szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ebből a szupergyors középmotoros közúti versenyautóból nagyon kevés példány készült.

A Peugeot 1978-ban fogott bele egy új városi kisautó fejlesztésébe, melynek eredménye az 1983-ban piacra dobott 205-ös modell lett. A 3,7 méteres modell egészen 1998-ig, vagyis a 206-os utódmodell érkezéséig gyártásban maradt.

Az 5,3 millió példányban értékesített Peugeot 205-ből B-csoportos raliautó is készült. A négykerékhajtású és ötsebességes manuális váltós, középmotoros miniszörnyeteg 1985-ben és 1986-ban is megnyerte a világbajnokságot, mégpedig Timo Salonen és Juha Kankkunen dirigálásával. A finn pilóták az egyéni és a csapatbajnoki címet egyaránt bezsebelték.

A legdurvább változat a Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 volt, melynek hatalmas Garret T31 turbófeltöltője 3 baros nyomás mellett 550 lóerős teljesítményre sarkallta a négyhengeres benzinmotort, a maximális nyomaték pedig 490 Nm magasságában alakult.

A raliautóból a homologizációs szabályok miatt 200 darab közúti változatnak is készülnie kellett, és a végül 219 legyártott példány egyike most új gazdára vár Franciaországban. Íme:

©
©

A 1985-ben készült és eddig mindössze 39 500 kilométert futott közúti versenyautó értékét 170-200 ezer euróra, vagyis mintegy 61-72 millió forintra becslik.

©
©

A Peugeot Talbot Sportnál készült, alig 1 145 kilogrammos Peugeot 205 Turbo 16 mozgatásáról egy 1,8 literes 4 hengeres turbós benzinmotor gondoskodik, melynek 200 lóerős teljesítménye 6 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 209 km/h végsebesség elérését teszi lehetővé.

©

 

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Gigantikus hűtőrács az Audi Maybachra adott válaszán, a Horch luxusautón

Gigantikus hűtőrács az Audi Maybachra adott válaszán, a Horch luxusautón

Reagált a Szegedi Tudományegyetem arra, miért takaríttat az eddigi ár háromszorosáért

Reagált a Szegedi Tudományegyetem arra, miért takaríttat az eddigi ár háromszorosáért

55 milliárdba kerül a Pénzügyminisztérium várbeli épületének felújítása

55 milliárdba kerül a Pénzügyminisztérium várbeli épületének felújítása