Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"708eb2a8-5689-491d-a763-94a23cf8dac7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Orbán Viktor gyáva, én bátor vagyok!”","shortLead":"„Orbán Viktor gyáva, én bátor vagyok!”","id":"20250325_kovacs-gergely-valasztas-bejelentes-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/708eb2a8-5689-491d-a763-94a23cf8dac7.jpg","index":0,"item":"d1ab8188-b2c0-4af2-bac3-cac4bf9219f7","keywords":null,"link":"/itthon/20250325_kovacs-gergely-valasztas-bejelentes-magyar-peter","timestamp":"2025. március. 25. 14:11","title":"Magyar Péternek öltözve jelentette be Kovács Gergely, hogy indul-e Orbán körzetében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33122417-97ba-4a93-abff-5de68e19c74e","c_author":"Földes András","category":"360","description":"A képek őrültek, de a tanulság súlyos: visszafelé is folyhat az idő, és találhatjuk még magunkat a sötét múltban, ha nem figyelünk. Földes András írása egy régi felvonulásról.","shortLead":"A képek őrültek, de a tanulság súlyos: visszafelé is folyhat az idő, és találhatjuk még magunkat a sötét múltban, ha...","id":"20250324_foldes-andras-pride-2002-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33122417-97ba-4a93-abff-5de68e19c74e.jpg","index":0,"item":"63066db5-0cd8-4b4e-8c91-2e2475c9abb0","keywords":null,"link":"/360/20250324_foldes-andras-pride-2002-velemeny","timestamp":"2025. március. 24. 15:00","title":"Ezek nem AI-fotók, tényleg ilyen volt Budapesten a Pride","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"420913c7-b584-4c88-b3e3-11f8cf68176d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ha Európa nem hoz radikális döntéseket az Unió megmentésére, a földrész országai idegen hatalmak gyarmatai és gyámságai lesznek. Egy olyan világban, amelyben az erő diktál a jognak. Így vélekedik Philipp Blom, a Bécsben élő német történész, akinek az Amikor a világ kifordul a sarkából című könyve magyarul is megjelent.","shortLead":"Ha Európa nem hoz radikális döntéseket az Unió megmentésére, a földrész országai idegen hatalmak gyarmatai és gyámságai...","id":"20250324_Viszlat-nemzetallamok-Philipp-Blom-Spiegel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/420913c7-b584-4c88-b3e3-11f8cf68176d.jpg","index":0,"item":"b03741a9-dd6f-43d6-b3c4-e850429267c5","keywords":null,"link":"/360/20250324_Viszlat-nemzetallamok-Philipp-Blom-Spiegel","timestamp":"2025. március. 24. 15:45","title":"Európai Egyesült Államokért könyörög egy neves német történész a Spiegelben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c309f7d1-7a48-40d0-ba87-7afc2ef5d83a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az MNB 10 millió forint bírságot szabott ki február 26-i határozatával a K&H Bankra a pénzátutalások kapcsán feltárt belső szabályozási és IT-hiányosságok, illetve a kontrollok nem megfelelő alkalmazása miatt.","shortLead":"Az MNB 10 millió forint bírságot szabott ki február 26-i határozatával a K&H Bankra a pénzátutalások kapcsán...","id":"20250324_mnb-kh-bank-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c309f7d1-7a48-40d0-ba87-7afc2ef5d83a.jpg","index":0,"item":"c1cf8413-6625-4f01-b774-4bb9ee52cfb4","keywords":null,"link":"/kkv/20250324_mnb-kh-bank-birsag","timestamp":"2025. március. 24. 10:35","title":"Az MNB szabályozási hiányosságok miatt megbírságolta a K&H-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93826423-26bc-4afd-89f3-0d97da199aa1","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ingyenutazásra jogosult diákok adataival foglaltak le a vonatokon helyeket, aztán ezekre a helyekre pénzért másokat ültettek le.","shortLead":"Ingyenutazásra jogosult diákok adataival foglaltak le a vonatokon helyeket, aztán ezekre a helyekre pénzért másokat...","id":"20250325_korrupcio-kalauz-rendorseg-romania-hazkutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93826423-26bc-4afd-89f3-0d97da199aa1.jpg","index":0,"item":"03f01043-24d0-44e1-9472-61a78e2a0958","keywords":null,"link":"/kkv/20250325_korrupcio-kalauz-rendorseg-romania-hazkutatas","timestamp":"2025. március. 