szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Escalade-be egy akár a jelenleginél kétszer nagyobb hengerszámú erőforrás is kerülhetett volna.

A General Motors luxusmárkája, a Cadillac 2020 elején lebbentette fel a fátylat a vadonatúj Escalade-ről, melyből nemrégiben kijött egy maximálisan sportosra hangolt kivitel, az Escalade-V.

Cadillac

Ennek kapcsán a gyártó egyik vezető termékmenedzsere elárulta, hogy korábban felmerült az ötlet, miszerint az Escalade csúcsmodelljébe 16 hengeres motort kellene szerelni. Erre végülis nem került sor, és azt sem tudni, hogy az extrém erőforrás pontosan milyen fejlesztési fázisig jutott el.

Elképzelhető, hogy az Escalade-be a 2003-ben debütált Sixteen koncepcióautó 1000 lóerős 13,6 literes V16-os motorjának leszármazottja került volna.

Cadillac

A május közepén leleplezett 2,8-2,9 tonnás Escalade-V mozgatásáról egy 6,2 literes kompresszoros V8-as benzinmotor gondoskodik, mely egy tízfokozatú automata váltón keresztül küldi el 690 lóerős teljesítményét, illetve 885 Nm-es nyomatékát a négy kerékre.

A 0-ról 100-ra 4,5 másodperc alatt katapultáló, 22 colos kerekeken gördülő újdonság 12,74 másodperc alatt tudja le a negyedmérföldes gyorsulást.

Cadillac

A nem kevesebb, mint 36 hangszórót felvonultató, adaptív légrugós Escalade-V alapára 149 990 dollár (57,7 millió forint), ami azt jelenti, hogy a non-plus-ultra kategóriás amerikai SUV közel 50 százalékkal drágább az új BMW X7 M60i-nél.

És közel annyiba kerül, mint a 160 500 dolláron (61,8 millió forint) nyitó és nemrégiben általunk is részletesen bemutatott Mercedes-Maybach GLS.

Cadillac

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!