szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 80-as években nem nagyon létezett ennél sportosabb szedán.

A Lancia 1984 őszén kezdte meg Thema típusjelzésű szedánjának gyártását, mely Alfa Romeo 164, Fiat Croma és Saab 9000 testvérmodell egészen 1994 nyaráig készült.

A széria csúcsmodellje a 8.32, melynek elnevezése a 8 hengerre és a 32 szelepre utal, és a hozzáértők jól tudják, hogy ebben a kivitelben egy hamisítatlan Ferrari erőforrás teljesít szolgálatot.

És Hollandiában most éppen eladásra kínálnak egy ilyen példányt:

Classicdriver

A mellékelt fotókon látható autót 1988 januárjában helyezték forgalomba és azóta mintegy 107 ezer kilométert hagyott maga mögött.

Classicdriver

A szürke fényezésű, barna bőrbelsős olasz luxusautó árcéduláján 22 500 eurós, vagyis átszámítva mintegy 8,6 millió forintos összeg olvasható.

Classicdriver
Classicdriver

A kocsi fullextrás, így például többek közt első/hátsó elektromos ablakemelő, központizár és klímaberendezés is található benne.

Classicdriver
Classicdriver

Az eredetileg 86 000 német márkás listaárú Lancia Thema 8.32 motorházteteje alatt egy 3 literes szívó V8-as benzinmotor található, melynek 215 lóerős teljesítménye, illetve 285 Nm-es nyomatéka 6,8 másodperces 0-100-as szintidőt biztosít.

Classicdriver

Érdekesség, hogy a csúcsteljesítményt percenkénti 6 750-es fordulatszámon adja le a Ferrari 308 GTB Quattrovalvoléból származó motor.

Classicdriver

A 240 km/h végsebességű, 1,4 tonna tömegű, 15 colos kerekekkel szerelt típusból összesen 3 284 darab készült.

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!