szerző:
Tetszett a cikk?

Az elsősorban városi használatra szánt új modell sokkal halkabb dízel riválisainál, és LPG, valamint CNG verzióban is elérhető. Testközelből ismerkedtünk meg az új Piaggio Porter NP6-tal, melyben a sofőr konkrétan a motor felett foglal helyet.

Ha azt a szót halljuk, hogy Piaggio, akkor a legtöbbünk agyán egy kis robogó villan át, noha az 1884-ben Rinaldo Piaggio által alapított olasz cég több mint 70 éve a haszonjárművek piacán is jelen van. Az 1948-ban debütált apró Piaggio Ape-nek például komoly szerepe volt Olaszország háború utáni helyreállításában, az 1992-ben érkezett Porter pedig az eggyel nagyobb, de még mindig igen kompakt haszonjárművek piacán versenyez.

Utóbbi modellből tavaly mutatták be a második generációs változatot, mely most Magyarországra is megérkezett.

László Ferenc

A hazánkban a Grand Automotive Holding által forgalmazott Piaggio Porter NP6 alvázát Kínában a Foton Motorsnál gyártják, de maga az autó a Piaggio olasz üzemében készül. A kiviteltől függően 4,31–5,09 méter hosszú, 1,68–1,8 méter széles és 1,84 méter magas igavonó 2,65–3,25 méteres tengelytávolságú változatokban érhető el.

A gépháztetőt felnyitva hiába keressük a motort, az ugyanis a sofőr ülése alatt kapott helyet. A merev acélvázas, laprugós kivitelű, hátsókerék-hajtású haszonjármű mozgatásáról egy 55 fokban megdöntött soros négyhengeres szívó benzinmotor gondoskodik.

László Ferenc
László Ferenc

Az 1,5 literes lökettérfogatból maximum 106 lóerős teljesítményt, illetve 136 Nm-es nyomatékot előállító erőforrás értelemszerűen nem varázsolja rakétává a 3–9 köbméteres rakterű és akár 1,6 tonnával terhelhető járgányt, de a Porter NP6 nem is erről szól.

Hanem például a dízelekhez képest sokkal visszafogottabb motorhangról, az alacsony fenntartási költségekről, illetve az LPG-vel és CNG-vel történő üzemeltethetőségről.

László Ferenc

A szimpla- és dupla hátsó kerekes, illetve rövid és hosszú tengelytávú változatokban készülő Porter NP6 hatótávja 530–720 kilométer magasságában alakul. Az ötféle fényezéssel rendelhető újdonság három felszereltségi szinttel készül: a Start jelenti a belépőszintet, felette található a Plus (+315 ezer forint), a csúcsot pedig a Top jelenti (további +118 ezer forint).

A fix platós, billenő platós és számos egyéb felépítménnyel rendelhető haszonjármű alap és alacsony végáttétellel készül, a rakodási magasság 80 centiméter, a terepszög pedig elöl és hátul is 33 fokos. Az utastér olcsó műanyagokat vonultat fel, puritán és maximálisan funkcionális kialakítású.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Az alvázas alapmodell nettó 5,197 millió forinton nyit, a fix platós változatért minimum 5,86 millió forintot kell fizetni, a billenő platós verzióért pedig alaphangon 6,22 millió forintot kérnek el.

A hosszabb tengelytáv felára 197 ezer forint, a nagyobb LPG tartályért 315 ezer forintot kérnek el, a dupla kerekes kivitel pedig 827 ezer forinttal kerül többe a szimpla kerekesnél. Az alacsony végáttételnek és a CNG üzemmódnak nincs felára.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

 

Piaggio
Piaggio
Piaggio
Piaggio

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!