szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A digitális platformok és a globális méretgazdaságosság mindent átalakít.

A világ autógyárai előtt két lehetőség áll: vagy együttműködnek, vagy a nagyobb elnyeli a kisebbet – jelentette ki Li Shufu, a legnagyobb magánkézben lévő kínai autógyár, a Geely elnöke a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) lapban megjelent cikkében.

Li Shufu a Geely (Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd) elnöke az idén februárban vásárolta fel a Daimler AG részvényeinek 9,69 százalékát, és ezzel a német autóipari konszern legnagyobb részvényesévé vált. A kínai autóipari befektető szerint a hagyományos autógyártó cégeknek "fel kell ébredniük", és a technológiai ismeretek megosztására kell átállítaniuk üzleti modelljüket annak érdekében, hogy a jövőben is elfogadható bevételt és nyereséget termelhessenek.

"Azt, aki nem lép ki a saját világából, fel fogják falni a nagyok" – figyelmeztetett cikkében Li Shufu. "A jövő nyertesei azok közül kerülnek ki, akik megosztják egymással erősségeiket."

©

A Daimler Li Shufu tulajdonosként megjelenése óta tett is már lépéseket elektromos járműtechnológiai együttműködésének elmélyítése felé régóta meglévő kínai partnerével, a BAIC Group autógyárral: a Mercedes-Benz négyszázalékos részesedésre tett szert a BAIC egyik vállalkozásában.

A kínai autóipari mágnás európai terveiről annyi vált ismertté az elmúlt hónapban, hogy a Volvo belgiumi Ghent üzemében kezdené meg jövőre a középkategóriás márkának szánt Lynk & CO modellek gyártását.

Li Shufu 2010-ben vásárolta meg a svéd Volvo Car Group autógyár többségi részesedését a Ford Motor konszerntől, majd 2013-ban a londoni fekete taxikat gyártó London Taxi Company vállalatot szerezte meg, amely azóta már elektromos fekete taxikat gyárt a londoni közlekedés számára. A kínai befektető tavaly a brit Lotus sportkocsival bővítette márkagyűjteményét, és a második legnagyobb részvényessé lépett előre a Volvo AB teherautógyárban is.

"Akik készek egymással együttműködni a márkáikban használt digitális platform kidolgozásában, azok lesznek a jövő letéteményesei" – szögezte le Li Shufu, megjegyezve, hogy "a globális méretgazdaságossági előnyök mellett persze garantálni kell a márkák és a vállalatirányítás függetlenségét is".

Kínai, elektromos mikroautók gyártásáért harcol Magyarország

Ötszáz embernek adnának munkát a kezdeti fázisban a kínaiak, ha mi nyerjük a gyártóhelyért folyó csatát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!