szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem feltétlen költséges megoldásokkal lehet csak sebességet csökkenteni.

Beszámoltunk arról a tervről, amely szerint három budapesti belvárosi kerületben összehangoltan, egységes rendszerben bevezetnék a 30 km/órás általános sebességkorlátozást.

A Vezess.hu most arról írt, hogy a Levegő Munkacsoport megmutatta azt is, hogyan tartatnák be az autósokkal az új sebességhatárokat. Vargha Márton, a civil szervezet közlekedési témafelelőse elmondta, hogy nemcsak a 30 km/órás övezetek kijelölése fontos ugyanis, hanem a szabály betartatása is.

A nemzetközi tapasztalatok ugyanis azt bizonyítják, hogy nem elegendő a közlekedési táblák kihelyezése, hanem fizikailag is akadályozni kell a gyorshajtást. „Nem kell feltétlenül költséges átalakításokra gondolni, sokszor elegendő az útburkolat felfestése vagy például virágládák kihelyezése” – írja oldalán a Vezess.

Hasonló sebességcsillapító virágládák vannak több helyen is a fővárosban.
google

Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a sebességcsillapítási ötlet kapcsán megjegyezte, hogy a sűrűn lakott városrészekben a gépjárművek szinte pillanatonként fékezésre és gyorsulásra kényszerülnek, márpedig gyorsuláskor sokkal több szennyező anyagot bocsátanak ki, mint egyenletes haladásnál. Ha nulláról vagy ahhoz közeli sebességről csak 30 km/órára gyorsítanak, nem pedig 50-re, akkor a károsanyag-kibocsátás is jóval kisebb.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!