szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szupermodern Delta HF Integrale olyan stílusos külsőt kapott, hogy gyakorlatilag mindegy is, hogy mi hajtja.

A Lancia Delta HF 4WD/Integrale minden idők legsikeresebb raliautója, amely 1987 és 1992 között egymás után hatszor söpörte be a világbajnoki címet. A legenda most visszatért, igaz egyelőre csak virtuális formában.

Andrea Bonamore

A mellékelt képeket Andrea Bonamore készítette, és az vehető rajta szemügyre, hogy körülbelül hogyan nézne ki az olasz gyártó ikonikus modelljének szupermodern XXI. századi változata.

Andrea Bonamore

A Lancia tavaly ősszel bejelentette, hogy a Delta 2026-tól teljesen hivatalos formában is vissza fog térni – nem meglepő módon elektromos lesz.

Egyelőre nem tudni, hogyan néz majd ki, mindenesetre a ralikrossz-világbajnokságon rajthoz álló, GCK Motorsport-féle Kreisel Electric-alapú Lancia Delta Evo-e így fest:

GCK Motorsport

Az összkerékhajtású versenyautó mozgatásáról két villanymotor gondoskodik, amelyek összteljesítménye eléri a 680 lóerőt. A 880 Nm nyomatékú újdonság alig 1,8 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra.

GCK Motorsport

A GCK utcai változatot is készít a Deltából, a 200 lóerős teljesítményű, illetve 350 Nm nyomatékú villanyautó 30 kWh kapacitású akkumulátora nagyjából 200 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Az ötfokozatú váltós különlegesség 6,6 másodperces, 0–100-as szintidővel bír.

GCK

És emlékeztetőül a legendás raliautó:

Bonhams

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!