szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magas vételár mögött egy középmotoros különleges Clio V6 áll.

A Renault Clio V6 a francia gyártó valaha készült egyik legkülönlegesebb modellje. A fejlesztők ugyanis kiszerelték a városi kisautó alaphelyzetben elöl található motorját, és az első ülések mögé pakoltak egy annál sokkal komolyabb erőforrást.

A Lagunából érkezett 3 literes V6-os szívó benzinmotor 230 lóerős teljesítményt ad le a hátsó kerekekre, ami a kicsi és könnyű karosszériával kombinálva 6,3 másodperces 0-100-as sprintidőt, illetve 235 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Egy első szériás Clio V6
Autoscout24.ch

A hátsó ülések nélküli középmotoros Clióból 2001-2002-ben mindössze 1555 példány készült, majd megérkezett a második generáció, amelyből 2003 és 2005 között 1309 hagyta el a gyártósort.

Ez utóbbi szériából tűnt most fel a színen egy keveset használt eladósorba került példány, amely rekordösszeg ellenében, 90 ezer fontos (41,5 millió forint) áron cserélt gazdát. A szupersportos kisautó egykori alapára 27 125 font (12,5 millió forint) volt.

Collecting Cars
Collecting Cars

A fotókon láható, 18 colos kerekekkel és hatfokozatú kézi váltóval szerelt autó 2004-ben készült és azóta kevesebb, mint 28 ezer kilométert hagyott maga mögött. Ebből a teljes bőrcsomagos verzióból mindössze 18 példány készült.

Collecting Cars
Collecting Cars
Collecting Cars

A 255 lóerős motornak és a rövidebb váltóáttételezésnek köszönhetően a 0-100-as gyorsulás alig 5,8 másodperc alatt letudható, a végsebesség pedig 245 km/h.

Collecting Cars

 

Collecting Cars
Collecting Cars
Collecting Cars

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!