szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Itt a megoldás azoknak, akik esetleg túl vérszegénynek találják a Shelby GT500-at.

Nyáron volt szerencsénk alaposan letesztelni a valaha készült legerősebb gyári Fordot, a 771 lóerős és 847 Nm-es kompresszoros V8-as motorral szerelt Shelby GT500-at, mely igencsak mély nyomokat hagyott bennünk.

László Ferenc

Akadhatnak azonban esetleg olyanok, akik a GT500-nál is komolyabb Mustangra vágynak, és a Shelby mostantól már őket is örömmel kiszolgálja. Megérkezett ugyanis a GT500KR (King of the Road), íme:

Shelby

A karbonszálas gépháztető alatti 5,2 literes V8-ason a 2,65 literes kompresszort 3,8 literesre cserélték, ezenkívül pedig többek közt új intercoolert és továbbfejlesztett sportkipufogót is kapott a Mustang.

Shelby
Shelby

A végeredmény 913 lóerő, természetesen csak és kizárólag a hátsó kerekeken. A menetteljesítményekről egyelőre nem tettek említést, mindenesetre már a normál GT500 is 3,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást.

Shelby
Shelby

Ha valaki begurít egy GT500-at a Shelbyhez, akkor ők 54 995 dollár (18 millió forint) ellenében alakítják át GT500KR modellé. A 2022 elejétől gyártandó újdonságból jövőre 225 példányt fognak készíteni.

Shelby

A Shelby amerikai központjában tett látogatásunkról készített anyagunk itt olvasható.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!