Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7810d45a-dfed-409e-bf5b-32e94994b948","c_author":"MBH Bank","category":"brandcontent","description":"A dinamikusan fejlődő vállalkozások előtt gyakran tornyosulnak növekedéssel és finanszírozással kapcsolatos kihívások. A tőzsdei jelenlét nemcsak új források bevonását teszi lehetővé, hanem egyben a cég presztízsének és átláthatóságának növelését is biztosítja. Az MBH Bank és a Budapesti Értéktőzsde által létrehozott BÉT&MBH Bank MentorHub program épp ezeknek a fejlődni vágyó vállalkozásoknak nyújt szakmai és anyagi támogatást a felkészülés során. Kollega-Tarsoly Dániellel, az MBH Bank vállalati üzletfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatójával beszélgettünk a program céljairól, lehetőségeiről és eredményeiről.","shortLead":"A dinamikusan fejlődő vállalkozások előtt gyakran tornyosulnak növekedéssel és finanszírozással kapcsolatos kihívások...","id":"20241203_BET-MBH-MentorHub-vallalkozasok-tamogatasa-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7810d45a-dfed-409e-bf5b-32e94994b948.jpg","index":0,"item":"1ef347b0-d36a-49da-800e-d786ab40bd6f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241203_BET-MBH-MentorHub-vallalkozasok-tamogatasa-interju","timestamp":"2024. december. 26. 11:30","title":"Íme a Budapesti Értéktőzsde és az MBH nagy dobása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5be7a7f6-f64e-4711-b602-63885d18e1ee","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az öregedő társadalmak egyik komoly problémája a demenciás esetek növekvő száma. Sajnos erre az összetett tünetegyüttesre nincsen gyógymód, éppen ezért fontos a megelőző stratégiákra koncentrálni. Spanyol kutatók egy olyan élelmiszerfajtát tettek tüzetesebb vizsgálatok alá, amelynek a demenciára gyakorolt hatásával kapcsolatban korábban ellentmondó eredmények születtek.","shortLead":"Az öregedő társadalmak egyik komoly problémája a demenciás esetek növekvő száma. Sajnos erre az összetett...","id":"20241226_diofelek-fogyasztasanak-hatasa-az-agymukodesre-demencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5be7a7f6-f64e-4711-b602-63885d18e1ee.jpg","index":0,"item":"40d4ffc6-7b7d-4555-bdbb-107ebd632c58","keywords":null,"link":"/tudomany/20241226_diofelek-fogyasztasanak-hatasa-az-agymukodesre-demencia","timestamp":"2024. december. 26. 08:03","title":"Aki tart a demenciától, annak érdemes lehet naponta diót enni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a20ac225-3f4a-4328-bb52-f36f9d131eef","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A személyzet egy tagját helikopteren vitték kórházba.","shortLead":"A személyzet egy tagját helikopteren vitték kórházba.","id":"20241226_swiss-graz-kenyszerleszallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a20ac225-3f4a-4328-bb52-f36f9d131eef.jpg","index":0,"item":"8ab07f70-52db-43dc-95b0-1f407557da83","keywords":null,"link":"/vilag/20241226_swiss-graz-kenyszerleszallas","timestamp":"2024. december. 26. 07:28","title":"Füst miatt szakította meg útját Grazban egy utasszállító gép, 26-an ellátásra szorultak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f34d9bc2-2aed-4b0a-b71a-7666876ef413","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A vitás esetekben mindig jól jöhet egy közvetítő, aki elfogulatlanul próbálja meg elsimítani a felek közötti nézeteltérést. Amerikai kutatók a mesterséges intelligenciára bízták azt a feladatot, hogy megtalálja a másféle nézeteket valló emberek esetében a közös hangot.","shortLead":"A vitás esetekben mindig jól jöhet egy közvetítő, aki elfogulatlanul próbálja meg elsimítani a felek közötti...","id":"20241224_mesterseges-intelligencia-mas-nezeteket-vallo-csoportok-kozos-hang-habermas-gep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f34d9bc2-2aed-4b0a-b71a-7666876ef413.jpg","index":0,"item":"c934da50-4b20-4fb4-b676-988cd8ee2acc","keywords":null,"link":"/tudomany/20241224_mesterseges-intelligencia-mas-nezeteket-vallo-csoportok-kozos-hang-habermas-gep","timestamp":"2024. december. 24. 