Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c5a92110-cc7f-4628-b8bf-6d7f1054bb08","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Még az elvileg ötletgazda és amúgy bevállalós Lázár János sem vette a nevére a botrányt okozó javaslatot. De látványosan távolságot tart a többszörösen jogsértő tervezettől több más miniszter is Navracsics Tibortól Gulyás Gergelyen át Nagy Istvánig. Orbán Viktor persze aláírta, ahogy a Fidesz-frakció 84, és a KDNP-frakció 89 százaléka is. A HVG körbekérdezte a kimaradókat, hogy mi a gondjuk.","shortLead":"Még az elvileg ötletgazda és amúgy bevállalós Lázár János sem vette a nevére a botrányt okozó javaslatot. De...","id":"20250530_A-135-batorbol-20-koztuk-a-fel-kormany-nem-adta-a-nevet-Orban-uldozesi-torvenyehez-vajon-enyhenek-vagy-tulzonak-talaljak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5a92110-cc7f-4628-b8bf-6d7f1054bb08.jpg","index":0,"item":"d4f824d5-da0d-4c2d-af89-44e4f374cbc4","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_A-135-batorbol-20-koztuk-a-fel-kormany-nem-adta-a-nevet-Orban-uldozesi-torvenyehez-vajon-enyhenek-vagy-tulzonak-talaljak-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 05:30","title":"A 135 bátorból 20, köztük a fél kormány nem adta a nevét Orbán üldözési törvényéhez: vajon enyhének vagy túlzónak találják?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2b0eac3-7830-4dfd-a297-5a3d57ec31dc","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Donald Trump amerikai elnök nekimegy az ESG-nek, mondván: az visszafogja a gazdasági növekedést. Az érintett szereplők aggódnak, de úgy vélik, korai temetni a keretrendszert.","shortLead":"Donald Trump amerikai elnök nekimegy az ESG-nek, mondván: az visszafogja a gazdasági növekedést. Az érintett szereplők...","id":"20250530_hvg-trump-esg-klimavaltozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2b0eac3-7830-4dfd-a297-5a3d57ec31dc.jpg","index":0,"item":"592dd261-534c-4aa2-9912-8eb2df01df20","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-trump-esg-klimavaltozas","timestamp":"2025. május. 30. 17:45","title":"Trump a porcelánboltban: a szemétdombon végzik a törvények, amelyek említik a klímaváltozást vagy az üvegházhatást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Alfons Mais úgy véli, ismét növekszik a fenyegetés Moszkva részéről, módszeresen zajlanak az előkészületek a hosszan tartó viszályra a Nyugattal és évszámot is mondott, hogy szerinte mikor lehet számítani a támadásra. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Alfons Mais úgy véli, ismét növekszik a fenyegetés Moszkva részéről, módszeresen zajlanak az előkészületek a hosszan...","id":"20250531_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"658629a9-00af-41ca-8a57-eff6f1b0435c","keywords":null,"link":"/360/20250531_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 31. 10:13","title":"Nemzetközi lapszemle: A Bundeswehr főparancsnoka szerint az orosz haderők összecsapásra készülnek a NATO-val","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2baa532-937c-4a21-b3c6-4d0c492ed8a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Igencsak jól jött és jön a korszerű grafikus processzorairól ismert Nvidiának a mesterséges intelligencia előretörése. Most is egy újabb világrekordot mondhat a magáénak ennek köszönhetően.","shortLead":"Igencsak jól jött és jön a korszerű grafikus processzorairól ismert Nvidiának a mesterséges intelligencia előretörése...","id":"20250531_nvidia-a-mesterseges-intelligencia-benchmark-teljesitmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2baa532-937c-4a21-b3c6-4d0c492ed8a5.jpg","index":0,"item":"4150cfdc-7ae1-40e6-81fb-f42861ac9b94","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_nvidia-a-mesterseges-intelligencia-benchmark-teljesitmeny","timestamp":"2025. május. 31. 