25. 14:56","title":"Saját zsebre dolgozó kalauzokra csaptak le a rendőrök Romániában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd","c_author":"Lyreco Central Europe","category":"brandcontent","description":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának fejlesztésén túl a tanácsadói hálózat finomhangolásával igyekszik megőrizni vezető szerepét. Mikulas Herskovic-csal, a Lyreco Central Europe ügyvezető igazgatójával beszélgettünk fenntarthatóságról, a munkahelyi jóllét biztosításáról, a stabil ügyfélkapcsolatok kialakításáról, valamint arról, mi lesz a vállalat fókuszában a következő években Magyarországon.","shortLead":"Az irodaszerek változékony piacán 1 híján 100 éves múltra visszatekintő Lyreco termékkínálatának és logisztikájának...","id":"20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/776e3edb-cc9a-47c9-9db9-0ad010e6e1dd.jpg","index":0,"item":"70ab956e-fecf-4c6f-97e0-14909f12bdee","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250320_irodaszer-fenntarthato-megoldasok-munkahelyi-jollet-lyreco","timestamp":"2025. március. 26. 07:30","title":"Az irodaszereken túl – fenntartható megoldásokkal a munkahelyi jóllétért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57d7cf68-b22f-4b4f-8500-67201e15aaf2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A csillagászok több forgatókönyvet is készítettek arra vonatkozóan, hogy a T Coronae Borealis mikor fog robbanni. Az első dátum egészen közeli: március 27.","shortLead":"A csillagászok több forgatókönyvet is készítettek arra vonatkozóan, hogy a T Coronae Borealis mikor fog robbanni...","id":"20250324_t-coronae-borealis-robbanas-feher-torpe-voros-orias-csillag-robbanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57d7cf68-b22f-4b4f-8500-67201e15aaf2.jpg","index":0,"item":"7a261a06-feab-448e-873b-22489e45f95d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250324_t-coronae-borealis-robbanas-feher-torpe-voros-orias-csillag-robbanas","timestamp":"2025. március. 24. 18:03","title":"Termonukleáris robbanás várható az űrben, és mindenki látni fogja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3978cdb6-7a49-4102-9840-f61675c529cd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A választók kétharmada nem hisz abban, hogy az anyák szja-kedvezménye miatt több gyerek születik majd.","shortLead":"A választók kétharmada nem hisz abban, hogy az anyák szja-kedvezménye miatt több gyerek születik majd.","id":"20250326_Publicus-Mar-a-kormanyparti-szavazok-jelentos-reszet-is-zavarja-hogy-a-Fidesz-a-gazdag-csaladokat-tamogatja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3978cdb6-7a49-4102-9840-f61675c529cd.jpg","index":0,"item":"53fd8792-0cbd-44f5-9ecd-9ad46e93838b","keywords":null,"link":"/itthon/20250326_Publicus-Mar-a-kormanyparti-szavazok-jelentos-reszet-is-zavarja-hogy-a-Fidesz-a-gazdag-csaladokat-tamogatja","timestamp":"2025. március. 26. 07:31","title":"Publicus: Már a kormánypárti szavazók jelentős részét is zavarja, hogy a Fidesz a gazdag családokat támogatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogy milyen testközelből az a kívül fehér, belül burgundivörös kompakt Mazda 3 és Mazda 6 sportkombi, amelyekkel a japán gyártó a fennállásának 100. évfordulóját ünnepli? Megnéztük és meghajtottuk őket.
A Mazda története 1920 januárjában kezdődött Japánban, amikor megalapították az eleinte parafatermékek, majd pedig különböző szerszámok gyártásával foglalkozó Toyo Cork Koygót.
