szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japán gyártó szerint a vezetési élményhez az elektromos autók esetében is hozzátehet egy kiváló kézi kapcsolású váltó.

A villanyautók közös vonása, hogy nincs bennük semmilyen váltó. Néhány kivétel persze akad, ilyen például a jobb gyorsulás miatt kétfokozatú automata váltóval szerelt Porsche Taycan, illetve Audi e-tron GT, de alapvetően elmondható, hogy az elektromos autókban nincs hagyományos értelemben vett sebességváltó.

Most azonban feltűnt a színen egy új Toyota szabadalom, melyben egy elektromos autókba szánt régivágású, hagyományos kézi kapcsolású, kuplungos váltóról van szó.

Szigorúan technológiai szempontból a Toyota szerint sincs igazán szükség egy kéziváltóra, mely egység a közeljövőben csupán abból a megfontolásból kerülhet bele opcionálisan a gyártó bizonyos elektromos autóiba, hogy javítsa a vezetési élményt. Amire persze elsősorban a régivágású benzingőzös sofőrök tarthatnak majd számot.

A GR Yaris váltókarja
László Ferenc

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a közelmúltban két olyan olcsó kínai villanyautó is feltűnt a színen, melyben kéziváltó található: az egyik a Chery eQ2, a másik pedig a BYD e3.

A BYD e3 műszerfala
CarNewsChina

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!