Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8369b622-38cc-4cbc-9e34-bbd1dc01fb59","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Magyarország mély válságban van – ami a választási kampányban Orbán Viktor igazi problémájá válhat. Most a lakosság megtakarítással rendelkező része menthetné meg, ám ez eddig nem történt meg. A kormányfő számára egy esély maradt.","shortLead":"Magyarország mély válságban van – ami a választási kampányban Orbán Viktor igazi problémájá válhat. Most...","id":"20250215_Die-Welt-gazdasag-valsag-Orban-Viktor-valasztasi-kampany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8369b622-38cc-4cbc-9e34-bbd1dc01fb59.jpg","index":0,"item":"32c36912-83ac-439a-8f01-37784fb949ad","keywords":null,"link":"/360/20250215_Die-Welt-gazdasag-valsag-Orban-Viktor-valasztasi-kampany","timestamp":"2025. február. 15. 09:15","title":"Die Welt-elemzés: A gazdaság miatt bajban van Orbán Viktor, az 5,5 százalékos inflációt sokan 20 százalékosnak érzékelik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03bb3c44-0cce-4c20-8752-34647d88c22e","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Musk azt is közölte, hogy egész hétvégén a Grok 3-at fogják bütykölni, úgyhogy posztolni sem fog. Aztán elkezdett posztolni arról, hogy milyen menő a Grok 3.","shortLead":"Musk azt is közölte, hogy egész hétvégén a Grok 3-at fogják bütykölni, úgyhogy posztolni sem fog. Aztán elkezdett...","id":"20250216_grok-3-demo-elon-musk-x-chatbot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03bb3c44-0cce-4c20-8752-34647d88c22e.jpg","index":0,"item":"61cce37e-f345-4277-b6b4-15dc46f7d5a7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250216_grok-3-demo-elon-musk-x-chatbot","timestamp":"2025. február. 16. 22:05","title":"Kedd hajnalban debütál Elon Musk chatbotjának legfrissebb demóverziója az X-en","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44180157-21a7-4e08-b1c2-9407a502d252","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A busztársaság pedig azonnali hatállyal elbocsátotta az ittas buszvezetőt.","shortLead":"A busztársaság pedig azonnali hatállyal elbocsátotta az ittas buszvezetőt.","id":"20250215_Reszeg-volt-a-Balaton-Busz-soforje-a-rendorseg-leszallitotta-az-utasokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44180157-21a7-4e08-b1c2-9407a502d252.jpg","index":0,"item":"df495fe2-52c3-4e2b-93cd-b0d9e01bb274","keywords":null,"link":"/itthon/20250215_Reszeg-volt-a-Balaton-Busz-soforje-a-rendorseg-leszallitotta-az-utasokat","timestamp":"2025. február. 15. 14:20","title":"Részeg volt a Balaton Busz sofőrje, a rendőrség leszállította az utasokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"819213d6-6979-4ebf-96ee-355b4603adb9","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Az amerikai adminisztráció több intézményénél jelentettek be leépítéseket a kormányzati hatékonyság és a költségek lefaragásának jegyében pénteken.","shortLead":"Az amerikai adminisztráció több intézményénél jelentettek be leépítéseket a kormányzati hatékonyság és a költségek...","id":"20250215_Elon-Musk-Trump-tisztogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/819213d6-6979-4ebf-96ee-355b4603adb9.jpg","index":0,"item":"ddeb4cd4-f613-4eaa-85cc-fb2ff619213a","keywords":null,"link":"/vilag/20250215_Elon-Musk-Trump-tisztogatas","timestamp":"2025. február. 15. 08:36","title":"Alaposan belekezdett Elon Musk a tisztogatásba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc5b2a26-8429-4ff3-a441-408a05054690","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Köztük egy őz és egy csincsilla is.","shortLead":"Köztük egy őz és egy csincsilla is.","id":"20250215_Leegett-egy-allatmenhely-sok-allat-bent-egett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc5b2a26-8429-4ff3-a441-408a05054690.jpg","index":0,"item":"fe692c0a-def3-4747-890f-154559f3eb50","keywords":null,"link":"/itthon/20250215_Leegett-egy-allatmenhely-sok-allat-bent-egett","timestamp":"2025. február. 