11 évvel később a hirosimai gyár kijött első közlekedési eszközével, ami egy háromkerekű motorizált riksa, a Mazda-Go volt.
1940-ben elkészült a cég első személyautó-prototípusa, és bár a hirosimai atomtámadást követően a motoros riksa gyártása gyorsan újraindult, csak 20 évvel később tűnt a színen az első sorozatgyártású polgári autó, a R360.
A Mazda nevet formálisan 1984-től viselő cég a közelmúltban ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját, amelyre a 60 éves R360 által ihletett limitált szériás modellekkel rukkolt elő. Az alig 3 méter hosszú és 380 kilogramm tömegű mikroautó szellemiségében fogant sorozatból mi most az azóta hosszabbra és súlyosabbra nőtt 3-as és 6-os modelleket mutatjuk be.
4 személyes, elvileg
Mazda
Mindegyik modellből készül Edition-100 verzió
Mazda
Mazda 3 Skyactiv-X Edition-100
A kompakt kategóriában először 1977-ben alkotott igazán maradandót a Mazda, ekkor dobta piacra az első 323-ast, ezen a néven 2003-ig jöttek ki az újabb generációk, onnantól pedig már Mazda 3 a típus neve.
A Mazda 3 aktuális szériája 2019 óta van velünk és azóta áldhatjuk Cucsida Jaszutuke nevét a formaterv miatt. A hozzánk érkezett 5 ajtós modell Edition-100 felszereltségi szintjére kívülről a fehér gyöngyház fényezés, a vele éles kontrasztot mutató, egyedi kupakos fekete könnyűfémfelnik, illetve az első kerék mögötti jubileumi embléma utalnak.
Szigorú tekintet
László Ferenc
A kipufogókból kevés hang jön
László Ferenc
A „100 Years 1920-2020” felirat a kulcs felületén, a burgundivörös bőrülések fejtámláján és a szőnyegeken is tetten érhető. A szolidan visszafogott jubileumi hangulat az autó egészét átjárja, és könnyen kikövetkeztethető, hogy a Mazda 3 Edition-100 egy extrákkal telepakolt kivitel.
Az utastér egészen kiváló minőségű, a kormány mögötti műszeregység csak visszafogott mértékben digitális, a 8,8 colos központi kijelző pedig nem érintésérzékeny, de mivel elég messze van tőlünk, ez bocsánatos bűn. Hiába 4,46 méter hosszú a Mazda 3, hátul elég szerény a helykínálat, ezenkívül a 327 literes csomagtér sem nevezhető túl öblösnek. Ha ennél többre vágyunk, akkor a 444 literes puttonyú szedán felé érdemes kacsintgatnunk.
Ergonómikus műszerfal
László Ferenc
Emlékezzünk!
László Ferenc
A jubileumi modellt a legerősebb motorral, az általunk korábban már többször is részletezett Skyactiv-X egységgel szerelik, ami a benzines és gázolajos erőforrások előnyeit próbálja meg egyesíteni egymással. Az alacsony nyomású kompresszoros 2 literes 4 hengeres motor teljesítménye nemrégiben 180-ról 186 lóerőre, nyomatéka pedig 224-ről 240 Nm-re emelkedett, melynek köszönhetően a 0-100-as gyorsulás szintideje 0,4 másodperccel 8,2 másodpercre olvadt.
A turbós motorokhoz szokottak az alacsony fordulatszám tartományokban gyengének találhatják a Skyactiv-X-et, mindenesetre a hétköznapi használat során nem igazán van okunk panaszra. Főleg annak ismeretében, hogy az elsőkerék-hajtású kiviteltől abszolút nem idegenek a 6-7 literes fogyasztási értékek.
A borítás levétele után ez a látvány fogad
László Ferenc
Kiváló hatgangos manuál
László Ferenc
A tesztautóban lévő hatfokozatú kéziváltóról csak jókat tudunk mondani, leginkább az MX-5-öst juttatja eszünkbe, ráadásul mind a vételár, mind a fogyasztás tekintetében spórolhatunk vele.