20:03","title":"Gyűlölködés helyett: ez segíthet megtalálni a közös hangot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4bf01f2b-df5b-470b-a8f6-4f0330c8a7ab","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Lehet-e pénzért érzelmeket vásárolni? A régi kérdésre új válaszok esedékesek, mióta a mesterséges intelligencia egészen élethű barátokat és szeretőket képes szimulálni. Pszichológusokkal beszélgettünk az emberi magány gépi feloldásának kockázatairól.","shortLead":"Lehet-e pénzért érzelmeket vásárolni? A régi kérdésre új válaszok esedékesek, mióta a mesterséges intelligencia egészen...","id":"20241225_hvg-magany-mesterseges-intelligencia-virtualis-partner-erzelmek-pszichologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4bf01f2b-df5b-470b-a8f6-4f0330c8a7ab.jpg","index":0,"item":"85459fce-a571-4b09-a516-ef5ef19c6e34","keywords":null,"link":"/360/20241225_hvg-magany-mesterseges-intelligencia-virtualis-partner-erzelmek-pszichologia","timestamp":"2024. december. 25. 15:30","title":"Pszichológusokat kérdeztünk: Lehet-e pénzért érzelmeket vásárolni? Megcsalásnak számít-e, ha a harmadik fél egy gép? Mire (nem) jó egy virtuális társ?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e266a9c-7097-4d82-a6f1-bfaf361efbf8","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Rendszeresen át kellene gondolni viszonyunkat az ünnepeinkhez, az azokon közösen elfogyasztott ételekhez, hogy a személyiségünket formáló tradíciók ne váljanak béklyóvá – hangsúlyozza Czecz Fruzsina gasztropszichológus, aki elárulja azt is, hogyan szereljük le a traktálást.","shortLead":"Rendszeresen át kellene gondolni viszonyunkat az ünnepeinkhez, az azokon közösen elfogyasztott ételekhez...","id":"20241225_hvg-asztalnal-dol-el-czecz-fruzsina-gasztropszichologus-karacsony-unnepi-szerepek-elvarasok-hataratlepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e266a9c-7097-4d82-a6f1-bfaf361efbf8.jpg","index":0,"item":"b46edc72-d643-456b-8612-4933f062e691","keywords":null,"link":"/360/20241225_hvg-asztalnal-dol-el-czecz-fruzsina-gasztropszichologus-karacsony-unnepi-szerepek-elvarasok-hataratlepes","timestamp":"2024. december. 25. 19:30","title":"„Csak apád kedvéért sütöttem meg ezt is” – hogyan ne rokkanjunk bele a karácsonyba?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19a7a1d7-b72c-43a1-909f-4138f1e20c15","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"India és Banglades is aggódik az óriásberuházás miatt.","shortLead":"India és Banglades is aggódik az óriásberuházás miatt.","id":"20241226_kina-tibet-vilag-legnagyobb-vizeromuve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19a7a1d7-b72c-43a1-909f-4138f1e20c15.jpg","index":0,"item":"be556c5e-b1d9-46ae-adcb-cfd8cecc822a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241226_kina-tibet-vilag-legnagyobb-vizeromuve","timestamp":"2024. december. 26. 09:43","title":"Eldőlt: Kína megépíti a világ legnagyobb vízerőművét Tibet szent folyóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44180157-21a7-4e08-b1c2-9407a502d252","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"cegauto","description":"Egy hét alatt csaknem 140 ezer autóst ellenőriztek a járőrök.","shortLead":"Egy hét alatt csaknem 140 ezer autóst ellenőriztek a járőrök.","id":"20241224_ittas-sofor-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44180157-21a7-4e08-b1c2-9407a502d252.jpg","index":0,"item":"50066810-8fc5-4f09-bf9f-b2f4f4f68ae5","keywords":null,"link":"/cegauto/20241224_ittas-sofor-rendorseg","timestamp":"2024. december. 24. 19:41","title":"Több mint kétszáz ittas, vagy bedrogozott sofőrt fogtak a rendőrök a magyar utakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vázoljuk, hogy milyen földöntúli luxussal kényeztet a Mercedes közel 2,8 tonnás luxus monstruma, az 557 lóerős lágyhibrid hajtású Maybach GLS 600 4Matic.
Történetünk 1909. március 23-án kezdődik, amikor is Wilhelm Maybach és Ferdinand Graf von Zeppelin megalapította a Luftfahrzeug-Motorenbau nevezetű céget, amiből aztán 1918-ban lett az a Maybach-Motorenbau, mely a második világháború kezdetéig közel 2 ezer luxusautóval örvendeztette meg a fizetőképes vásárlóközönséget.
1960-ban a Daimler-Benz felvásárolta a céget, de a márka feltámasztására egészen 2002-ig kellett várnunk, az első Mercedes-Maybachok pedig 2014-ben tűntek fel a színen. Utóbbi márkanéven jelenleg S-osztályos szedánok és GLS szabadidő-autók kaphatók – mi most egy Mercedes-Maybach GLS 600 4Maticet veszünk górcső alá (kattintható galériánkban a szokottnál is több részletfotó tekinthető meg).