20:03","title":"Megvan az új világrekord, új korszak jöhet: már ennyire gyors a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"060ac266-3827-40db-8871-bdfc347aa095","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"Úgy tűnik, Orbán Viktor Ukrajna-ellenes napot tart: reggel így indított a Kossuth rádióban, néhány órával később pedig ugyanezt adta elő az MKIK gyűlésén is. Elsorolta, hogy 2022 óta mi mindenben segítette a kormány a vállalkozásokat, és csupa jót ígért 2026 utánra is – ha ők maradnak. Ha nem, akkor viszont világvége, gazdasági hanyatlás, GMO-s élelmiszerek és adóemelés jön.","shortLead":"Úgy tűnik, Orbán Viktor Ukrajna-ellenes napot tart: reggel így indított a Kossuth rádióban, néhány órával később pedig...","id":"20250530_Orban-az-iparkamara-gyulesen-agitalt-Ukrajna-ellen-es-mar-2026-utanra-is-megigert-mindent-a-vallalkozoknak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/060ac266-3827-40db-8871-bdfc347aa095.jpg","index":0,"item":"dc9aa156-dbd6-46f3-868c-710de17b3337","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Orban-az-iparkamara-gyulesen-agitalt-Ukrajna-ellen-es-mar-2026-utanra-is-megigert-mindent-a-vallalkozoknak-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 12:32","title":"Orbán az iparkamara gyűlésén agitált Ukrajna ellen, és már 2026 utánra is megígért mindent a vállalkozóknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5618c78-685f-4b0b-bde3-ebf514cdce01","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Két évvel ezelőtt még 89 milliós pluszban zárt az 1100 Év Kft., idénre ebből 617 ezer forint maradt Bayer Zsolt cégének mérlegében.","shortLead":"Két évvel ezelőtt még 89 milliós pluszban zárt az 1100 Év Kft., idénre ebből 617 ezer forint maradt Bayer Zsolt cégének...","id":"20250530_bayer-zsolt-1100-ev-kft-beszamolo-eredmeny-profit-szerencsejatek-zrt-tamogatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5618c78-685f-4b0b-bde3-ebf514cdce01.jpg","index":0,"item":"df450a0c-93ef-482e-ba0d-5b0135c23d12","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_bayer-zsolt-1100-ev-kft-beszamolo-eredmeny-profit-szerencsejatek-zrt-tamogatas-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:38","title":"Felszívódott Bayer Zsolt cégének profitja, miután tavaly nem kapott támogatást a Szerencsejáték Zrt.-től","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"47a11c36-5fde-4ec5-ace1-d73f1631173b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem véletlenül igyekezett megszerezni a magyar miniszterelnök a magyarellenes román elnökjelölt szimpátiáját.","shortLead":"Nem véletlenül igyekezett megszerezni a magyar miniszterelnök a magyarellenes román elnökjelölt szimpátiáját.","id":"20250530_VSquare-Orbanek-mar-komolyan-tartanak-attol-hogy-megvonhatja-az-EU-Magyarorszag-szavazati-jogat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/47a11c36-5fde-4ec5-ace1-d73f1631173b.jpg","index":0,"item":"df29e1cf-e87e-40f1-b848-672de9254737","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_VSquare-Orbanek-mar-komolyan-tartanak-attol-hogy-megvonhatja-az-EU-Magyarorszag-szavazati-jogat","timestamp":"2025. május. 30. 10:15","title":"VSquare: Orbánék már komolyan tartanak attól, hogy az EU-ban megvonhatják Magyarország szavazati jogát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65d82f8b-5182-445d-909e-fb2ddbf895b8","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Presser Gábor nem szeret politizálni, még újságot sem szívesen olvas. Most nagy nehezen mégiscsak kifejtette avéleményét a világról.","shortLead":"Presser Gábor nem szeret politizálni, még újságot sem szívesen olvas. Most nagy nehezen mégiscsak kifejtette...","id":"20250530_presser-gabor-interju-politika-oldalak-vilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65d82f8b-5182-445d-909e-fb2ddbf895b8.jpg","index":0,"item":"3394f846-a8c6-43a4-8dc8-0d2970e55ebd","keywords":null,"link":"/elet/20250530_presser-gabor-interju-politika-oldalak-vilag","timestamp":"2025. május. 30. 15:59","title":"Presser Gábor: „A világban gyorsan növekvő káosz uralkodik, megvezetett emberek rohannak a vesztük felé”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vázoljuk, hogy milyen földöntúli luxussal kényeztet a Mercedes közel 2,8 tonnás luxus monstruma, az 557 lóerős lágyhibrid hajtású Maybach GLS 600 4Matic.
Történetünk 1909. március 23-án kezdődik, amikor is Wilhelm Maybach és Ferdinand Graf von Zeppelin megalapította a Luftfahrzeug-Motorenbau nevezetű céget, amiből aztán 1918-ban lett az a Maybach-Motorenbau, mely a második világháború kezdetéig közel 2 ezer luxusautóval örvendeztette meg a fizetőképes vásárlóközönséget.
1960-ban a Daimler-Benz felvásárolta a céget, de a márka feltámasztására egészen 2002-ig kellett várnunk, az első Mercedes-Maybachok pedig 2014-ben tűntek fel a színen. Utóbbi márkanéven jelenleg S-osztályos szedánok és GLS szabadidő-autók kaphatók – mi most egy Mercedes-Maybach GLS 600 4Maticet veszünk górcső alá (kattintható galériánkban a szokottnál is több részletfotó tekinthető meg).
