szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ebből a szupergyors középmotoros közúti versenyautóból nagyon kevés példány készült.

A Peugeot 1978-ban fogott bele egy új városi kisautó fejlesztésébe, melynek eredménye az 1983-ban piacra dobott 205-ös modell lett. A 3,7 méteres modell egészen 1998-ig, vagyis a 206-os utódmodell érkezéséig gyártásban maradt.

Az 5,3 millió példányban értékesített Peugeot 205-ből B-csoportos raliautó is készült. A négykerékhajtású és ötsebességes manuális váltós, középmotoros miniszörnyeteg 1985-ben és 1986-ban is megnyerte a világbajnokságot, mégpedig Timo Salonen és Juha Kankkunen dirigálásával. A finn pilóták az egyéni és a csapatbajnoki címet egyaránt bezsebelték.

A legdurvább változat a Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 volt, melynek hatalmas Garret T31 turbófeltöltője 3 baros nyomás mellett 550 lóerős teljesítményre sarkallta a négyhengeres benzinmotort, a maximális nyomaték pedig 490 Nm magasságában alakult.

A raliautóból a homologizációs szabályok miatt 200 darab közúti változatnak is készülnie kellett, és a végül 219 legyártott példány egyike most új gazdára vár Franciaországban. Íme:

Classicdriver
Classicdriver

A 1985-ben készült és eddig mindössze 39 500 kilométert futott közúti versenyautó értékét 170-200 ezer euróra, vagyis mintegy 61-72 millió forintra becslik.

Classicdriver
Classicdriver

A Peugeot Talbot Sportnál készült, alig 1 145 kilogrammos Peugeot 205 Turbo 16 mozgatásáról egy 1,8 literes 4 hengeres turbós benzinmotor gondoskodik, melynek 200 lóerős teljesítménye 6 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 209 km/h végsebesség elérését teszi lehetővé.

Classicdriver

 

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!