szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Centodieci nem lesz túl gyakori látvány az utakon, hiszen mindössze tíz példány készül belőle.

A Bugatti 1991-ben dobta piacra a keresztségben EB 110 nevet kapott szupersportkocsit, melyből 1995-ig alig 139 példány készült. Az 560-612 lóerős legendás EB 110 utódja lett a Veyron, majd pedig a jelenleg is forgalmazott Chiron, és a gyártó úgy döntött, hogy utóbbiból készít egy, az EB 110-nek emléket állító modellt.

Ez lett a még 2019 augusztusában leleplezett a Centodieci, amely mind a mai napig nem készült el teljesen, azonban a megrendelők számára jó hír, hogy a Bugatti nemrégiben befejezte a típus végső tesztelését, és az újdonság végre készen áll a gyártásra.

Bugatti

A többek közt extrém hőmérsékletek, illetve igen nagy sebesség mellett is alaposan tesztelt hipersportkocsi prototípusával az elmúlt időkben mintegy 50 ezer kilométer tettek meg a tesztelők.

Bugatti

Az újdonság vonalvezetése egyrészt a közel 3 évtizedes múltra visszatekintő felmenőre, másrészt pedig egy sci-fi autóra emlékeztet.

Bugatti

A lemezek alatt nem titkoltan a Chiron technikája rejtőzik, vagyis többek közt egy 8 literes négyturbós W16-os motor, amely nem kevesebb mint 1 500 lóerőt, illetve 1 600 Nm-t szabadít rá a négy kerékre.

Bugatti

A 2 tonnás Bugatti mintegy 2,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, 13,1 másodperc alatt ugrik fel 0-ról 300-ra, a végsebessége pedig elektronikusan 380 km/h-ra van korlátozva.

Bugatti

A legújabb Bugattiból mindössze 10 példány fog készülni, az árcédulán pedig 8 millió eurós, vagyis átszámítva közel 3 milliárd forintos összeg olvasható. Az első autókat az év végén vehetik át a megrendelők.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!