15. 21:53","title":"Leégett egy állatmenhely, több állat bent égett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcf0027a-9d06-45f4-9a5f-a85b1812e090","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Sorozatban harmadik évben lett Magyarország az EU legkorruptabb tagállama; minden várakozásnál csúnyábban ugrott meg az inflációnk; folytatódik Trump fenyegetőzése már nem csak a vámok, hanem Ukrajna ügyében is. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Sorozatban harmadik évben lett Magyarország az EU legkorruptabb tagállama; minden várakozásnál csúnyábban ugrott meg...","id":"20250216_Es-akkor-inflacio-korrupcio-trump-vamok-felszamolas-ado-idenymunka-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcf0027a-9d06-45f4-9a5f-a85b1812e090.jpg","index":0,"item":"a78dec13-5050-4346-a9da-1d737e12ba0e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250216_Es-akkor-inflacio-korrupcio-trump-vamok-felszamolas-ado-idenymunka-ebx","timestamp":"2025. február. 16. 07:00","title":"És akkor az inflációnál csak a korrupcióban előzzük jobban Európát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d66b3775-ae97-43e4-b53a-18e31200a99f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök szerint vége a régi kapcsolatnak Amerika és Európa között. ","shortLead":"Az ukrán elnök szerint vége a régi kapcsolatnak Amerika és Európa között. ","id":"20250215_volodimir-zelenszkij-munchen-europai-hadsereg-beketargyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d66b3775-ae97-43e4-b53a-18e31200a99f.jpg","index":0,"item":"3caf71b2-ea8c-4c6c-91d2-00a6d6e9e6d2","keywords":null,"link":"/vilag/20250215_volodimir-zelenszkij-munchen-europai-hadsereg-beketargyalas","timestamp":"2025. február. 15. 13:21","title":"Zelenszkij európai hadsereget szeretne, mert Amerikára már nem lehet számítani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dec283a3-06eb-422a-bd6c-ec69890be118","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A szó szoros értelmében nem tekinthetők vakoknak azok az emberek, akik prozopagnóziában, azaz arcvakságban szenvednek. Nem is olyan súlyos a helyzetük, mint a látássérülteké, mégis ez az eltérés hatással lehet a mindennapi életükre és a társadalmi interakcióikra is. Amerikai kutatók szerint jóval többen élnek ilyen rendellenességgel, mint azt a legtöbben gondolják.","shortLead":"A szó szoros értelmében nem tekinthetők vakoknak azok az emberek, akik prozopagnóziában, azaz arcvakságban szenvednek...","id":"20250216_arcvaksag-gyakorisaga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dec283a3-06eb-422a-bd6c-ec69890be118.jpg","index":0,"item":"76dd33a1-d485-40eb-ad11-c9193f6b9d9a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250216_arcvaksag-gyakorisaga","timestamp":"2025. február. 16. 16:03","title":"Arcvakság: Brad Pitt rejtélyes betegsége jóval több embert érint, mint gondolná","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hogy milyen testközelből az a kívül fehér, belül burgundivörös kompakt Mazda 3 és Mazda 6 sportkombi, amelyekkel a japán gyártó a fennállásának 100. évfordulóját ünnepli? Megnéztük és meghajtottuk őket.
A Mazda története 1920 januárjában kezdődött Japánban, amikor megalapították az eleinte parafatermékek, majd pedig különböző szerszámok gyártásával foglalkozó Toyo Cork Koygót.
11 évvel később a hirosimai gyár kijött első közlekedési eszközével, ami egy háromkerekű motorizált riksa, a Mazda-Go volt.
1940-ben elkészült a cég első személyautó-prototípusa, és bár a hirosimai atomtámadást követően a motoros riksa gyártása gyorsan újraindult, csak 20 évvel később tűnt a színen az első sorozatgyártású polgári autó, a R360.
