szerző:
Tetszett a cikk?

A Mini "karizmtikus egyszerűség" jegyében fogant jövőbemutató újdonsága egy crossover kategóriás elektromos prémium kisautó.

A Mini Düsseldorfban mutatta be legújabb modelljét, a Concept Acemant. Az első körben zárt ajtók mögött leleplezett újdonsággal a németországi helyszínen testközelből ismerkedtünk meg, a nagyközönség először az augusztus végén Kölnben megrendezendő nagyszabású Gamescom játékkiállítás keretein belül találkozhat majd az autóval.

A Mini Concept Aceman egyrészt a 2024-ben érkező Mini Aceman jelenleg koncepcióautó fázisban lévő előfutára, másrészt pedig egy olyan újdonság, mely előrevetíti számunkra a BMW Csoport brit márkájának új designnyelvezetét.

László Ferenc
László Ferenc

Egyelőre kevés konkrétumot lehet tudni a modellről, annyi viszont már biztos, hogy a hossza 4,05 méter, a szélessége 1,99 méter, a magassága pedig 1,59 méter.

A négyajtós Aceman öt személynek biztosít kényelmes utazást, nagyra nyíló csomagtérajtaja révén pedig egyszerűen pakolható a hátsó traktus.

László Ferenc
László Ferenc

A Mini Cooper és a Mini Countryman közé érkező crossover kicsit rövidebb, szélesebb és magasabb a 2010 és 2017 között gyártott elsőgenerációs Countrymannél. Utóbbi aktuális második generációja egyértelműen nagyobb, és előzetes információk szerint várhatóan jövőre érkezik a még méretesebb harmadik nekifutás.

Míg az új Countryman várhatóan hagyományos és elektrifizált változatokban jön, addig az Aceman csak és kizárólag villanyautóként fog készülni. A specifikációk egyelőre ismeretlenek, így a teljesítménnyel, az aksikapacitással és a hatótávval kapcsolatban sem tudunk még semmit.

László Ferenc
László Ferenc

A frontrészt a karakteres mátrix LED-fényszórók határozzák meg, és a fedett hűtőrács is kapott jó néhány LED-et, melyek révén dinamikus grafikus elemek jeleníthetők meg. Ez tipikusan koncepcióautós fogás, nem valószínű, hogy a sorozatgyártásba küldendő kocsikon is tetten érhető lesz.

A szögletesre vett kerékjárati ívekben látványos 20 colos könnyűfém-felnik kaptak helyet, melyeken 245/40-es Pirelli P Zero sportgumik feszülnek, a hasmagasság inkább normál személyautós, semmint divatterepjárós.

László Ferenc
László Ferenc

Digitális visszapillantók helyett hagyományos, de vékonyra vett hagyományos példányokat kapunk, a kilincsek a légellenállás csökkentése jegyében süllyesztettek. A visszafogottan emelkedő egyenes övvonal magasan húzódik.

Az első és hátsó lökhárítók meglehetősen minimalista stílust képviselnek, a LED-es hátsó lámpákon éppúgy visszaköszön a látványos Union Jack motívum, mint a műszerfal szélvédő alatti részén, illetve a British Racing Green fényezésű tetőbe szerelt hatalmas panorámaüveg feletti egyedi tetőcsomagtartón.

László Ferenc
László Ferenc

Krómmal sem kívül, sem pedig az utastérben nem találkozunk, mint ahogy állati bőr sincs a fedélzeten. A különböző felületek nagy részét puha szövet borítja, a műszerfal közepén egy hatalmas köralakú OLED érintőképernyő teljesít szolgálatot.

Teljesen megújult a felhasználói felület, az operációs rendszer a márka történetében most először Android-alapokra építkezik, csakúgy, mint az újabb Volvók, vagy például az elektromos Renault Megane esetében.

László Ferenc
László Ferenc

A főbb kezelőszervek az érintőkijelző alatt kaptak helyet, a két első ülés között sok a rakodóhely, csúsztatható italtartóból előre és hátulra is jutott egy-egy példány.

"A Mini Concept Aceman design nyelvezete a Mini új design korszakának az előhírnöke" - mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Csoport főtervezője.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Mini
Mini
Mini
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!