Cikkünk írásakor 7,9 millió forint a Mazda 3 alapára, ezért egy 122 lovas autó vezethető haza. A 150 lóerős változat 8,8 millió forinton nyit, az X186-ért pedig minimum 9 millió forintot kell fizetni. Utóbbi Edition-100 változata 10,8 millió forintot kóstál, ami nem kis összeg, de értéktartásban várhatóan jól teljesít majd ez a jubileumi kiadás.
Apró, de fontos részlet
László Ferenc
Csúcsmotor a fullextrás 3-asban
László Ferenc
Mazda 6 Skyactiv-G Edition-100
Az 1978-ban debütáló 626-os sorozatot 2002-ben váltotta fel a Mazda 6, melynek aktuális generációja 2012 óta van velünk. Szinte hihetetlen, de a Tamatani Akira nevével fémjelzett modell dizájnja még 9 év elteltével is frissnek hat, de nem titok, hogy már közel a vég.
Olyannyira, hogy a típus utódja már nem egy hagyományos értelemben vett Mazda 6 lesz, hanem egy szabadidőautó kategóriás modell. A Mazda 6 Edition-100 tehát egy búcsúzó modell is, melyre a típus rajongóinak ajánlott időben lecsapniuk.
Tesztautónk sportkombi elnevezése már sejteti, hogy nem pont ez a legnagyobb csomagterű családi autó. Az Octavia kombi 640 literes értéke sokkolóan hat a Mazda 522 litere mellett, mindenesetre mi sikerrel teljesítettünk a japánnal egy 1500 kilométeres túrát 5 személlyel és rengeteg csomaggal. Igaz, ehhez már plafonig kellett pakolni a hátsó traktust, illetve megjegyzendő, hogy még a legdrágább kivitelhez sem jár elektromos csomagtérajtó mozgatás.
A faceliftek során alig változott a külső
László Ferenc
Nem tegnap rajzolták, mégis formás
László Ferenc
A horvát kánikulában jó szolgálatot tett a legutóbbi ráncfelvarrással megérkezett első ülésszellőztetés, hátra viszont csak ülésfűtés jutott. Az infotainment rendszeren érződik leginkább a Mazda 6 kora, a rendszer 2021-ben már elavultnak nevezhető, a tolatókamera pixeles képe pedig már-már tragikomikus.
A géptető alatt egy 2,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor található, vagyis drága turbócserétől ez esetben sem kell tartanunk. A 194 lóerős teljesítmény, illetve a 258 Nm-es nyomaték nem teszi szó szerint sportkombivá a 6-ost, de az előzések azért biztonsággal letudhatók vele. A magas kompressziójú motor az 1,5 ezer kilométeres teszt során 8,1 literes átlagfogyasztást produkált, ami remek érték, főleg annak ismeretében, hogy nem vasárnapi tempóban közlekedtünk a teljesen megpakolt kocsival.
Minőségi utastér
László Ferenc
Korrekt helykínálat
László Ferenc
A 0-ról 100-ra 8,1 másodperc alatt felgyorsuló, 223 km/h végsebességű kombi Mazda 6 vezetése ugyanúgy élményszámba megy, mint a kisebb testvéréé. Ez elsősorban a remek futóműnek, a pontos kormányzásnak, a relatíve szerény tömegnek és a SUV-okkal terhelt világunkban sokak számára üdítően alacsony vezetési pozíciónak köszönhető. Váltóból egyetlen régivágású hatfokozatú automata áll rendelkezésre, ami ha nem is túl gyorsan, de mindenképpen finoman kapcsol.
A Mazda 6 145 lovas alapmodelljének alapára 10,7 millió forint és ennél csak minimálisan kerül többe a 165 lóerős kivitel. A 194 lovas kivitel 12,1 millió forinttól indul, a tesztre kapott és extrákkal telepakolt Edition-100 verzióért pedig 13,5 millió forintot kérnek el.
A Mazda trendibb SUV-jaival jobban szimpatizálók számára jó hír, hogy többek közt a CX-30 és a CX-5 is elérhető Edition-100 változatban.