A Mazda nevet formálisan 1984-től viselő cég a közelmúltban ünnepelte fennállásának 100. évfordulóját, amelyre a 60 éves R360 által ihletett limitált szériás modellekkel rukkolt elő. Az alig 3 méter hosszú és 380 kilogramm tömegű mikroautó szellemiségében fogant sorozatból mi most az azóta hosszabbra és súlyosabbra nőtt 3-as és 6-os modelleket mutatjuk be.
4 személyes, elvileg
Mazda
Mindegyik modellből készül Edition-100 verzió
Mazda
Mazda 3 Skyactiv-X Edition-100
A kompakt kategóriában először 1977-ben alkotott igazán maradandót a Mazda, ekkor dobta piacra az első 323-ast, ezen a néven 2003-ig jöttek ki az újabb generációk, onnantól pedig már Mazda 3 a típus neve.
A Mazda 3 aktuális szériája 2019 óta van velünk és azóta áldhatjuk Cucsida Jaszutuke nevét a formaterv miatt. A hozzánk érkezett 5 ajtós modell Edition-100 felszereltségi szintjére kívülről a fehér gyöngyház fényezés, a vele éles kontrasztot mutató, egyedi kupakos fekete könnyűfémfelnik, illetve az első kerék mögötti jubileumi embléma utalnak.
Szigorú tekintet
László Ferenc
A kipufogókból kevés hang jön
László Ferenc
A „100 Years 1920-2020” felirat a kulcs felületén, a burgundivörös bőrülések fejtámláján és a szőnyegeken is tetten érhető. A szolidan visszafogott jubileumi hangulat az autó egészét átjárja, és könnyen kikövetkeztethető, hogy a Mazda 3 Edition-100 egy extrákkal telepakolt kivitel.
Az utastér egészen kiváló minőségű, a kormány mögötti műszeregység csak visszafogott mértékben digitális, a 8,8 colos központi kijelző pedig nem érintésérzékeny, de mivel elég messze van tőlünk, ez bocsánatos bűn. Hiába 4,46 méter hosszú a Mazda 3, hátul elég szerény a helykínálat, ezenkívül a 327 literes csomagtér sem nevezhető túl öblösnek. Ha ennél többre vágyunk, akkor a 444 literes puttonyú szedán felé érdemes kacsintgatnunk.
Ergonómikus műszerfal
László Ferenc
Emlékezzünk!
László Ferenc
A jubileumi modellt a legerősebb motorral, az általunk korábban már többször is részletezett Skyactiv-X egységgel szerelik, ami a benzines és gázolajos erőforrások előnyeit próbálja meg egyesíteni egymással. Az alacsony nyomású kompresszoros 2 literes 4 hengeres motor teljesítménye nemrégiben 180-ról 186 lóerőre, nyomatéka pedig 224-ről 240 Nm-re emelkedett, melynek köszönhetően a 0-100-as gyorsulás szintideje 0,4 másodperccel 8,2 másodpercre olvadt.
A turbós motorokhoz szokottak az alacsony fordulatszám tartományokban gyengének találhatják a Skyactiv-X-et, mindenesetre a hétköznapi használat során nem igazán van okunk panaszra. Főleg annak ismeretében, hogy az elsőkerék-hajtású kiviteltől abszolút nem idegenek a 6-7 literes fogyasztási értékek.
A borítás levétele után ez a látvány fogad
László Ferenc
Kiváló hatgangos manuál
László Ferenc
A tesztautóban lévő hatfokozatú kéziváltóról csak jókat tudunk mondani, leginkább az MX-5-öst juttatja eszünkbe, ráadásul mind a vételár, mind a fogyasztás tekintetében spórolhatunk vele.
Cikkünk írásakor 7,9 millió forint a Mazda 3 alapára, ezért egy 122 lovas autó vezethető haza. A 150 lóerős változat 8,8 millió forinton nyit, az X186-ért pedig minimum 9 millió forintot kell fizetni. Utóbbi Edition-100 változata 10,8 millió forintot kóstál, ami nem kis összeg, de értéktartásban várhatóan jól teljesít majd ez a jubileumi kiadás.
