A vég kezdete: búcsúzik a biturbó V8-as Mercedes-AMG E-osztály

Minden jel arra mutat, hogy egy korszak hamarosan véget fog érni az E-Klasse életében.

  • hvg.hu hvg.hu
A vég kezdete: búcsúzik a biturbó V8-as Mercedes-AMG E-osztály

A Mercedes 2016-ban mutatta be az E-osztály aktuális 213-as sorozatát, mely hamarosan életciklusa végéhez közelítő modellből az AMG E63 S a legsportsabb kivitel.

Az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák egyáltalán nem kedveznek az ilyen és ehhez hasonló izomautóknak, így nem csoda, hogy a biturbó V8-as motorral szerelt "über" E-osztály hamarosan búcsút int a piacnak.

Ezt viszont legalább igen stílusos formában fogja megtenni, vagyis érkezőben a várhatóan utoljára V8-as motorral szerelt E-Klasse, a Mercedes-AMG E63 S Final Edition.

Mercedes Fans

Az egyedi külsőt és belsőt felvonultató búcsúzó modell hivatalos leleplezésére várhatóan rövid időn belül sor fog kerülni, addig pedig csak ez a néhány kiszivárgott kép áll rendelkezésünkre az újdonságról.

Mercedes Fans

Az E 63 S 4 literes biturbó V8-as egysége 612 lóerős teljesítményt, illetve 850 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre, ami 3,4 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve kiviteltől függően 250-300 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Mercedes Fans

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.