Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy új pszichoaktív anyagnak minősülő szert árult a férfi.","shortLead":"Egy új pszichoaktív anyagnak minősülő szert árult a férfi.","id":"20250127_14-ev-alatti-gyereknek-is-adott-el-kabitoszert-egy-diler-akit-most-fogtak-el-a-rendorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05ac36a8-2f65-4f1d-87fa-f630a4729b57.jpg","index":0,"item":"9a207b83-f0d8-4cb4-b7d6-279a0e3f7fd1","keywords":null,"link":"/itthon/20250127_14-ev-alatti-gyereknek-is-adott-el-kabitoszert-egy-diler-akit-most-fogtak-el-a-rendorok","timestamp":"2025. január. 27. 08:24","title":"14 év alatti gyereknek is adott el kábítószert egy díler, akit most fogtak el a rendőrök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"618b3b7f-d676-4306-b56e-c1e5e4b516de","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az esetszámok emelkedése mellett megjelent a veleszületett szifiliszfertőzés is, amire évtizedek óta nem volt példa.","shortLead":"Az esetszámok emelkedése mellett megjelent a veleszületett szifiliszfertőzés is, amire évtizedek óta nem volt példa.","id":"20250126_szifilisz-hiv-fertozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/618b3b7f-d676-4306-b56e-c1e5e4b516de.jpg","index":0,"item":"7d9fe300-7993-40ad-a093-f5c988778986","keywords":null,"link":"/itthon/20250126_szifilisz-hiv-fertozes","timestamp":"2025. január. 26. 14:28","title":"Egyre több a szifiliszes eset, a HIV-fertőzöttek száma is nő Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78ba31cc-169f-47ed-b72e-c9dc0db7873e","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"„Azt volt a legnehezebb megélni, hogy egy ponton elkerült tőlem a szerep, és csak hosszú idő múltán lett végül mégis az enyém” – mondta A brutalista Tóth Lászlójának megformálója a HVG-nek. Adrien Brodyt egy online kerekasztal-beszélgetésen kérdezhettük a forgatásról, magyar kötődéseiről, az antiszemitizmusról és a bevándorlósorsról. Beszélgettünk a tíz Oscar-díjra jelölt film rendezőjével, Brady Corbettel is, aki szerint a híresen nehéz magyar nyelv tele van agresszívnak ható hangokkal.","shortLead":"„Azt volt a legnehezebb megélni, hogy egy ponton elkerült tőlem a szerep, és csak hosszú idő múltán lett végül mégis...","id":"20250125_hvg-idegenbe-szakadt-adrien-brody-interju-brutalista-bevandorlo-magyar_nyelv-karomkodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78ba31cc-169f-47ed-b72e-c9dc0db7873e.jpg","index":0,"item":"b39b1857-7728-4eae-9d1c-ac33e8d673cd","keywords":null,"link":"/360/20250125_hvg-idegenbe-szakadt-adrien-brody-interju-brutalista-bevandorlo-magyar_nyelv-karomkodas","timestamp":"2025. január. 25. 20:00","title":"Adrien Brody a HVG-nek: Gyerekként nagyon jó voltam a magyar káromkodások elsajátításában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d49f272-42b0-4854-8aea-3a5c35875e81","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Márki-Zay Péter utánajárt, hogy a Bindzsisztán szó nincs levédve, így szerinte bárki szabadon használhatja.","shortLead":"Márki-Zay Péter utánajárt, hogy a Bindzsisztán szó nincs levédve, így szerinte bárki szabadon használhatja.","id":"20250125_marki-zay-majka-cukraszda-bindzsistan-szelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d49f272-42b0-4854-8aea-3a5c35875e81.jpg","index":0,"item":"0170ced4-3852-4eab-af52-40d7002c8af7","keywords":null,"link":"/elet/20250125_marki-zay-majka-cukraszda-bindzsistan-szelet","timestamp":"2025. január. 25. 18:59","title":"Márki-Zay beleállt a sütiügybe, és bátran megkóstolta a majkátlanított Bin(d)zsisztán szeletet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6d0276f-a43a-44d0-9fc9-70a303c3da4b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Maga az OpenAI vezérigazgatója tette közzé, hogy fizetés nélkül elérhető lesz a vállalat legújabb mesterségesintelligencia-modellje. Csak regisztrálni kell hozzá","shortLead":"Maga az OpenAI vezérigazgatója tette közzé, hogy fizetés nélkül elérhető lesz a vállalat legújabb...","id":"20250127_openai-chatgpt-o3-mini-ingyenes-hasznalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6d0276f-a43a-44d0-9fc9-70a303c3da4b.jpg","index":0,"item":"7f52db55-56f1-4526-8143-9b74bf864b52","keywords":null,"link":"/tudomany/20250127_openai-chatgpt-o3-mini-ingyenes-hasznalat","timestamp":"2025. január. 