Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"71ee2924-a021-4fb0-bd2a-82ec6fcf1367","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Brüsszel az új Soros, Zelenszkij a zsoldosuk?","shortLead":"Brüsszel az új Soros, Zelenszkij a zsoldosuk?","id":"20250531_Ukrajna-EU-csatlakozas-Voks-2025-szavazas-oriasplakat-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71ee2924-a021-4fb0-bd2a-82ec6fcf1367.jpg","index":0,"item":"9c3ba2ed-845d-41eb-841a-a56bead1ae6a","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_Ukrajna-EU-csatlakozas-Voks-2025-szavazas-oriasplakat-propaganda","timestamp":"2025. május. 31. 19:58","title":"Szélesvásznú ukránozás: új óriásplakátokon riogat a kormánypropaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az állam 10 milliárdos inkasszója miatt pénzügyi zavarba került fővárosnak más se hiányzott, minthogy a vártnál előbb ki kelljen fizetnie a rákosrendezői telek árának újabb, 18 milliárdos részletét. A kormányzati kiemeltté nyilvánítás rosszkor jött.","shortLead":"Az állam 10 milliárdos inkasszója miatt pénzügyi zavarba került fővárosnak más se hiányzott, minthogy a vártnál előbb...","id":"20250531_Kiemelt-beruhazassa-nyilvanitja-a-kormany-Rakosrendezot-ami-ujabb-18-milliardos-fizetnivalo-a-fovarosnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b37ff96c-66fa-4289-a7ec-0029c28b08f7.jpg","index":0,"item":"5f8c2195-a8ac-43c2-832a-0a69464e851c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Kiemelt-beruhazassa-nyilvanitja-a-kormany-Rakosrendezot-ami-ujabb-18-milliardos-fizetnivalo-a-fovarosnak","timestamp":"2025. május. 31. 16:10","title":"Kiemelt beruházássá nyilvánítja a kormány Rákosrendezőt, ami újabb 18 milliárdos fizetnivaló a fővárosnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3faca8ea-fd8a-44ba-8919-dc4c3565c85c","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"A technológia az egyetlen reményünk az éghajlat megmentésére, mert úgy tűnik, az emberek nem akarják visszafogni a fogyasztásukat – mondja Bart István klímapolitikai szakértő, akinek Napozószékek a Titanicon címmel jelent meg kötete a klímaváltozásról.","shortLead":"A technológia az egyetlen reményünk az éghajlat megmentésére, mert úgy tűnik, az emberek nem akarják visszafogni...","id":"20250601_hvg-bart-istvan-klimapolitika-klimavaltozas-kina-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3faca8ea-fd8a-44ba-8919-dc4c3565c85c.jpg","index":0,"item":"533830ef-09dd-4446-958c-567acc3d76c0","keywords":null,"link":"/360/20250601_hvg-bart-istvan-klimapolitika-klimavaltozas-kina-interju","timestamp":"2025. június. 01. 08:30","title":"„A magyar kormány klímapolitikájára erős kettest adnék. A bukástól a napenergia felhasználása mentette meg”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a497449-789d-4e35-8d33-b2f6b6b8d4d9","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egyelőre féltucat újságírót listázott a Fidesz-frakcióvezető egy újságtól, de azt ígérte: „folytatjuk”.","shortLead":"Egyelőre féltucat újságírót listázott a Fidesz-frakcióvezető egy újságtól, de azt ígérte: „folytatjuk”.","id":"20250531_Kocsis-Mate-elkezdte-listazni-az-ujsagirokat-Ideje-hogy-megismerjek-egyre-tobben-a-nevuket-arcukat-eletuket-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a497449-789d-4e35-8d33-b2f6b6b8d4d9.jpg","index":0,"item":"743ca8d7-c79a-4177-8d10-da0e7a2d0045","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_Kocsis-Mate-elkezdte-listazni-az-ujsagirokat-Ideje-hogy-megismerjek-egyre-tobben-a-nevuket-arcukat-eletuket-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 14:11","title":"Kocsis Máté elkezdte listázni az újságírókat: „Ideje, hogy megismerjék egyre többen a nevüket, arcukat, életüket”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d15bf5c-0877-47e4-98db-a0cccf1b2be9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hónapokkal ezelőtt fel kellett