Mercedes-Maybach
Honnan jött és mekkora?
A Mercedesnél a 2000-es évek elején rájöttek arra, hogy bár Európában hatalmasnak számít a 4,8 méteres ML divatterepjáró, az amerikai vásárlók ennél nagyobb SUV-ra is maximálisan vevők lennének. Így született meg 2006-ban az ML-nél közel 30 centiméterrel hosszabb GL, melynek második generációja 2012-ben látott napvilágot.
A típust egy komolyabb ráncfelvarrás keretein belül 2015-ben átnevezték GLS-nek, a jelenleg kapható második generációs GLS 2019-ben tűnt fel a színen és fél évvel később lehullott a lepel az első Maybach kivitelű GLS-ről.
Így fest 23 colos kerekekkel
László Ferenc
Az Egyesült Államokban gyártott monstrum 5,21 méter hosszú, vagyis még a kicsinek éppen nem mondható X7-es BMW-nél is hosszabb 6 centiméterrel. Mindehhez 2,03 méteres szélesség, 1,84 méteres magasság és 3,13 méteres tengelytávolság társul, a 2 785 kilogrammos tömegről nem is beszélve.
A 12,5 méteres fordulókör sem éppen baráti, amin sokat javíthatna az S-osztályban és az EQS-ben elérhető 10 fokos hátsókerék-kormányzás, ez azonban a GLS-be nem rendelhető. Az adaptív felfüggesztés alapáras tétel, a légrugózás viszont már 3,3 millió forintba kerül.
Alapáras az összkerék-hajtás és a 9 fokozatú automata váltó
László Ferenc
Külsőségek
A mellékelt fotókon látható Maybach GLS obszidián-fekete metálfényezése ingyen jár, a másik végletet pedig az a speciális kéttónusú fényezés jelenti, melynek ára 8,8 millió forint. Nos igen, 130 ezer forint híján ebből az összegből már kijön egy fullextrás vadonatúj Suzuki S-Cross.
Alaphelyzetben 22 colos kerekeket kapunk, a 23 colos kovácsolt felnik sokküllős és ötlyukú változataiért 3 millió forintot kérnek el. A különleges gumik zajelnyelő habréteget vonultatnak fel, hasonlóval többek között a Rolls-Royce-ok esetében találkozhatunk.
László Ferenc
László Ferenc
A normál GLS-től elsősorban az egyedi hűtőrács és lökhárítók különböztetik meg a Maybach kivitelt, no és persze a C-oszlopon és a hátfalon látható egyedi márkaazonosítók mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az oldalajtók alatti alsó peremet vaskos krómcsík ékesíti, azonban a strapabíró fellépő alaphelyzetben láthatatlan. Utóbbi ugyanis csak akkor bújuk elő motorosan a rejtekhelyéről, ha kinyitjuk valamelyik ajtót. A folyamat alig 1,5 másodperc alatt zajlik le és menüből kikapcsolható, nem mellesleg a beszállást segítendő együtt jár a légrugó 2,5 centiméteres lesüllyesztésével.
Belső értékek
Az utastér első része ismerős lehet a normál GLS-ből, de persze több felületet, illetve a menürendszer egyes részeit is büszkén ékesíti a jól ismert Maybach logó. A két darab 12,3 colos kijelzőn a gyártó már jól ismert MBUX rendszere fut, a felhasznált anyagok minősége messze átlagon felüli, bőr, fa és fém borítja az utolsó négyzetmilliméternyi felületet is.
Az alapmodell 7 személyes kivitele által biztosított praktikum helyett ezúttal a földöntúli luxusra került a hangsúly, melynek jegyében a monstrum mindössze 4 ülést vonultat fel. Ráadásul a csomagtartó is szűkös: az 525 literből sokat elvesz az 550 ezer forintos pezsgőhűtő, melyben három 0,75 literes palacknak jut hely. A hűthető/fűthető normál italtartók mellett a hátul ülők egyedi pezsgőspohár-tartókat is kapnak.
László Ferenc
László Ferenc
A hátsó ülések 12 centiméterrel hátrébb kerültek a normál GLS-hez képest, a háttámlájuk akár 43,5 fokban dönthető, és az anyósülés gombnyomásra előreküldhető. A sofőr számára jó hír, hogy egyes hasonló modellektől eltérően az első utasülés fejtámlája nem takarja ki a jobb oldali visszapillantó-tükröt.
Az üléspozíció magas, elvégre mégis csak egy jókora SUV-ról beszélünk. Viszonyításképp, az S-osztályban elöl 25, hátul 28 centiméterrel alacsonyabban ülünk. A lábtér 1,1-1,34 méteres a GLS-ben, de 1,8 méteres magasság felett a kinyújtott lábunk így is hozzáér az anyósülés hátoldalához.
