kocsival.
Minőségi utastér
László Ferenc
Korrekt helykínálat
László Ferenc
A 0-ról 100-ra 8,1 másodperc alatt felgyorsuló, 223 km/h végsebességű kombi Mazda 6 vezetése ugyanúgy élményszámba megy, mint a kisebb testvéréé. Ez elsősorban a remek futóműnek, a pontos kormányzásnak, a relatíve szerény tömegnek és a SUV-okkal terhelt világunkban sokak számára üdítően alacsony vezetési pozíciónak köszönhető. Váltóból egyetlen régivágású hatfokozatú automata áll rendelkezésre, ami ha nem is túl gyorsan, de mindenképpen finoman kapcsol.
A Mazda 6 145 lovas alapmodelljének alapára 10,7 millió forint és ennél csak minimálisan kerül többe a 165 lóerős kivitel. A 194 lovas kivitel 12,1 millió forinttól indul, a tesztre kapott és extrákkal telepakolt Edition-100 verzióért pedig 13,5 millió forintot kérnek el.
A Mazda trendibb SUV-jaival jobban szimpatizálók számára jó hír, hogy többek közt a CX-30 és a CX-5 is elérhető Edition-100 változatban.