Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Egytől egyig olyan cégek, amelyek már akkor dollármilliárdokat értek, hogy autókat ténylegesen gyártottak volna.
Kedvező kiszállítási adatokat közöltek decemberről és a tavalyi év egészéről a New York-i tőzsdén jegyzett kínai elektromosjármű-gyártók, a NIO Inc., az XPeng Inc. és a Li Auto.
Az XPeng 16 ezer, a Li Auto pedig 14 ezer 87 elektromos autót értékesített decemberben, ami havi rekord mindkét cég esetében. A tavalyi év egészében az XPeng 263 százalékkal, 137 ezer járműre, a Li Auto pedig 177 százalékkal, közel 91 ezer autóra növelte kiszállításait 2020-hoz mérten.
A NIO decemberben 49,7 százalékkal, 10 489 darabra növelte az elektromos járművek kiszállítását az előző év azonos időszakához képest. A negyedik negyedévben az értékesített autók száma 44,3 százalékkal emelkedett, ami negyedéves rekord. A NIO 2021-ben 91 429 elektromos járművet szállított ki, 109 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A NIO piaci tőkeértéke 53 milliárd dollár, az XPengé 43 milliárd dollár, a Li Autóé pedig 33 milliárd dollár volt a hétfői záróárfolyamuk alapján.
Ügyesen manőverez a kínai "Tesla-rivális" önvezető rendszere - videó
Az Xpeng márka P5 nevű szedánja igen fejlett önvezetéssel rendelkezik, ráadásul a kocsi nagyjából fele annyiba kerül mint egy Tesla Model 3.
Kínában tavaly novemberben 2,52 millió új járművet adtak el, ami 9,1 százalékos visszaesés 2020 novemberéhez képest. A kínai autógyártók szövetségének (CAAM) kimutatása szerint az általános trenddel szembement a kormány által is támogatott alternatív meghajtású NEV (new energy vehicles) autók eladása, amelyekből 450 ezret értékesítettek novemberben, 121 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A NEV kategória foglalja magában a teljesen elektromos hajtás mellett a plug-in hibrid és a hidrogén üzemanyagcellás járműveket is. Ebből a kategóriából a 11 havi értékesítés 166,8 százalékkal nőtt a tavalyi azonos időszakhoz képest.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.