Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","shortLead":"Piastri nagyon közel volt a címvédőhöz, de csak megszorítani tudta.","id":"20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98f0c905-9c30-4d5b-8545-050744263424.jpg","index":0,"item":"0049bb4a-6adf-4d0c-8f20-0d7c6dcf6467","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_szaudi-nagydij-dzsidda-max-verstappen-lando-norris-oscar-piastri","timestamp":"2025. április. 19. 20:37","title":"Norris falnak csapta az autóját, Verstappen nyerte az időmérőt Dzsiddában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b6b2622-168c-4950-9f2b-414a30209db7","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Putyin által bejelentett fegyvernyugvás első óráiban több száz lövést adtak le.","shortLead":"A Putyin által bejelentett fegyvernyugvás első óráiban több száz lövést adtak le.","id":"20250420_zelenszkij-tuzszunet-oroszorszag-megsertes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b6b2622-168c-4950-9f2b-414a30209db7.jpg","index":0,"item":"33b2248b-6fa1-45fb-9f8f-31576ab07b79","keywords":null,"link":"/vilag/20250420_zelenszkij-tuzszunet-oroszorszag-megsertes","timestamp":"2025. április. 20. 08:27","title":"Zelenszkij: Az oroszok tűzszünet látszatát keltik, miközben folytatják katonai tevékenységüket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86319ccd-a87c-4e47-9afa-019a0a7248a1","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag.zhvg","description":"Sötétben kell indulni, sötétedésig maradni, csendben osonni, hogy a maga teljességében élhessük át a kék vércsék angolai világtalálkozóját. Nagy dumás spanyol fotósok, madárfelismerésben bajnok ornitológus, elképesztő tömegben nyüzsgő-vijjogó ragadozó madarak. Riport Mungo-külsőről, ahol a világ összes kék vércséje megfordul márciusban.","shortLead":"Sötétben kell indulni, sötétedésig maradni, csendben osonni, hogy a maga teljességében élhessük át a kék vércsék...","id":"20250420_kek-vercse-riport-vedett-madar-angola-huambo-bailundo-mungo-falcopolis-okoturizmus-fotoszafari-mme-termeszetvedelem-madarvedelem-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86319ccd-a87c-4e47-9afa-019a0a7248a1.jpg","index":0,"item":"460c3be8-05ff-4123-abd3-130cc34f00a7","keywords":null,"link":"/zhvg/20250420_kek-vercse-riport-vedett-madar-angola-huambo-bailundo-mungo-falcopolis-okoturizmus-fotoszafari-mme-termeszetvedelem-madarvedelem-ebx","timestamp":"2025. április. 20. 17:30","title":"Madarak látóhatártól látóhatárig – kékvércseszemlén voltunk Angolában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8490243-05dc-4f8a-8c3e-ab8f0df9c2a2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Sebestyén Balázs, Ráskó Eszter és Rákóczi Feri hetekre elköszönt a hallgatóktól. ","shortLead":"Sebestyén Balázs, Ráskó Eszter és Rákóczi Feri hetekre elköszönt a hallgatóktól. ","id":"20250419_sebestyen-balazs-rasko-eszter-rakoczi-feri-balazsek-szabadsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8490243-05dc-4f8a-8c3e-ab8f0df9c2a2.jpg","index":0,"item":"2eba6c2b-7c41-4656-b0b4-88bb48e1d441","keywords":null,"link":"/elet/20250419_sebestyen-balazs-rasko-eszter-rakoczi-feri-balazsek-szabadsag","timestamp":"2025. április. 19. 11:57","title":"Hosszabb szünetet tart a Balázsék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b299cd5f-cb9d-4c1f-b0e5-f6b1bc52dbd4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A független képviselő ettől függetlenül kimegy demonstrálni, és újabb nagygyűlést jelentett be. ","shortLead":"A független képviselő ettől függetlenül kimegy demonstrálni, és újabb nagygyűlést jelentett be. ","id":"20250420_Betiltottak-Hadhazy-Akos-keddi-tunteteset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b299cd5f-cb9d-4c1f-b0e5-f6b1bc52dbd4.jpg","index":0,"item":"71ba1dc9-3ce4-4b74-a9c4-b9b8b0f8714a","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Betiltottak-Hadhazy-Akos-keddi-tunteteset","timestamp":"2025. április. 20. 