állnia a Sonos vezérigazgatói székéből a cég első emberének egy katasztrofálisnak minősített alkalmazás-bevezetés után. Utódja most magyarázni próbálja, mi is történt valójában.","shortLead":"Hónapokkal ezelőtt fel kellett állnia a Sonos vezérigazgatói székéből a cég első emberének egy katasztrofálisnak...","id":"20250531_sonos-ceo-app-frissites-tom-conrad-magyarazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d15bf5c-0877-47e4-98db-a0cccf1b2be9.jpg","index":0,"item":"f037ad89-1481-42e2-85e5-d6e5e9e67341","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_sonos-ceo-app-frissites-tom-conrad-magyarazat","timestamp":"2025. május. 31. 06:03","title":"Az új vezérigazgató magyarázza a hibát, amiért a régi távozott: nem értette meg a cég, hogyan működik a való világ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b56b121-9028-47ab-9eaa-1305eb1a939e","c_author":"Domány András","category":"tudomany","description":"Az a cél, hogy „a szülők hatékony eszközt kapjanak a kiskorúak pornográf tartalmakhoz való hozzáférése elleni fellépéshez, és szabadon dönthessenek arról, hogy gyermekeik mely online tartalmakhoz férhetnek hozzá”.","shortLead":"Az a cél, hogy „a szülők hatékony eszközt kapjanak a kiskorúak pornográf tartalmakhoz való hozzáférése elleni...","id":"20250531_Havonta-frissul-majd-a-pornolista-amelyet-a-szulok-letilthatnak-gyerekuk-szamara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b56b121-9028-47ab-9eaa-1305eb1a939e.jpg","index":0,"item":"0756d462-a70c-4308-a8f5-ff7fa1f5e968","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_Havonta-frissul-majd-a-pornolista-amelyet-a-szulok-letilthatnak-gyerekuk-szamara","timestamp":"2025. május. 31. 08:17","title":"Havonta frissül majd a pornólista, amelyről a szülők letilthatják a gyereküket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b048fe78-d3b2-42ee-950a-50d807eed1bf","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Keith Jarrett koncertjei meditációs alámerülések, mint ő maga fogalmazott, mindig párbeszédben áll valami mással, mint amit éppen játszik. Egy német lány pedig ahelyett, hogy fogorvosnak tanult volna, a kínokat enyhítő más pályát választott: ha nem így dönt, nem születik meg minden idők legsikeresebb zongoraszóló-dzsesszalbuma. Ido Fluk Köln 75 című filmje ennek állít emléket.","shortLead":"Keith Jarrett koncertjei meditációs alámerülések, mint ő maga fogalmazott, mindig párbeszédben áll valami mással, mint...","id":"20250530_hvg-csak_osszejott-koln-75-film-ajanlo-keith-jarrett-koncert-jazz-album","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b048fe78-d3b2-42ee-950a-50d807eed1bf.jpg","index":0,"item":"d343c75b-d314-4368-a2d0-b745f05fb39c","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-csak_osszejott-koln-75-film-ajanlo-keith-jarrett-koncert-jazz-album","timestamp":"2025. május. 30. 18:00","title":"Akik látták és hallották, egy vallás követőivé váltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"990c1592-3377-423e-a2ea-a79d0dd13f6d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A rendőrség a Kúria szombati döntése után gondolta meg magát.","shortLead":"A rendőrség a Kúria szombati döntése után gondolta meg magát.","id":"20250601_Megis-megtarthato-a-vasarnap-delutani-szivarvanyos-menet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/990c1592-3377-423e-a2ea-a79d0dd13f6d.jpg","index":0,"item":"ebb0870e-2fcb-4c2b-8775-46a08d89aa2b","keywords":null,"link":"/elet/20250601_Megis-megtarthato-a-vasarnap-delutani-szivarvanyos-menet-ebx","timestamp":"2025. június. 01. 14:04","title":"Mégis megtartható a vasárnap délutáni szivárványos menet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogy milyen testközelből az a kívül fehér, belül burgundivörös kompakt Mazda 3 és Mazda 6 sportkombi, amelyekkel a japán gyártó a fennállásának 100. évfordulóját ünnepli? Megnéztük és meghajtottuk őket.