27. 08:03","title":"Megerősítették: ezt mindenki ingyen megkapja az interneten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59220740-9d0f-4f59-a219-e37a3f689e89","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kör ezzel bezárul, ráadásul ez még csak nem is rendkívüli, hanem bevett jogi megoldás.","shortLead":"A kör ezzel bezárul, ráadásul ez még csak nem is rendkívüli, hanem bevett jogi megoldás.","id":"20250127_Mini-Dubaj-hiaba-van-a-fovarosnak-elovasarlasi-joga-ha-el-vele-az-allam-is-elhet-a-sajat-visszavasarlasi-jogaval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59220740-9d0f-4f59-a219-e37a3f689e89.jpg","index":0,"item":"d16c41f8-656e-4a6e-893a-d24a13922fa0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250127_Mini-Dubaj-hiaba-van-a-fovarosnak-elovasarlasi-joga-ha-el-vele-az-allam-is-elhet-a-sajat-visszavasarlasi-jogaval","timestamp":"2025. január. 27. 09:16","title":"Mini-Dubaj: hiába van a fővárosnak elővásárlási joga, ha él vele, az állam is élhet a saját visszavásárlási jogával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9df459ea-622f-4d9b-8ff8-179d6eee1ef8","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Emellett bízik abban, hogy Donald Trump segít rendezni az orosz–ukrán konfliktust. ","shortLead":"Emellett bízik abban, hogy Donald Trump segít rendezni az orosz–ukrán konfliktust. ","id":"20250127_Andrzej-Duda-eszaki-aramlat-orosz-gaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9df459ea-622f-4d9b-8ff8-179d6eee1ef8.jpg","index":0,"item":"2bf873c8-9dd9-49e2-8fcf-e1bb6fd4a9e1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250127_Andrzej-Duda-eszaki-aramlat-orosz-gaz","timestamp":"2025. január. 27. 11:10","title":"Andrzej Duda szerint le kellene bontani az Északi Áramlatot, mert az veszélyt jelent Európára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb70db48-febc-4235-bc5f-38522587897c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Hogyan boldogul egy könyvtár szakos a BKK-rendészet tagjaként? Jó, ha életvezetési tanácsokkal segítünk utastársainkon? Tényleg indulatszauna a tömegközlekedés és mi lehet tenni, ha egy trolivezető párbajra hív minket? A Duma Aktuál csapata megosztotta, milyen sztorikkal gazdagodtak a fővárosban utazva annak apropóján, hogy Vitézy Dávid javaslatát elfogadva idén januárban elindult a BKK rendészete, amely Budapest közlekedésének biztonságáért felelős.","shortLead":"Hogyan boldogul egy könyvtár szakos a BKK-rendészet tagjaként? Jó, ha életvezetési tanácsokkal segítünk utastársainkon...","id":"20250125_duma-aktual-bkk-fori-rendeszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb70db48-febc-4235-bc5f-38522587897c.jpg","index":0,"item":"8b4a05a3-022b-406d-ba1b-ef535b2cfcbd","keywords":null,"link":"/360/20250125_duma-aktual-bkk-fori-rendeszet","timestamp":"2025. január. 25. 19:00","title":"Duma Aktuál: Józsi, bunyó van a villamoson!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vázoljuk, hogy milyen földöntúli luxussal kényeztet a Mercedes közel 2,8 tonnás luxus monstruma, az 557 lóerős lágyhibrid hajtású Maybach GLS 600 4Matic.
Történetünk 1909. március 23-án kezdődik, amikor is Wilhelm Maybach és Ferdinand Graf von Zeppelin megalapította a Luftfahrzeug-Motorenbau nevezetű céget, amiből aztán 1918-ban lett az a Maybach-Motorenbau, mely a második világháború kezdetéig közel 2 ezer luxusautóval örvendeztette meg a fizetőképes vásárlóközönséget.
1960-ban a Daimler-Benz felvásárolta a céget, de a márka feltámasztására egészen 2002-ig kellett várnunk, az első Mercedes-Maybachok pedig 2014-ben tűntek fel a színen. Utóbbi márkanéven jelenleg S-osztályos szedánok és GLS szabadidő-autók kaphatók – mi most egy Mercedes-Maybach GLS 600 4Maticet veszünk górcső alá (kattintható galériánkban a szokottnál is több részletfotó tekinthető meg).
Mercedes-Maybach
Honnan jött és mekkora?
A Mercedesnél a 2000-es évek elején rájöttek arra, hogy bár Európában hatalmasnak számít a 4,8 méteres ML divatterepjáró, az amerikai vásárlók ennél nagyobb SUV-ra is maximálisan vevők lennének. Így született meg 2006-ban az ML-nél közel 30 centiméterrel hosszabb GL, melynek második generációja 2012-ben látott napvilágot.