09:55","title":"Betiltották Hadházy Ákos keddi tüntetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79264f1b-7b19-49b4-a5c5-0a0af015dc8a","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"Az idő előrehaladtával – vagy akár a különböző életszakaszokhoz kapcsolódóan – nem könnyű a testi változásainkat elfogadni. A menopauza időszakában különösen fontos, hogy tudjuk, milyen szervi változásokra, akár egészségi problémákra számíthatunk. Ugyanis, ha ezekkel tisztában vagyunk, máris sokat tehetünk a megelőzésükért és a kezelésükért. Ebben a cikkben a változókori ösztrogéncsökkenés tüneteit és kezelési lehetőségeit gyűjtöttük össze.","shortLead":"Az idő előrehaladtával – vagy akár a különböző életszakaszokhoz kapcsolódóan – nem könnyű a testi változásainkat...","id":"20250402_cikatridina-valtozokor-menopauza-noi-szervek-valtozasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79264f1b-7b19-49b4-a5c5-0a0af015dc8a.jpg","index":0,"item":"616c11b2-9626-4b18-a361-83fd951314a2","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250402_cikatridina-valtozokor-menopauza-noi-szervek-valtozasa","timestamp":"2025. április. 20. 13:30","title":"Ilyen változáson mennek át a húgyutak és a női szervek a menopauza alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"fbff58b7-0c27-4b7d-b41a-eb2dee95ce00","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Amióta nem a szülők és az óvoda közös döntése, iskolába menjen vagy az óvodában maradjon egy hatéves, sokkal több gyerek kénytelen megismételni az első osztályt.","shortLead":"Amióta nem a szülők és az óvoda közös döntése, iskolába menjen vagy az óvodában maradjon egy hatéves, sokkal több...","id":"20250419_iskola-evismetlo-elsos-iskolaerett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbff58b7-0c27-4b7d-b41a-eb2dee95ce00.jpg","index":0,"item":"877f3a45-c67c-49fd-990f-f57e9c01643d","keywords":null,"link":"/elet/20250419_iskola-evismetlo-elsos-iskolaerett","timestamp":"2025. április. 19. 13:11","title":"Az első osztályosok között a legtöbb az évismétlő, 4,5 százalékuk kezdi újra az elsőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Szabálytalan módon, a kongresszus értesítése és a határidők betartása nélkül vehették le Rogán Antalt az USA szankciós listájáról – mutatta be két ellenzéki szenátor.","shortLead":"Szabálytalan módon, a kongresszus értesítése és a határidők betartása nélkül vehették le Rogán Antalt az USA szankciós...","id":"20250419_Rogan-Antal-szankcio-lista-torvenyserto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae.jpg","index":0,"item":"d512123c-4436-4c2f-811e-51cc67bc3e7c","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_Rogan-Antal-szankcio-lista-torvenyserto","timestamp":"2025. április. 19. 12:26","title":"Törvényt sértve vehették le Rogán Antalt a szankciós listáról két amerikai szenátor szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vázoljuk, hogy milyen földöntúli luxussal kényeztet a Mercedes közel 2,8 tonnás luxus monstruma, az 557 lóerős lágyhibrid hajtású Maybach GLS 600 4Matic.
Történetünk 1909. március 23-án kezdődik, amikor is Wilhelm Maybach és Ferdinand Graf von Zeppelin megalapította a Luftfahrzeug-Motorenbau nevezetű céget, amiből aztán 1918-ban lett az a Maybach-Motorenbau, mely a második világháború kezdetéig közel 2 ezer luxusautóval örvendeztette meg a fizetőképes vásárlóközönséget.
1960-ban a Daimler-Benz felvásárolta a céget, de a márka feltámasztására egészen 2002-ig kellett várnunk, az első Mercedes-Maybachok pedig 2014-ben tűntek fel a színen. Utóbbi márkanéven jelenleg S-osztályos szedánok és GLS szabadidő-autók kaphatók – mi most egy Mercedes-Maybach GLS 600 4Maticet veszünk górcső alá (kattintható galériánkban a szokottnál is több részletfotó tekinthető meg).
Mercedes-Maybach
Honnan jött és mekkora?
A Mercedesnél a 2000-es évek elején rájöttek arra, hogy bár Európában hatalmasnak számít a 4,8 méteres ML divatterepjáró, az amerikai vásárlók ennél nagyobb SUV-ra is maximálisan vevők lennének. Így született meg 2006-ban az ML-nél közel 30 centiméterrel hosszabb GL, melynek második generációja 2012-ben látott napvilágot.
