szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alig több mint kéttucatnyi példány készült ebből a szuperkönnyű különleges 300 SL-ből.

1954-et írtunk, amikor a Mercedes előrukkolt az első SL modelljével, melynek típusjelzése a Super Leicht (szuperkönnyű) német szavak kezdőbetűiből állt össze. A W198 kódjelű modell 1963-ig maradt gyártásban, és ezen időszakban 1400 sirályszárnyas kupé, illetve 1858 nyitható tetejű roadster hagyta el a gyártósort.

A sokak által az évszázad sportautójának tartott és nemrégiben általunk is kipróbált Mercedes 300 SL-ből most felbukkant egy 1955-ben készült példány, melynek különlegessége, hogy egyike annak a 29 kocsinak, melynek a komplett karosszériája alumíniumból készült.

Karissa Hosek / RM Sotheby’s

A normál 300 SL-nél 80 kilogrammal könnyebb ritkaság egy arizonai árverésen 6,825 millió dolláros, vagyis átszámítva mintegy 2,2 milliárd forintos áron cserélt gazdát. Ami tulajdonképpen nem is sok ahhoz képest, hogy az autó értékét előzetesen 7-9 millió dollárra becsülték.

Karissa Hosek / RM Sotheby’s

A Silver Gray Metallic fényezésű sirályszárnyas Mercedes sportfutóművel, hosszú áttételezéssel és 270 km/h-ig skálázott sebességmérővel rendelkezik.

Karissa Hosek / RM Sotheby’s
Karissa Hosek / RM Sotheby’s

1955-ben 24 ilyen kivitelű 300 SL készült, melyeket aztán 1956-ban további 5 példány követett.

Karissa Hosek / RM Sotheby’s

A 300 SL motorházteteje alatt egy 3 literes 6 hengeres benzines egység található, mely egy négyfokozatú kéziváltón keresztül juttatja el 215 lóerős teljesítményét, illetve 274 Nm-es nyomatékát a hátsó kerekekre.

Karissa Hosek / RM Sotheby’s

A kétajtós sportkocsi a hosszú váltóáttételezéssel 9,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebesség 260 km/h.

Karissa Hosek / RM Sotheby’s

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!