A típust egy komolyabb ráncfelvarrás keretein belül 2015-ben átnevezték GLS-nek, a jelenleg kapható második generációs GLS 2019-ben tűnt fel a színen és fél évvel később lehullott a lepel az első Maybach kivitelű GLS-ről.
Így fest 23 colos kerekekkel
László Ferenc
Az Egyesült Államokban gyártott monstrum 5,21 méter hosszú, vagyis még a kicsinek éppen nem mondható X7-es BMW-nél is hosszabb 6 centiméterrel. Mindehhez 2,03 méteres szélesség, 1,84 méteres magasság és 3,13 méteres tengelytávolság társul, a 2 785 kilogrammos tömegről nem is beszélve.
A 12,5 méteres fordulókör sem éppen baráti, amin sokat javíthatna az S-osztályban és az EQS-ben elérhető 10 fokos hátsókerék-kormányzás, ez azonban a GLS-be nem rendelhető. Az adaptív felfüggesztés alapáras tétel, a légrugózás viszont már 3,3 millió forintba kerül.
Alapáras az összkerék-hajtás és a 9 fokozatú automata váltó
László Ferenc
Külsőségek
A mellékelt fotókon látható Maybach GLS obszidián-fekete metálfényezése ingyen jár, a másik végletet pedig az a speciális kéttónusú fényezés jelenti, melynek ára 8,8 millió forint. Nos igen, 130 ezer forint híján ebből az összegből már kijön egy fullextrás vadonatúj Suzuki S-Cross.
Alaphelyzetben 22 colos kerekeket kapunk, a 23 colos kovácsolt felnik sokküllős és ötlyukú változataiért 3 millió forintot kérnek el. A különleges gumik zajelnyelő habréteget vonultatnak fel, hasonlóval többek között a Rolls-Royce-ok esetében találkozhatunk.
László Ferenc
László Ferenc
A normál GLS-től elsősorban az egyedi hűtőrács és lökhárítók különböztetik meg a Maybach kivitelt, no és persze a C-oszlopon és a hátfalon látható egyedi márkaazonosítók mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az oldalajtók alatti alsó peremet vaskos krómcsík ékesíti, azonban a strapabíró fellépő alaphelyzetben láthatatlan. Utóbbi ugyanis csak akkor bújuk elő motorosan a rejtekhelyéről, ha kinyitjuk valamelyik ajtót. A folyamat alig 1,5 másodperc alatt zajlik le és menüből kikapcsolható, nem mellesleg a beszállást segítendő együtt jár a légrugó 2,5 centiméteres lesüllyesztésével.
Belső értékek
Az utastér első része ismerős lehet a normál GLS-ből, de persze több felületet, illetve a menürendszer egyes részeit is büszkén ékesíti a jól ismert Maybach logó. A két darab 12,3 colos kijelzőn a gyártó már jól ismert MBUX rendszere fut, a felhasznált anyagok minősége messze átlagon felüli, bőr, fa és fém borítja az utolsó négyzetmilliméternyi felületet is.
Az alapmodell 7 személyes kivitele által biztosított praktikum helyett ezúttal a földöntúli luxusra került a hangsúly, melynek jegyében a monstrum mindössze 4 ülést vonultat fel. Ráadásul a csomagtartó is szűkös: az 525 literből sokat elvesz az 550 ezer forintos pezsgőhűtő, melyben három 0,75 literes palacknak jut hely. A hűthető/fűthető normál italtartók mellett a hátul ülők egyedi pezsgőspohár-tartókat is kapnak.
László Ferenc
László Ferenc
A hátsó ülések 12 centiméterrel hátrébb kerültek a normál GLS-hez képest, a háttámlájuk akár 43,5 fokban dönthető, és az anyósülés gombnyomásra előreküldhető. A sofőr számára jó hír, hogy egyes hasonló modellektől eltérően az első utasülés fejtámlája nem takarja ki a jobb oldali visszapillantó-tükröt.
Az üléspozíció magas, elvégre mégis csak egy jókora SUV-ról beszélünk. Viszonyításképp, az S-osztályban elöl 25, hátul 28 centiméterrel alacsonyabban ülünk. A lábtér 1,1-1,34 méteres a GLS-ben, de 1,8 méteres magasság felett a kinyújtott lábunk így is hozzáér az anyósülés hátoldalához.
László Ferenc
László Ferenc
Fejünk puha párnán pihen, hátunkat lávaköves forró masszázs kényezteti, vádlink pedig a felhajtható lábtámaszon pihen. Egyedül talán csak a lábmasszírozás hiányzik, ami ugyebár az A8-as Audi kiváltsága. A 2 millió forintos Burmester hifi megszámlálhatatlan mennyiségű hangszórójának könnyű dolga van, hiszen a megmozgatható légtér hatalmas.
