szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A most állítólag eladósorba került különleges stuttgarti sportkocsi 1956-ban látta meg a napvilágot.

1954-et írtunk, amikor a Mercedes előrukkolt az első SL modelljével, melynek típusjelzése a Super Leicht (szuperkönnyű) német szavak kezdőbetűiből állt össze. A W198 kódjelű modell 1963-ig maradt gyártásban, és ezen időszakban 1400 sirályszárnyas kupé, illetve 1858 nyitható tetejű roadster hagyta el a gyártósort.

A sokak által az évszázad sportautójának tartott és a közelmúltban általunk is kipróbált Mercedes 300 SL úgymond normál kivitelei is több száz millió forintba kerülnek, a mindössze 29 példányban gyártott teljesen alumínium karosszériás változat értéke pedig jóval meghaladhatja akár az 1 milliárd forintot is.

Budapesten volt szerencsénk kipróbálni a német rendszámos különlegességet
László Ferenc

Most pedig feltűnt a színen egy a ritkánál is ritkább Mercedes 300 SLR Uhlenhaut kupé, melyet a gyártó tesztrészlegének egykori vezetőjéről, Rudolf Uhlenhautról neveztek el, és amelyből mindössze két példány készült.

Mercedes

Az utcai használatra is alkalmas versenyautónak tekinthető különlegességet nemrégiben állítólag áruba bocsátotta a Mercedes, és valaki 135 millió eurót, vagyis átszámítva mintegy 52 milliárd forintot fizetett érte.

Mercedes

A több forrásból is megszellőztetett adásvételt hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, és az összeg nagysága miatt talán sosem derül majd fény a vásárló kilétére.

Mercedes

A világ legdrágább autója jelenleg hivatalosan egy 1963-as Ferrari 250 GTO, melyért 2018-ban 70 millió dollárt (26 milliárd forint) fizettek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!