szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Camryt és a RAV4-et építő Toyota szentpétervári üzemben lassan fél éve nem készültek autók, és a döntés szerint többé már nem is fognak.

Háború Ukrajnában
Több mint ezer napja tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
Friss cikkek a témában

A Toyota úgy döntött, hogy bezárja oroszországi gyárát. A  gyártó márciusban, azt követően, hogy leállította az oroszországi járműimportot, már függesztette fel a termelést a szentpétervári üzemben. Most azért határoztak a végleges leállásról, mert nem tudják biztosítani az alkatrészellátást – írta orosz források alapján az Automotive News.

A gyár kapacitása évi 100 ezer darab jármű, itt készült a Camry és RAV4 SUV az orosz, valamint több régiós piac –Fehéroroszország, Kazahsztán és Örményország – számára.

A Toyota adatai szerint a szentpétervári gyár tavaly 42 235 RAV4-et és 38 547 Camryt épített. A moszkvai székhelyű AEB Automobile Manufacturers Committee adatai szerint 38 441 eladott példányával a RAV4 volt a 11. legkelendőbb modell Oroszországban tavaly.

A gyár 2007 decemberében kezdte meg a termelést 38 milliárd rubeles (jelenlegi árfolyamon 680 millió eurós) beruházás után.

Az ukrajnai invázió kezdete után tömegével hagyták el a nagyvállalatok Oroszországot, több milliárd dollár értékű vagyont hagyva maguk után. A Yale School of Management szerint több mint 750 vállalat jelentette be, hogy bizonyos mértékig korlátozza tevékenységét.

Az autóiparban a Renault kivonulása jelentette a legnagyobb törést, a francia cég májusban eladta többségi részesedését az AvtoVAZ-ban, Oroszország legnagyobb autógyártójában és a Lada márka tulajdonosában egy orosz tudományos intézetnek, állítólag mindössze egy rubelért, hatéves visszavásárlási opcióval.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!