Mercedes-Maybach
Honnan jött és mekkora?
A Mercedesnél a 2000-es évek elején rájöttek arra, hogy bár Európában hatalmasnak számít a 4,8 méteres ML divatterepjáró, az amerikai vásárlók ennél nagyobb SUV-ra is maximálisan vevők lennének. Így született meg 2006-ban az ML-nél közel 30 centiméterrel hosszabb GL, melynek második generációja 2012-ben látott napvilágot.
A típust egy komolyabb ráncfelvarrás keretein belül 2015-ben átnevezték GLS-nek, a jelenleg kapható második generációs GLS 2019-ben tűnt fel a színen és fél évvel később lehullott a lepel az első Maybach kivitelű GLS-ről.
Így fest 23 colos kerekekkel
László Ferenc
Az Egyesült Államokban gyártott monstrum 5,21 méter hosszú, vagyis még a kicsinek éppen nem mondható X7-es BMW-nél is hosszabb 6 centiméterrel. Mindehhez 2,03 méteres szélesség, 1,84 méteres magasság és 3,13 méteres tengelytávolság társul, a 2 785 kilogrammos tömegről nem is beszélve.
A 12,5 méteres fordulókör sem éppen baráti, amin sokat javíthatna az S-osztályban és az EQS-ben elérhető 10 fokos hátsókerék-kormányzás, ez azonban a GLS-be nem rendelhető. Az adaptív felfüggesztés alapáras tétel, a légrugózás viszont már 3,3 millió forintba kerül.
Alapáras az összkerék-hajtás és a 9 fokozatú automata váltó
László Ferenc
Külsőségek
A mellékelt fotókon látható Maybach GLS obszidián-fekete metálfényezése ingyen jár, a másik végletet pedig az a speciális kéttónusú fényezés jelenti, melynek ára 8,8 millió forint. Nos igen, 130 ezer forint híján ebből az összegből már kijön egy fullextrás vadonatúj Suzuki S-Cross.
Alaphelyzetben 22 colos kerekeket kapunk, a 23 colos kovácsolt felnik sokküllős és ötlyukú változataiért 3 millió forintot kérnek el. A különleges gumik zajelnyelő habréteget vonultatnak fel, hasonlóval többek között a Rolls-Royce-ok esetében találkozhatunk.
László Ferenc
László Ferenc
A normál GLS-től elsősorban az egyedi hűtőrács és lökhárítók különböztetik meg a Maybach kivitelt, no és persze a C-oszlopon és a hátfalon látható egyedi márkaazonosítók mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az oldalajtók alatti alsó peremet vaskos krómcsík ékesíti, azonban a strapabíró fellépő alaphelyzetben láthatatlan. Utóbbi ugyanis csak akkor bújuk elő motorosan a rejtekhelyéről, ha kinyitjuk valamelyik ajtót. A folyamat alig 1,5 másodperc alatt zajlik le és menüből kikapcsolható, nem mellesleg a beszállást segítendő együtt jár a légrugó 2,5 centiméteres lesüllyesztésével.
Belső értékek
Az utastér első része ismerős lehet a normál GLS-ből, de persze több felületet, illetve a menürendszer egyes részeit is büszkén ékesíti a jól ismert Maybach logó. A két darab 12,3 colos kijelzőn a gyártó már jól ismert MBUX rendszere fut, a felhasznált anyagok minősége messze átlagon felüli, bőr, fa és fém borítja az utolsó négyzetmilliméternyi felületet is.
Az alapmodell 7 személyes kivitele által biztosított praktikum helyett ezúttal a földöntúli luxusra került a hangsúly, melynek jegyében a monstrum mindössze 4 ülést vonultat fel. Ráadásul a csomagtartó is szűkös: az 525 literből sokat elvesz az 550 ezer forintos pezsgőhűtő, melyben három 0,75 literes palacknak jut hely. A hűthető/fűthető normál italtartók mellett a hátul ülők egyedi pezsgőspohár-tartókat is kapnak.
László Ferenc
László Ferenc
A hátsó ülések 12 centiméterrel hátrébb kerültek a normál GLS-hez képest, a háttámlájuk akár 43,5 fokban dönthető, és az anyósülés gombnyomásra előreküldhető. A sofőr számára jó hír, hogy egyes hasonló modellektől eltérően az első utasülés fejtámlája nem takarja ki a jobb oldali visszapillantó-tükröt.
Az üléspozíció magas, elvégre mégis csak egy jókora SUV-ról beszélünk. Viszonyításképp, az S-osztályban elöl 25, hátul 28 centiméterrel alacsonyabban ülünk. A lábtér 1,1-1,34 méteres a GLS-ben, de 1,8 méteres magasság felett a kinyújtott lábunk így is hozzáér az anyósülés hátoldalához.