Apró, de fontos részlet
László Ferenc
Csúcsmotor a fullextrás 3-asban
László Ferenc
Mazda 6 Skyactiv-G Edition-100
Az 1978-ban debütáló 626-os sorozatot 2002-ben váltotta fel a Mazda 6, melynek aktuális generációja 2012 óta van velünk. Szinte hihetetlen, de a Tamatani Akira nevével fémjelzett modell dizájnja még 9 év elteltével is frissnek hat, de nem titok, hogy már közel a vég.
Olyannyira, hogy a típus utódja már nem egy hagyományos értelemben vett Mazda 6 lesz, hanem egy szabadidőautó kategóriás modell. A Mazda 6 Edition-100 tehát egy búcsúzó modell is, melyre a típus rajongóinak ajánlott időben lecsapniuk.
Tesztautónk sportkombi elnevezése már sejteti, hogy nem pont ez a legnagyobb csomagterű családi autó. Az Octavia kombi 640 literes értéke sokkolóan hat a Mazda 522 litere mellett, mindenesetre mi sikerrel teljesítettünk a japánnal egy 1500 kilométeres túrát 5 személlyel és rengeteg csomaggal. Igaz, ehhez már plafonig kellett pakolni a hátsó traktust, illetve megjegyzendő, hogy még a legdrágább kivitelhez sem jár elektromos csomagtérajtó mozgatás.
A faceliftek során alig változott a külső
László Ferenc
Nem tegnap rajzolták, mégis formás
László Ferenc
A horvát kánikulában jó szolgálatot tett a legutóbbi ráncfelvarrással megérkezett első ülésszellőztetés, hátra viszont csak ülésfűtés jutott. Az infotainment rendszeren érződik leginkább a Mazda 6 kora, a rendszer 2021-ben már elavultnak nevezhető, a tolatókamera pixeles képe pedig már-már tragikomikus.
A géptető alatt egy 2,5 literes 4 hengeres szívó benzinmotor található, vagyis drága turbócserétől ez esetben sem kell tartanunk. A 194 lóerős teljesítmény, illetve a 258 Nm-es nyomaték nem teszi szó szerint sportkombivá a 6-ost, de az előzések azért biztonsággal letudhatók vele. A magas kompressziójú motor az 1,5 ezer kilométeres teszt során 8,1 literes átlagfogyasztást produkált, ami remek érték, főleg annak ismeretében, hogy nem vasárnapi tempóban közlekedtünk a teljesen megpakolt kocsival.
Minőségi utastér
László Ferenc
Korrekt helykínálat
László Ferenc
A 0-ról 100-ra 8,1 másodperc alatt felgyorsuló, 223 km/h végsebességű kombi Mazda 6 vezetése ugyanúgy élményszámba megy, mint a kisebb testvéréé. Ez elsősorban a remek futóműnek, a pontos kormányzásnak, a relatíve szerény tömegnek és a SUV-okkal terhelt világunkban sokak számára üdítően alacsony vezetési pozíciónak köszönhető. Váltóból egyetlen régivágású hatfokozatú automata áll rendelkezésre, ami ha nem is túl gyorsan, de mindenképpen finoman kapcsol.
A Mazda 6 145 lovas alapmodelljének alapára 10,7 millió forint és ennél csak minimálisan kerül többe a 165 lóerős kivitel. A 194 lovas kivitel 12,1 millió forinttól indul, a tesztre kapott és extrákkal telepakolt Edition-100 verzióért pedig 13,5 millió forintot kérnek el.
A Mazda trendibb SUV-jaival jobban szimpatizálók számára jó hír, hogy többek közt a CX-30 és a CX-5 is elérhető Edition-100 változatban.
Nemcsak EKG-t készít, pulzust mér és alvást figyel, hanem többek közt hagyományos vérnyomásmérésre is képes a Huawei orvostechnikai minősítésű okosórája.