A hátul helyet foglalók két fix és egy kézbe vehető kijelzőt kapnak, nincs akadálya a tévénézésnek vagy a wireless fülessel történő zenehallgatásnak, az esetleges notebookos munkavégzést segítendő kihajtható asztalkák felára 900 ezer forint. A hangulatvilágítás természetesen maximálisan személyre szabható, a fedélzeti parfümrendszerből egyedi Maybach illatok áradnak gombnyomásra.
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
A Maybach GLS-t egyetlen motorral gyártják: a 4 literes biturbó V8-as benzinmotor 557 lóerős, illetve 730 Nm-es produkciót ad elő. A 4,9 másodperces 0-100-as szintidőt és az elektronikusan 250 km/h-ra korlátozott végsebességet ezúttal nem tudtuk a gyakorlatban megtapasztalni, mivel a Pappas szalonjában első körben csak statikus formában tudtunk megismerkedni a német technikával. Terveink szerint hamarosan menetpróbás élményeinkről is be fogunk számolni.
A környezettudatosság jegyében egy 22 lóerős és 250 Nm nyomatékú villanymotor is részt vesz a hajtásban, amit persze nem is annyira a fogyasztás csökkentése miatt, hanem sokkal inkább a start/stop rendszer finomabbá tétele miatt szerethetünk.
Nem tüntetik fel az összeszerelést végző személy nevét, ez nem AMG
László Ferenc
Turbólyukról, mint olyanról nem igazán beszélhetünk, a hegyomlásnyi nyomaték 1750 és 4500 között végig rendelkezésre áll. A benzintank 90 literes, vagyis nem kicsi, de temperamentusosabb sofőr esetén még így is előfordulhat, hogy 400 kilométerenként meg kell állni üzemanyagért.
Ennek a motornak a 489, illetve 612 lóerős változata teljesít szolgálatot a normál GLS 580-as, illetve AMG 63 kivitelében, utóbbi sportmodell 4,2 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra és opcionálisan 280 km/h a végsebessége.
Amennyiben nem adnánk alább 12 hengernél, úgy csak a Maybach S-osztály 680-as kivitele jöhet szóba, melynek 6 literes biturbó V12-es egysége 612 lóerőt és 900 Nm-t szabadít rá a kerekekre. Érdekesség, hogy a non-plus-ultra S-Klasse 435 kilogrammal könnyebb a királykategóriás GLS-nél.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak, jövőkép
A Maybach GLS azoknak való, akik bár szimpatizálnak a Bentley Bentaygával és a Rolls-Royce Cullinannel, valahogy mégis inkább brit helyett német hangulatban suhannának gigantikus új szabadidő-autójukban. Na nem mintha az említett két másik luxusmárka mögött nem németek állnának már jó ideje.
Ezen a szinten nem túl sokat számít az ár, mindenesetre a Maybach GLS 64,4 millió forintos alapára elmarad a riválisokért elkért összegektől. Persze ezt könnyen fel lehet tornázni, hiszen a megtekintett példány úgy kerül 80,9 millió forintba, hogy még nem is fullextrás.
A GLS élvezetek amúgy 34,2 millió forint magasságában kezdődnek, ennyibe kerül ugyanis a 286 lóerős 350d dízelverzió. A 330 lovas 400d 36 millió forinton nyit, az 580-as kivitel 42,9 millió forinton nyit, a sportos AMG 63-ért pedig minimum 58,6 millió forintot kell fizetnünk.
Mercedes-Maybach
A Maybach S-osztály 580-as modellje alaphangon 64,5 millió forintba kerül, a 680-as csúcsverzió pedig nem kevesebb, mint 83,7 millió forintot kóstál.
Mint megtudtuk, Magyarországon mostanság minden korábbinál nagyobb érdeklődés mutatkozik az ilyen és ehhez hasonló luxusautók iránt. Ha Maybach GLS-t rendelnénk, akkor 6-12 hónapos szállítási határidőre számíthatunk, ami nem is mondható vészesnek, hiszen a chiphiány miatt adott esetben teljesen hétköznapi autókra is várni kell 1 évet.
Sok holokauszttúlélő magába zárta a deportálás emlékeit, és Auschwitz felszabadulásának a nyolcvanadik évfordulóján még nagyobb hiányként mutatkoznak meg az elbeszéletlen történetek.
1945. január 27-én hétezer ember számára ért véget a pokol, ennyien maradtak az auschwitzi táborkomplexumban, miután a gyalogmenetek utolsó transzportja is elhagyta azt.