szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 6 literes motor nyomatékát a váltó kímélése érdekében 1000 Nm-re kellett korlátozni.

Az Audi 2005-ben dobta piacra első Q7-es szabadidőautóját, melynek dízel csúcsmodellje a 2008 és 2012 között gyártott V12 TDI volt.

Ennek motorházteteje alatt egy 6 literes biturbó V12-es gázolajos egység található, mely 3 750-es percenkénti fordulatszámon kereken 500 lóerős teljesítményt ad le, a még inkább mellbevágó 1 000 Nm-es csúcsnyomaték pedig már 1 750-es fordulattól rendelkezésre áll.

A hatfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással szerelt 2,6 tonnás Q7-es a gyári adatok szerint 5,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 250 km/h. A sebességkorlátozás nélküli német autópályán pedig így viselkedik egy limiter nélküli példány:

A típus utódja a második generációs Q7-ből készített 2,4 tonnás SQ7 TDI lett, melynek már "csak" 4 literes 8 hengeres biturbó dízelmotorja 435 lóerős, illetve 900 Nm-es produkciót ad elő, és ez elegendő ahhoz, hogy 4,8 másodperc alatt ki lehessen lőni állóhelyzetből 100 km/h-ra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!