László Ferenc
László Ferenc
Fejünk puha párnán pihen, hátunkat lávaköves forró masszázs kényezteti, vádlink pedig a felhajtható lábtámaszon pihen. Egyedül talán csak a lábmasszírozás hiányzik, ami ugyebár az A8-as Audi kiváltsága. A 2 millió forintos Burmester hifi megszámlálhatatlan mennyiségű hangszórójának könnyű dolga van, hiszen a megmozgatható légtér hatalmas.
A hátul helyet foglalók két fix és egy kézbe vehető kijelzőt kapnak, nincs akadálya a tévénézésnek vagy a wireless fülessel történő zenehallgatásnak, az esetleges notebookos munkavégzést segítendő kihajtható asztalkák felára 900 ezer forint. A hangulatvilágítás természetesen maximálisan személyre szabható, a fedélzeti parfümrendszerből egyedi Maybach illatok áradnak gombnyomásra.
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
A Maybach GLS-t egyetlen motorral gyártják: a 4 literes biturbó V8-as benzinmotor 557 lóerős, illetve 730 Nm-es produkciót ad elő. A 4,9 másodperces 0-100-as szintidőt és az elektronikusan 250 km/h-ra korlátozott végsebességet ezúttal nem tudtuk a gyakorlatban megtapasztalni, mivel a Pappas szalonjában első körben csak statikus formában tudtunk megismerkedni a német technikával. Terveink szerint hamarosan menetpróbás élményeinkről is be fogunk számolni.
A környezettudatosság jegyében egy 22 lóerős és 250 Nm nyomatékú villanymotor is részt vesz a hajtásban, amit persze nem is annyira a fogyasztás csökkentése miatt, hanem sokkal inkább a start/stop rendszer finomabbá tétele miatt szerethetünk.
Nem tüntetik fel az összeszerelést végző személy nevét, ez nem AMG
László Ferenc
Turbólyukról, mint olyanról nem igazán beszélhetünk, a hegyomlásnyi nyomaték 1750 és 4500 között végig rendelkezésre áll. A benzintank 90 literes, vagyis nem kicsi, de temperamentusosabb sofőr esetén még így is előfordulhat, hogy 400 kilométerenként meg kell állni üzemanyagért.
Ennek a motornak a 489, illetve 612 lóerős változata teljesít szolgálatot a normál GLS 580-as, illetve AMG 63 kivitelében, utóbbi sportmodell 4,2 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra és opcionálisan 280 km/h a végsebessége.
Amennyiben nem adnánk alább 12 hengernél, úgy csak a Maybach S-osztály 680-as kivitele jöhet szóba, melynek 6 literes biturbó V12-es egysége 612 lóerőt és 900 Nm-t szabadít rá a kerekekre. Érdekesség, hogy a non-plus-ultra S-Klasse 435 kilogrammal könnyebb a királykategóriás GLS-nél.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak, jövőkép
A Maybach GLS azoknak való, akik bár szimpatizálnak a Bentley Bentaygával és a Rolls-Royce Cullinannel, valahogy mégis inkább brit helyett német hangulatban suhannának gigantikus új szabadidő-autójukban. Na nem mintha az említett két másik luxusmárka mögött nem németek állnának már jó ideje.
Ezen a szinten nem túl sokat számít az ár, mindenesetre a Maybach GLS 64,4 millió forintos alapára elmarad a riválisokért elkért összegektől. Persze ezt könnyen fel lehet tornázni, hiszen a megtekintett példány úgy kerül 80,9 millió forintba, hogy még nem is fullextrás.
A GLS élvezetek amúgy 34,2 millió forint magasságában kezdődnek, ennyibe kerül ugyanis a 286 lóerős 350d dízelverzió. A 330 lovas 400d 36 millió forinton nyit, az 580-as kivitel 42,9 millió forinton nyit, a sportos AMG 63-ért pedig minimum 58,6 millió forintot kell fizetnünk.
Mercedes-Maybach
A Maybach S-osztály 580-as modellje alaphangon 64,5 millió forintba kerül, a 680-as csúcsverzió pedig nem kevesebb, mint 83,7 millió forintot kóstál.
Mint megtudtuk, Magyarországon mostanság minden korábbinál nagyobb érdeklődés mutatkozik az ilyen és ehhez hasonló luxusautók iránt. Ha Maybach GLS-t rendelnénk, akkor 6-12 hónapos szállítási határidőre számíthatunk, ami nem is mondható vészesnek, hiszen a chiphiány miatt adott esetben teljesen hétköznapi autókra is várni kell 1 évet.