szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az újdonság első körben kétféle benzines, egy dízel és egy plugin hibrid változatban érhető el.

A közelmúltig a General Motorshoz tartozó Opel 2015-ben dobta piacra az Astra ötödik generációját, amely 2019-ben komolyabb ráncfelvarráson esett át. A 2017-ben a PSA által felvásárolt és immár a Stellantis márkái közé tartozó német gyártó júliusban leplezte le az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új Astrát, melynek immár az ára is tudható.

Az első körben csak 5 ajtós-, a későbbiekben viszont kombiként is elérhető új Astra alapmodellje Németországban 22 465 euróba (8,1 millió forint) kerül, mely összeg ellenében egy 110 lóerős 1,2 literes turbós 3 hengeres benzinmotorral és hatfokozatú kéziváltóval szerelt példány vezethető haza. Ugyanezen motor 130 lóerős változatával és eggyel magasabb felszereltségi szinttel 25 560 euróba (9,2 millió forint) kerül az újdonság.

Opel

Viszonyításképp, a 130 lóerős 1,5 literes 4 hengeres benzines egységgel és hatfokozatú kézváltóval felvértezett legolcsóbb Golfért minimum 27 615 eurót (9,9 millió forint) kell fizetni.

A hazánkban minden további nélkül zöld rendszámozható 180 lóerős plugin hibrid Astra német indulóára 38 500 euró (13,9 millió forint). A márciusban debütált és nemrégiben általunk is alaposan letesztelt új Peugeot 308 német testvérmodelljének tekinthető új Opel Astra első példányait várhatóan a jövő év elején vehetik majd át a megrendelők.

Opel

A Németországban fejlesztett és ott is gyártandó Astra L a konszern EMP2 platformjára épül. A 4,37 méteres hosszúság megegyezik az előd hasonló adatával, mellé pedig 1,86 méteres szélesség és 2,68 méteres tengelytávolság társul. A csomagtartó 52 literrel 422 literre nőtt.

A közelmúltban debütált Opelekről már ismerős Vizor designt virító újdonság Intelli-Lux fényszórója 168 LED-fényforrással világítja meg az utat. A műszerfal alapáron teljesen digitális, a jobban felszerelt példányokban két darab 10 colos kijelző található, valamint említést érdemel többek közt a HUD, illetve a 360 fokos kamerarendszer.

Opel

Az alapmodellt egy 110 lóerős 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor hajtja, mely egység 130 lóerős változatban is elérhető, ezenkívül pedig egy 110 lóerős 1,5 literes dízelmotorral is rendelhető a típus. A kéziváltó 6, az automata 8 fokozattal rendelkezik.

Most először külsőleg tölthető hibridként is megvásárolható az Astra. Az 1,6 literes benzinmotorra épülő hajtáslánc 180, illetve 225 lóerős változatban készül. A 12,4 kWh kapacitású akkumulátor 50 kilométeres e-hatótávot tesz lehetővé. A későbbiekben várhatóan érkezik egy 300 lóerős OPC sportverzió is, mely ugyancsak külsőleg tölthető hibrid lesz, ezenkívül pedig tisztán elektromos változat is jön majd az Astrából.

Opel

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!