szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Turbó nincs benne, ellenben a hátsó kerekeit egy-egy külön villanymotor hajtja.

A legendás Peugeot 205 T16 Evolution mellett egy másik apró francia méregzsák is képviseltette magát a 80-as évek közepén megrendezett ralifutamokon. Ez pedig nem volt más, mint a B-csoportos Renault R5 Maxi Turbo, melyből a homologizációs előírások miatt utcai autókat is kellett készíteni.

Hat év alatt összesen 4 987 R5 Turbo készült, melyből 1 820 volt Turbo 1, illetve 3 167 Turbo 2 kivitelű, és az ezekből fennmaradt példányok manapság 30-50 millió forintos áron szoktak gazdát cserélni.

Classicdriver

A Renault most modern formában támasztotta fel a típust, mely konkrétan így mutat:

Renault

A keresztségben Renault R5 Turbo 3E nevet kapott koncepcióautóban egyetlen turbó sem található, lévén, hogy ezúttal egy villanyautóhoz van szerencsénk.

Renault

A hátsó kerekeket egy-egy villanymotor hajtja, melyek összteljesítménye eléri a 380 lóerőt, és e mellé szerénynek éppen nem mondható 700 Nm-es nyomaték társul.

Renault

A 19-20 colos kerekekkel szerelt apróság 1,5 tonnát nyom a mérlegen, 3,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és a végsebessége 200 km/h.

Renault

A 42 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 520 kilogramm tömegű és akár 2 óra alatt teljesen feltölthető.

Renault

A nagyközönség által testközelből elsőként a közelgő Párizsi Autószalonon megtekinthető Renault R5 Turbo 3E 25 centiméterrel szélesebb a szép emlékű Turbo 2-nél.

Renault

A 2,02 méter széles, 4 méter hosszú és 1,32 méter magas, speciális drift módot is felvonultató kocsi hátsó gumijai 325 milliméter szélesek.

Renault

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!