László Ferenc
László Ferenc
Fejünk puha párnán pihen, hátunkat lávaköves forró masszázs kényezteti, vádlink pedig a felhajtható lábtámaszon pihen. Egyedül talán csak a lábmasszírozás hiányzik, ami ugyebár az A8-as Audi kiváltsága. A 2 millió forintos Burmester hifi megszámlálhatatlan mennyiségű hangszórójának könnyű dolga van, hiszen a megmozgatható légtér hatalmas.
A hátul helyet foglalók két fix és egy kézbe vehető kijelzőt kapnak, nincs akadálya a tévénézésnek vagy a wireless fülessel történő zenehallgatásnak, az esetleges notebookos munkavégzést segítendő kihajtható asztalkák felára 900 ezer forint. A hangulatvilágítás természetesen maximálisan személyre szabható, a fedélzeti parfümrendszerből egyedi Maybach illatok áradnak gombnyomásra.
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
A Maybach GLS-t egyetlen motorral gyártják: a 4 literes biturbó V8-as benzinmotor 557 lóerős, illetve 730 Nm-es produkciót ad elő. A 4,9 másodperces 0-100-as szintidőt és az elektronikusan 250 km/h-ra korlátozott végsebességet ezúttal nem tudtuk a gyakorlatban megtapasztalni, mivel a Pappas szalonjában első körben csak statikus formában tudtunk megismerkedni a német technikával. Terveink szerint hamarosan menetpróbás élményeinkről is be fogunk számolni.
A környezettudatosság jegyében egy 22 lóerős és 250 Nm nyomatékú villanymotor is részt vesz a hajtásban, amit persze nem is annyira a fogyasztás csökkentése miatt, hanem sokkal inkább a start/stop rendszer finomabbá tétele miatt szerethetünk.
Nem tüntetik fel az összeszerelést végző személy nevét, ez nem AMG
László Ferenc
Turbólyukról, mint olyanról nem igazán beszélhetünk, a hegyomlásnyi nyomaték 1750 és 4500 között végig rendelkezésre áll. A benzintank 90 literes, vagyis nem kicsi, de temperamentusosabb sofőr esetén még így is előfordulhat, hogy 400 kilométerenként meg kell állni üzemanyagért.
Ennek a motornak a 489, illetve 612 lóerős változata teljesít szolgálatot a normál GLS 580-as, illetve AMG 63 kivitelében, utóbbi sportmodell 4,2 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra és opcionálisan 280 km/h a végsebessége.
Amennyiben nem adnánk alább 12 hengernél, úgy csak a Maybach S-osztály 680-as kivitele jöhet szóba, melynek 6 literes biturbó V12-es egysége 612 lóerőt és 900 Nm-t szabadít rá a kerekekre. Érdekesség, hogy a non-plus-ultra S-Klasse 435 kilogrammal könnyebb a királykategóriás GLS-nél.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak, jövőkép
A Maybach GLS azoknak való, akik bár szimpatizálnak a Bentley Bentaygával és a Rolls-Royce Cullinannel, valahogy mégis inkább brit helyett német hangulatban suhannának gigantikus új szabadidő-autójukban. Na nem mintha az említett két másik luxusmárka mögött nem németek állnának már jó ideje.
Ezen a szinten nem túl sokat számít az ár, mindenesetre a Maybach GLS 64,4 millió forintos alapára elmarad a riválisokért elkért összegektől. Persze ezt könnyen fel lehet tornázni, hiszen a megtekintett példány úgy kerül 80,9 millió forintba, hogy még nem is fullextrás.
A GLS élvezetek amúgy 34,2 millió forint magasságában kezdődnek, ennyibe kerül ugyanis a 286 lóerős 350d dízelverzió. A 330 lovas 400d 36 millió forinton nyit, az 580-as kivitel 42,9 millió forinton nyit, a sportos AMG 63-ért pedig minimum 58,6 millió forintot kell fizetnünk.
Mercedes-Maybach
A Maybach S-osztály 580-as modellje alaphangon 64,5 millió forintba kerül, a 680-as csúcsverzió pedig nem kevesebb, mint 83,7 millió forintot kóstál.
Mint megtudtuk, Magyarországon mostanság minden korábbinál nagyobb érdeklődés mutatkozik az ilyen és ehhez hasonló luxusautók iránt. Ha Maybach GLS-t rendelnénk, akkor 6-12 hónapos szállítási határidőre számíthatunk, ami nem is mondható vészesnek, hiszen a chiphiány miatt adott esetben teljesen hétköznapi autókra is várni kell 1 évet.