szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mazda parányi első személyautója előtt tisztelegnek a vadonatúj 2020-as típusok.

A Mazdát 1920-ban alapították Hirosimában. A japán vállalat a kezdeti időkben szerszámgépeket gyártott, majd pedig 1931-ben piacra dobta a Mazda-Go nevet kapott motorizált riksát. A második világháború során fegyvereket előállító cég 1960-ban leplezte le első személyautóját, az R360-at.
Mazda

A hat évig gyártott Mazda R360 egy alig 2,98 méter hosszú kétajtós négyüléses mikroautó, melynek hajtásáról egy 16 lóerős és 22 Nm-es, alig 356 köbcentiméteres léghűtéses V2-es motor gondoskodik. A 380 kilogrammos típus végsebessége 84 km/h.

Az idén fennállásának 100. évfordulóját ünneplő vállalat az R360-nak állít emléket a most leleplezett jubileumi modellekkel. A limitált szériás új Mazdák kívül fehérek, belül burgundi vörösek, és számos apró részlet teszi különlegessé őket.

Mazda

A japán piacon azonnal, Európában pedig várhatóan idén ősztől elérhető évfordulós Mazdák szőnyegein, első fejtámláin, felnikupakjain és első lökhárítóin 100 éves évfordulós logó található, a hasonló díszítést kapott távirányítós kulcsot pedig limitált szériás dobozban adják át.

Mazda

 

Mazda
Mazda

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

László Ferenc Autó

Benzint iszik és dízelt prédikál: teszten a Mazda új csodamotorja

Nincs nehéz akkumulátor és nagy villanymotor. Nincs zöld rendszámos polgárpukkasztás. Nincs turbó és gázolajos füstölés sem. Van viszont egy a végletekig optimalizált benzinmotor, ami olyan keveset fogyaszt, mintha gázolajjal működne. A Mazda ismét külön utakon jár.