szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Abszolút egyedi hangulattal támad ez a 4,4 literes léghűtéses farmotorral szerelt patinás luxusautó.

A Tatra 1974-ben dobta piacra farmotoros hátsókerék-hajtású luxusautóját, a 613-as típust, melyet csak 1996-ban váltott fel az 1999 közepéig gyártott ráncfelvarrt utód, a Tatra 700. És most ez utóbbiból tűnt fel a színen egy éppen új gazdára váró megkímélt példány.

Ráj veteránů

A mellékelt fotókon látható kocsi 1997 decemberében látta meg a napvilágot és azóta mintegy 157 ezer kilométert hagyott maga mögött.

Ráj veteránů

A Csehországban eladásra kínált, többek közt fedélzeti telefonnal és kék villogóval felvértezett kocsiért 4,6 millió cseh koronát, vagyis átszámítva mintegy 76,2 millió forintot kérnek. Viszonyításképp, egy vadonatúj L&K csúcsfelszereltségű Skoda Superb akár már 1,05 millió cseh korona (17,4 millió forint) ellenében hazavezethető.

Ráj veteránů
Ráj veteránů

A magas ár hátterében többek közt az állhat, hogy az autó első használója Josef Lux egykori cseh miniszter volt.

Ráj veteránů
Ráj veteránů

A zöld fényezésű, bézs belsős Tatra 700-ban a típusba szerelt legnagyobb és legerősebb motor található. A 4,4 literes V8-as egység 234 lóerős teljesítménye mellé 380 Nm-es csúcsnyomaték társul.

Ráj veteránů
Ráj veteránů

Az 5,13 méter hosszú és 3,13 méteres tengelytávolságú kocsi 1,8 tonna tömegű.

Ráj veteránů
Ráj veteránů
Ráj veteránů

A Tatra 700-ból mindössze 75 példány készült, ez volt a vállalat utolsó személyautója.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!