Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Hét százalékkal, 8,3 millióra csökkent az eladott autóik száma tavaly, elsősorban a kínai Covid-helyzet és az ukrajnai háború beszállítói nehézségei miatt.
A Volkswagen-csoport 2022-ben az előző évinél jelentősen kevesebb járművet értékesített, ám ezen belül az elektromos modellek értékesítése számottevő mértékben nőtt. A Volkswagen konszern csütörtöki bejelentése alapján tavaly 8,26 millió járművet szállított ki az értékesítési hálózatnak, 7 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. Az egyetlen régió, ahol a Volkswagen tavaly növelni tudta az értékesítéseit, az az ázsiai és csendes-óceáni térség volt, de a legfontosabb piac, Kína kivételével.
Az egész éves csökkenésen belül az év vége felé már fellendülni látszott a forgalom, decemberben például már 18,1 százalékos volt a globális értékesítések éves növekedése. Kínában 23 százalékos, Nyugat-Európában pedig közel 18 százalékos volt a növekedés decemberben.
A negyedik negyedévben 2,2 millió járművet szállított ki a kereskedelmi hálózatba a konszern, 14,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Nyugat-Európában 27,8 százalékos volt a növekedés.
Szeptemberben még 13 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól a globális kiszállítási volumen.
Tavaly a konszern 572 ezer elektromos modellt értékesített márkáiból, 26 százalékkal többet, mint az előző évben. Az összes értékesítésének így már 6,9 százalékát adták az elektromos modellek, 1,8 százalékponttal a 2021-es felett.
Az idei évre a konszern az elektromos járművekre 11 százalékos értékesítési arányt tűzött ki célul, 2025-re pedig 20 százalékosat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Nagyon jól ment tavaly a budapesti városnéző buszok üzemeltetőinek.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.