A Mazda története 1920 januárjában kezdődött Japánban, amikor megalapították az eleinte parafatermékek, majd pedig különböző szerszámok gyártásával foglalkozó Toyo Cork Koygót.
11 évvel később a hirosimai gyár kijött első közlekedési eszközével, ami egy háromkerekű motorizált riksa, a Mazda-Go volt.
1940-ben elkészült a cég első személyautó-prototípusa, és bár a hirosimai atomtámadást követően a motoros riksa gyártása gyorsan újraindult, csak 20 évvel később tűnt a színen az első sorozatgyártású polgári autó, a R360.
A Mazda nevet formálisan 1984-től viselő cég a közelmúltban ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját, amelyre a 60 éves R360 által ihletett limitált szériás modellekkel rukkolt elő. Az alig 3 méter hosszú és 380 kilogramm tömegű mikroautó szellemiségében fogant sorozatból mi most az azóta hosszabbra és súlyosabbra nőtt 3-as és 6-os modelleket mutatjuk be.
4 személyes, elvileg
Mazda
Mindegyik modellből készül Edition-100 verzió
Mazda
Mazda 3 Skyactiv-X Edition-100
A kompakt kategóriában először 1977-ben alkotott igazán maradandót a Mazda, ekkor dobta piacra az első 323-ast, ezen a néven 2003-ig jöttek ki az újabb generációk, onnantól pedig már Mazda 3 a típus neve.
A Mazda 3 aktuális szériája 2019 óta van velünk és azóta áldhatjuk Cucsida Jaszutuke nevét a formaterv miatt. A hozzánk érkezett 5 ajtós modell Edition-100 felszereltségi szintjére kívülről a fehér gyöngyház fényezés, a vele éles kontrasztot mutató, egyedi kupakos fekete könnyűfémfelnik, illetve az első kerék mögötti jubileumi embléma utalnak.
Szigorú tekintet
László Ferenc
A kipufogókból kevés hang jön
László Ferenc
A „100 Years 1920-2020” felirat a kulcs felületén, a burgundivörös bőrülések fejtámláján és a szőnyegeken is tetten érhető. A szolidan visszafogott jubileumi hangulat az autó egészét átjárja, és könnyen kikövetkeztethető, hogy a Mazda 3 Edition-100 egy extrákkal telepakolt kivitel.
Az utastér egészen kiváló minőségű, a kormány mögötti műszeregység csak visszafogott mértékben digitális, a 8,8 colos központi kijelző pedig nem érintésérzékeny, de mivel elég messze van tőlünk, ez bocsánatos bűn. Hiába 4,46 méter hosszú a Mazda 3, hátul elég szerény a helykínálat, ezenkívül a 327 literes csomagtér sem nevezhető túl öblösnek. Ha ennél többre vágyunk, akkor a 444 literes puttonyú szedán felé érdemes kacsintgatnunk.
Ergonómikus műszerfal
László Ferenc
Emlékezzünk!
László Ferenc
A jubileumi modellt a legerősebb motorral, az általunk korábban már többször is részletezett Skyactiv-X egységgel szerelik, ami a benzines és gázolajos erőforrások előnyeit próbálja meg egyesíteni egymással. Az alacsony nyomású kompresszoros 2 literes 4 hengeres motor teljesítménye nemrégiben 180-ról 186 lóerőre, nyomatéka pedig 224-ről 240 Nm-re emelkedett, melynek köszönhetően a 0-100-as gyorsulás szintideje 0,4 másodperccel 8,2 másodpercre olvadt.
A turbós motorokhoz szokottak az alacsony fordulatszám tartományokban gyengének találhatják a Skyactiv-X-et, mindenesetre a hétköznapi használat során nem igazán van okunk panaszra. Főleg annak ismeretében, hogy az elsőkerék-hajtású kiviteltől abszolút nem idegenek a 6-7 literes fogyasztási értékek.
A borítás levétele után ez a látvány fogad
László Ferenc
Kiváló hatgangos manuál
László Ferenc
A tesztautóban lévő hatfokozatú kéziváltóról csak jókat tudunk mondani, leginkább az MX-5-öst juttatja eszünkbe, ráadásul mind a vételár, mind a fogyasztás tekintetében spórolhatunk vele.
