szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A régi/új terepjáró mozgatásáról egy 3 literes soros 6 hengeres turbódízel motor gondoskodik.

A Mercedes 1972-ben kezdte meg a G-osztályos terepjáró fejlesztési munkálatait. Néhány évvel később a kereskedésekbe is megérkezett az azóta ikonikussá vált és kisebb-nagyobb változtatásokkal hosszú évtizedeken át forgalmazott G Merci, amely 2018-ban kapta meg az általunk is alaposan letesztelt utódmodelljét.

László Ferenc

Ez azonban nem jelenti azt, hogy az eredeti G-osztály ne élne tovább: a régi kocka most komolyabb ráncfelvarrást kapott.

Mercedes

A W464 néven emlegetett régi/új modell az 1992-ben debütált W461 faceliftjének tekinthető, és bár első körben katonai/rendészeti változatban debütált, a későbbiekben várhatóan polgári verzióban is elérhető lesz.

Mercedes

Az eddiginél is jobb terepjáró-képességekkel rendelkező, LED-fényszórós W464 G350d motorházteteje alatt egy 3 literes soros 6 hengeres turbódízel motor található, amelynek 249 lóerős teljesítménye, illetve 600 Nm-es nyomatéka egy nyolcfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg a kerekekre.

Mercedes
Mercedes

Az elődjénél 35 százalékkal erősebb és 50 százalékkal nyomatékosabb G-Klasse fogyasztása 6–8 százalékkal csökkent.

Mercedes

Az aktuálisan legfrissebb G-osztályból hamarosan tisztán elektromos változat is elérhető lesz, a Müncheni Autószalonon kiállított prototípusban már üléspróbát is tudtunk venni.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!