A típust egy komolyabb ráncfelvarrás keretein belül 2015-ben átnevezték GLS-nek, a jelenleg kapható második generációs GLS 2019-ben tűnt fel a színen és fél évvel később lehullott a lepel az első Maybach kivitelű GLS-ről.
Így fest 23 colos kerekekkel
László Ferenc
Az Egyesült Államokban gyártott monstrum 5,21 méter hosszú, vagyis még a kicsinek éppen nem mondható X7-es BMW-nél is hosszabb 6 centiméterrel. Mindehhez 2,03 méteres szélesség, 1,84 méteres magasság és 3,13 méteres tengelytávolság társul, a 2 785 kilogrammos tömegről nem is beszélve.
A 12,5 méteres fordulókör sem éppen baráti, amin sokat javíthatna az S-osztályban és az EQS-ben elérhető 10 fokos hátsókerék-kormányzás, ez azonban a GLS-be nem rendelhető. Az adaptív felfüggesztés alapáras tétel, a légrugózás viszont már 3,3 millió forintba kerül.
Alapáras az összkerék-hajtás és a 9 fokozatú automata váltó
László Ferenc
Külsőségek
A mellékelt fotókon látható Maybach GLS obszidián-fekete metálfényezése ingyen jár, a másik végletet pedig az a speciális kéttónusú fényezés jelenti, melynek ára 8,8 millió forint. Nos igen, 130 ezer forint híján ebből az összegből már kijön egy fullextrás vadonatúj Suzuki S-Cross.
Alaphelyzetben 22 colos kerekeket kapunk, a 23 colos kovácsolt felnik sokküllős és ötlyukú változataiért 3 millió forintot kérnek el. A különleges gumik zajelnyelő habréteget vonultatnak fel, hasonlóval többek között a Rolls-Royce-ok esetében találkozhatunk.
László Ferenc
László Ferenc
A normál GLS-től elsősorban az egyedi hűtőrács és lökhárítók különböztetik meg a Maybach kivitelt, no és persze a C-oszlopon és a hátfalon látható egyedi márkaazonosítók mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az oldalajtók alatti alsó peremet vaskos krómcsík ékesíti, azonban a strapabíró fellépő alaphelyzetben láthatatlan. Utóbbi ugyanis csak akkor bújuk elő motorosan a rejtekhelyéről, ha kinyitjuk valamelyik ajtót. A folyamat alig 1,5 másodperc alatt zajlik le és menüből kikapcsolható, nem mellesleg a beszállást segítendő együtt jár a légrugó 2,5 centiméteres lesüllyesztésével.
Belső értékek
Az utastér első része ismerős lehet a normál GLS-ből, de persze több felületet, illetve a menürendszer egyes részeit is büszkén ékesíti a jól ismert Maybach logó. A két darab 12,3 colos kijelzőn a gyártó már jól ismert MBUX rendszere fut, a felhasznált anyagok minősége messze átlagon felüli, bőr, fa és fém borítja az utolsó négyzetmilliméternyi felületet is.
Az alapmodell 7 személyes kivitele által biztosított praktikum helyett ezúttal a földöntúli luxusra került a hangsúly, melynek jegyében a monstrum mindössze 4 ülést vonultat fel. Ráadásul a csomagtartó is szűkös: az 525 literből sokat elvesz az 550 ezer forintos pezsgőhűtő, melyben három 0,75 literes palacknak jut hely. A hűthető/fűthető normál italtartók mellett a hátul ülők egyedi pezsgőspohár-tartókat is kapnak.
László Ferenc
László Ferenc
A hátsó ülések 12 centiméterrel hátrébb kerültek a normál GLS-hez képest, a háttámlájuk akár 43,5 fokban dönthető, és az anyósülés gombnyomásra előreküldhető. A sofőr számára jó hír, hogy egyes hasonló modellektől eltérően az első utasülés fejtámlája nem takarja ki a jobb oldali visszapillantó-tükröt.
Az üléspozíció magas, elvégre mégis csak egy jókora SUV-ról beszélünk. Viszonyításképp, az S-osztályban elöl 25, hátul 28 centiméterrel alacsonyabban ülünk. A lábtér 1,1-1,34 méteres a GLS-ben, de 1,8 méteres magasság felett a kinyújtott lábunk így is hozzáér az anyósülés hátoldalához.