Cikkünk írásakor 7,9 millió forint a Mazda 3 alapára, ezért egy 122 lovas autó vezethető haza. A 150 lóerős változat 8,8 millió forinton nyit, az X186-ért pedig minimum 9 millió forintot kell fizetni. Utóbbi Edition-100 változata 10,8 millió forintot kóstál, ami nem kis összeg, de értéktartásban várhatóan jól teljesít majd ez a jubileumi kiadás.
Apró, de fontos részlet
László Ferenc
Csúcsmotor a fullextrás 3-asban
László Ferenc
Mazda 6 Skyactiv-G Edition-100
Az 1978-ban debütáló 626-os sorozatot 2002-ben váltotta fel a Mazda 6, melynek aktuális generációja 2012 óta van velünk. Szinte hihetetlen, de a Tamatani Akira nevével fémjelzett modell dizájnja még 9 év elteltével is frissnek hat, de nem titok, hogy már közel a vég.
Olyannyira, hogy a típus utódja már nem egy hagyományos értelemben vett Mazda 6 lesz, hanem egy szabadidőautó kategóriás modell. A Mazda 6 Edition-100 tehát egy búcsúzó modell is, melyre a típus rajongóinak ajánlott időben lecsapniuk.
Tesztautónk sportkombi elnevezése már sejteti, hogy nem pont ez a legnagyobb csomagterű családi autó. Az Octavia kombi 640 literes értéke sokkolóan hat a Mazda 522 litere mellett, mindenesetre mi sikerrel teljesítettünk a japánnal egy 1500 kilométeres túrát 5 személlyel és rengeteg csomaggal. Igaz, ehhez már plafonig kellett pakolni a hátsó traktust, illetve megjegyzendő, hogy még a legdrágább kivitelhez sem jár elektromos csomagtérajtó mozgatás.
A faceliftek során alig változott a külső
László Ferenc
Nem tegnap rajzolták, mégis formás
László Ferenc
A horvát kánikulában jó szolgálatot tett a legutóbbi ráncfelvarrással megérkezett első ülésszellőztetés, hátra viszont csak ülésfűtés jutott. Az infotainment rendszeren érződik leginkább a Mazda 6 kora, a rendszer 2021-ben már elavultnak nevezhető, a tolatókamera pixeles képe pedig már-már tragikomikus.
A géptető alatt egy 2,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor található, vagyis drága turbócserétől ez esetben sem kell tartanunk. A 194 lóerős teljesítmény, illetve a 258 Nm-es nyomaték nem teszi szó szerint sportkombivá a 6-ost, de az előzések azért biztonsággal letudhatók vele. A magas kompressziójú motor az 1,5 ezer kilométeres teszt során 8,1 literes átlagfogyasztást produkált, ami remek érték, főleg annak ismeretében, hogy nem vasárnapi tempóban közlekedtünk a teljesen megpakolt kocsival.
Minőségi utastér
László Ferenc
Korrekt helykínálat
László Ferenc
A 0-ról 100-ra 8,1 másodperc alatt felgyorsuló, 223 km/h végsebességű kombi Mazda 6 vezetése ugyanúgy élményszámba megy, mint a kisebb testvéréé. Ez elsősorban a remek futóműnek, a pontos kormányzásnak, a relatíve szerény tömegnek és a SUV-okkal terhelt világunkban sokak számára üdítően alacsony vezetési pozíciónak köszönhető. Váltóból egyetlen régivágású hatfokozatú automata áll rendelkezésre, ami ha nem is túl gyorsan, de mindenképpen finoman kapcsol.
A Mazda 6 145 lovas alapmodelljének alapára 10,7 millió forint és ennél csak minimálisan kerül többe a 165 lóerős kivitel. A 194 lovas kivitel 12,1 millió forinttól indul, a tesztre kapott és extrákkal telepakolt Edition-100 verzióért pedig 13,5 millió forintot kérnek el.
A Mazda trendibb SUV-jaival jobban szimpatizálók számára jó hír, hogy többek közt a CX-30 és a CX-5 is elérhető Edition-100 változatban.