szerző:
Tetszett a cikk?

A brit luxusterepjáró 47 millió forinton nyitó ötödik generációjában sok magyar eredetű technikával és alkatrésszel találkozhatunk.

A Land Rover 2012 őszén mutatta be a Range Rover negyedik generációját, amely felett mára már picit eljárt az idő. Most viszont itt van, Budapestre is megérkezett a teljesen új ötödik nekifutás, íme:

Nemcsak divatterepjáró, valódi terepjárásra is alkalmas
László Ferenc

A vonalvezetés és a formaterv ismerős lehet, a gyártó hű maradt a régi designiskolához, az összhatás azonban mégis nagyon friss, maximálisan 21. századi.

Nem pont ilyen 23 colos kerekekkel vágnánk neki a komolyabb terepezésnek
László Ferenc

A képeken látható alapmodell 5 méter hosszú és 2,92 méteres tengelytávolságú, a most először 7 üléses kivitelben is rendelhető nyújtott változat pedig 5,2 méteres hosszúsággal, illetve 3,12 méteres tengelytávval rendelkezik.

Viszonyításképp, az 1970-ben debütált eredeti Range 4,44-4,64 méter hosszú, illetve 2,53-2,74 méteres tengelytávú.

László Ferenc

Mint megtudtuk, az új Range számos funkciójának fejlesztésében részt vett a gyártó magyar részlege. A 2018-ban alapított budapesti kutatási és fejlesztési központban összesen 200-an dolgoznak, a mérnökcsapat 120 főt számlál.

A magyar szürkeállomány kivette a részét többek közt abban, hogy az új SUV akár okostelefonról távvezérelve is képes legyen magától beparkolni szűk helyekre.

A hazai mérnökök ezenkívül az új okos felfüggesztés kifejlesztésében és tesztelésében is részt vettek: a Range 2,5 kilométerre előre tudja, hogy milyen útszakasz következik, és ennek megfelelően prediktíven hangolja a futóművet.

Két magyar fejlesztő a sok közül
László Ferenc
Okos fényszóró
László Ferenc
Süllyesztett kilincs
László Ferenc

A különböző szenzorok és kamerák is folyton pásztázzak az előttünk lévő útszakaszt, és ha rosszabb minőségű aszfaltot észleknek, automatikusan kilágyítják a rugózást. Az újdonság persze akkor sem jön zavarba, ha elfogy alólunk az aszfalt, sőt, akár 90 centiméter mély patakokon is minden további nélkül áthajthatunk vele.

Az új MLA-Flex platformra épülő 2,5-2,7 tonnás brit SUV utasterében szinte csak úgy tombol a luxus, de még a csomagtartó sem hazudtolja meg a kékvérű mivoltot, a Rolls-Royce Cullinan mintájára gombnyomásra két külső üléssel szolgál a kocsi.

Land Rover

 

Kutya jó dolga van még a kutyáknak is
Land Rover
A kormány mögött egy 13,7 colos digitális műszeregység található, a központi érintőkijelző 13,1 colos képátlójú.

A komfortos ülések 24 irányban állíthatók elektromosan, az ülésfűtést a Gentherm hazai munkatársai fejlesztették, az 1600 W-os hifi 35 hangszórót vonultat fel, az összkerék-kormányzás 7,3 fokos szögben fordítja el a hátsó kerekeket, a legnagyobb felniméret 23 colos.

László Ferenc

Az utastérben felhasznált anyagok abszolút prémium kategóriásak. A fából, fémből és karbonból készült elemeket egy több évtizedes múltra visszatekintő ipolytölgyesi cég, a Mono Group gyártja.

A komoly szakmai tapasztalattal rendelkező, mintegy 700 főt foglalkoztató vállalat dekorációs elemeivel többek közt a BMW i3-ban és a Lamborghini Urusban is találkozhatunk, de a cég megrendelői közé tartozik többek közt az Aston Martin, a Mercedes és a Porsche is.

Land Rover
Land Rover

A D250-es, D300-as, illetve D350-es kivitelek közös vonása a 3 literes 6 hengeres lágyhibrid dízelhajtás, mely kiviteltől függően 249, 300, illetve 350 lóerős, ami mellé rendre 600, 650, illetve 700 Nm-es nyomaték társul.

Újdonságot jelentenek a P440e és P510e típusjelzésű 6 hengeres plugin hibridek, melyek 38,2 kWh kapacitású akkumulátora akár 100 kilométeres elektromos hatótávot is biztosíthat. Elektromos módban 140 km/h a legnagyobb sebesség.

A 350 lovas dízelmotor
László Ferenc

A P400-ast egy 3 literes 6 hengeres benzines egység mozgatja a maga 400 lóerejével és 550 Nm-ével, a csúcsot pedig a 4,4 literes V8-as benzinmotor jelenti, mely nem kevesebb, mint 530 lóerőt, illetve 750 Nm-t szabadít rá a négy kerékre.

Utóbbi 4,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 250 km/h. Az összes kivitelt nyolcfokozatú automata váltóval szerelik.

László Ferenc

Legolcsóbban 47 millió forintból úszható meg a vásárlás, ennyibe kerül ugyanis a 250 lovas dízelmotorral szerelt normál tengelytávú modell SE felszereltségű változata. A csúcsot jelentő 530 lóerős, nyújtott tengelytávolságú First Edition hivatalos listaára 68,3 millió forint.

A fotókon látható autó egy 350 lóerős dízelmotorral felvértezett alap hosszúságú First Edition példány, mely extrákkal alaposan telepakolva 67,4 millió forintba kerül.

Hosszú út vezetett innen...
László Ferenc
...idáig.
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!