László Ferenc
László Ferenc
Fejünk puha párnán pihen, hátunkat lávaköves forró masszázs kényezteti, vádlink pedig a felhajtható lábtámaszon pihen. Egyedül talán csak a lábmasszírozás hiányzik, ami ugyebár az A8-as Audi kiváltsága. A 2 millió forintos Burmester hifi megszámlálhatatlan mennyiségű hangszórójának könnyű dolga van, hiszen a megmozgatható légtér hatalmas.
A hátul helyet foglalók két fix és egy kézbe vehető kijelzőt kapnak, nincs akadálya a tévénézésnek vagy a wireless fülessel történő zenehallgatásnak, az esetleges notebookos munkavégzést segítendő kihajtható asztalkák felára 900 ezer forint. A hangulatvilágítás természetesen maximálisan személyre szabható, a fedélzeti parfümrendszerből egyedi Maybach illatok áradnak gombnyomásra.
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
A Maybach GLS-t egyetlen motorral gyártják: a 4 literes biturbó V8-as benzinmotor 557 lóerős, illetve 730 Nm-es produkciót ad elő. A 4,9 másodperces 0-100-as szintidőt és az elektronikusan 250 km/h-ra korlátozott végsebességet ezúttal nem tudtuk a gyakorlatban megtapasztalni, mivel a Pappas szalonjában első körben csak statikus formában tudtunk megismerkedni a német technikával. Terveink szerint hamarosan menetpróbás élményeinkről is be fogunk számolni.
A környezettudatosság jegyében egy 22 lóerős és 250 Nm nyomatékú villanymotor is részt vesz a hajtásban, amit persze nem is annyira a fogyasztás csökkentése miatt, hanem sokkal inkább a start/stop rendszer finomabbá tétele miatt szerethetünk.
Nem tüntetik fel az összeszerelést végző személy nevét, ez nem AMG
László Ferenc
Turbólyukról, mint olyanról nem igazán beszélhetünk, a hegyomlásnyi nyomaték 1750 és 4500 között végig rendelkezésre áll. A benzintank 90 literes, vagyis nem kicsi, de temperamentusosabb sofőr esetén még így is előfordulhat, hogy 400 kilométerenként meg kell állni üzemanyagért.
Ennek a motornak a 489, illetve 612 lóerős változata teljesít szolgálatot a normál GLS 580-as, illetve AMG 63 kivitelében, utóbbi sportmodell 4,2 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra és opcionálisan 280 km/h a végsebessége.
Amennyiben nem adnánk alább 12 hengernél, úgy csak a Maybach S-osztály 680-as kivitele jöhet szóba, melynek 6 literes biturbó V12-es egysége 612 lóerőt és 900 Nm-t szabadít rá a kerekekre. Érdekesség, hogy a non-plus-ultra S-Klasse 435 kilogrammal könnyebb a királykategóriás GLS-nél.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak, jövőkép
A Maybach GLS azoknak való, akik bár szimpatizálnak a Bentley Bentaygával és a Rolls-Royce Cullinannel, valahogy mégis inkább brit helyett német hangulatban suhannának gigantikus új szabadidő-autójukban. Na nem mintha az említett két másik luxusmárka mögött nem németek állnának már jó ideje.
Ezen a szinten nem túl sokat számít az ár, mindenesetre a Maybach GLS 64,4 millió forintos alapára elmarad a riválisokért elkért összegektől. Persze ezt könnyen fel lehet tornázni, hiszen a megtekintett példány úgy kerül 80,9 millió forintba, hogy még nem is fullextrás.
A GLS élvezetek amúgy 34,2 millió forint magasságában kezdődnek, ennyibe kerül ugyanis a 286 lóerős 350d dízelverzió. A 330 lovas 400d 36 millió forinton nyit, az 580-as kivitel 42,9 millió forinton nyit, a sportos AMG 63-ért pedig minimum 58,6 millió forintot kell fizetnünk.
Mercedes-Maybach
A Maybach S-osztály 580-as modellje alaphangon 64,5 millió forintba kerül, a 680-as csúcsverzió pedig nem kevesebb, mint 83,7 millió forintot kóstál.
Mint megtudtuk, Magyarországon mostanság minden korábbinál nagyobb érdeklődés mutatkozik az ilyen és ehhez hasonló luxusautók iránt. Ha Maybach GLS-t rendelnénk, akkor 6-12 hónapos szállítási határidőre számíthatunk, ami nem is mondható vészesnek, hiszen a chiphiány miatt adott esetben teljesen hétköznapi autókra is várni kell 1 évet.